Jak dodać rekord SPF w poprzednim Panelu Kliena?


Rekord SPF odpowiada za identyfikację serwera pocztowego uprawnionego do wysyłania wiadomości e-mail w imieniu danej domeny. Rekord SPF przyjmuje postać rekordu tekstowego zapisanego w ustawieniach domeny, po jej wcześniejszym przypisaniu do serwera pocztowego.

Poniższa instrukcja przedstawia proces dodawania rekordu SPF w poprzednim Panelu klienta home.pl. Kliknij i przeczytaj więcej o dodawaniu rekordu SPF w nowej wersji Panelu klienta home.pl.

Do wykonania poniższej instrukcji konieczne jest posiadanie domeny oraz serwera pocztowego. Domena powinna być przypisana do serwera, na którym obsługiwana jest poczta e-mail. W ten użytkownik zidentyfikuje konfigurację domeny, a także adres IP serwera, który będzie niezbędny do jej ukończenia.

Jak dodać rekord SPF w poprzednim Panelu Kliena?

  1. Zaloguj się w Panelu klienta home.pl do domeny lub usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
  2. Kliknij opcję menu Usługi, która znajduje się po lewej stronie ekranu. Na liście usług kliknij nazwę wybranej domeny, a następnie kliknij przycisk Konfiguracja usługi.
    Panel klienta - Wybierz opcję menu Usługi
  3. Kliknij przycisk Rekordy domeny, który znajduje się w górnej części ekranu.
    Panel klienta - Usługi - Konfiguracja usługi - Kliknij przycisk Rekordy domeny
  4. Na wyświetlonym ekranie kliknij przycisk Dodaj znajdujący się w górnej części ekranu.
    Panel klienta - Usługi - Konfiguracja usługi - Rekordy domeny - Kliknij przycisk Dodaj
  5. Wypełnij i zapisz formularz dodawania nowego rekordu.
    • Nazwa rekordu (nazwa hosta): twojadomena.pl
    • Typ rekordu: TXT
    • Czas odświeżania: 1 godzina
    • Główna wartość rekordu: v=spf1 ip4:XX.XX.XX.XX a mx
      WAŻNE! Zamiast XX.XX.XX.XX wpisz adres IP Twojego serwera w home.pl, z którego chcesz wysłać wiadomość e-mail. Adres IP serwera możesz sprawdzić odpytując poleceniem host serwerXXXXXX.home.pl lub w po zalogowaniu do Panelu klienta home.pl (instrukcja w dalszej części artykułu).

    Po utworzeniu odpowiedniego rekordu, odczekaj godzinę, aby odświeżyły się informacje o rekordach domeny i wykonaj próbę wysyłki wiadomości ponownie. Kliknij tutaj, jeśli po dodaniu rekordu SPF nadal masz problemy z wiadomościami, które są odbijane m.in. przez Google.

Jak sprawdzić adres IP serwera obsługującego pocztę w mojej domenie?

Jeśli poczta zlokalizowana jest na serwerze zarejestrowanym w ramach oferty home.pl, adres IP serwera wskazany będzie w ustawieniach samej domeny w panelu administracyjnym. Możesz odczytać adres IP serwera pocztowego bez konieczności korzystania z dodatkowych narzędzi.

  1. Zaloguj się w Panelu klienta home.pl do domeny lub usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
  2. Kliknij opcję menu Usługi, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel klienta - Wybierz opcję menu Usługi
  3. Na liście usług kliknij nazwę wybranej domeny, a następnie kliknij przycisk „Konfiguracja usługi.
    Panel klienta - Usługi - Kliknij przycisk Konfiguracja usługi
  4. Kliknij przycisk Rekordy domeny, który znajduje się w górnej części ekranu.
    Panel klienta - Usługi - Konfiguracja usługi - Kliknij przycisk Rekordy domeny
  5. Wartość adresu IP możesz odczytać z pola wartości rekordu A, wprowadzając go następnie do treści rekordu SPF.
    Panel klienta - Usługi - Konfiguracja usługi - Rekordy domeny - Lista - Odczytaj wartość adresu IP z pola wartości rekordu A
Powyższa instrukcja dotyczy standardowej konfiguracji w której domena delegowana jest na serwery DNS operatora i bezpośrednio podpięta do usługi hostingu. Jeśli korzystasz z bardziej zaawansowanej konfiguracji, np. osobnego serwera (hostingu) dla usługi WWW i osobnego dla usługi poczty, konieczne będzie zidentyfikowanie adresu IP właściwego serwera dla obsługi poczty.

Więcej rozwiązań

Domeny internetowe już za 1 zł!

Zarejestruj własny adres w Internecie już dziś. Nawet jeśli Twoja wymarzona domena jest zajęta, nasza inteligentna wyszukiwarka podsunie Ci dodatkowe możliwości.

Sprawdź, czy domena jest wolna Wyszukaj domenę

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie