Jak dodać rekord SPF w poprzednim Panelu Kliena?

Poniższa instrukcja przedstawia proces dodawania rekordu SPF w poprzednim Panelu klienta home.pl. Jeśli korzystasz z nowej platformy, kliknij: dodawanie rekordu SPF w nowej wersji Panelu klienta home.pl

Rekord SPF odpowiada za identyfikację serwera pocztowego uprawnionego do wysyłania wiadomości e-mail w imieniu danej domeny. Rekord SPF przyjmuje postać rekordu tekstowego zapisanego w ustawieniach domeny, po jej wcześniejszym przypisaniu do serwera pocztowego.

Do wykonania poniższej instrukcji konieczne jest posiadanie domeny oraz serwera pocztowego. Domena powinna być przypisana do serwera, na którym obsługiwana jest poczta e-mail. W ten użytkownik zidentyfikuje konfigurację domeny, a także adres IP serwera, który będzie niezbędny do jej ukończenia.

Jak dodać rekord SPF w poprzednim Panelu Kliena?

  1. Zaloguj się w Panelu klienta home.pl do domeny lub usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
  2. Kliknij opcję menu Usługi, która znajduje się po lewej stronie ekranu. Na liście usług kliknij nazwę wybranej domeny, a następnie kliknij przycisk Konfiguracja usługi.
    Panel klienta - Wybierz opcję menu Usługi
  3. Kliknij przycisk Rekordy domeny, który znajduje się w górnej części ekranu.
    Panel klienta - Usługi - Konfiguracja usługi - Kliknij przycisk Rekordy domeny
  4. Na wyświetlonym ekranie kliknij przycisk Dodaj znajdujący się w górnej części ekranu.
    Panel klienta - Usługi - Konfiguracja usługi - Rekordy domeny - Kliknij przycisk Dodaj
  5. Wypełnij i zapisz formularz dodawania nowego rekordu.
    • Nazwa rekordu (nazwa hosta): twojadomena.pl
    • Typ rekordu: TXT
    • Czas odświeżania: 1 godzina
    • Główna wartość rekordu: v=spf1 ip4:XX.XX.XX.XX a mx
      WAŻNE! Zamiast XX.XX.XX.XX wpisz adres IP Twojego serwera w home.pl, z którego chcesz wysłać wiadomość e-mail. Adres IP serwera możesz sprawdzić odpytując poleceniem host serwerXXXXXX.home.pl lub w po zalogowaniu do Panelu klienta home.pl (instrukcja w dalszej części artykułu).

    Po utworzeniu odpowiedniego rekordu, odczekaj godzinę, aby odświeżyły się informacje o rekordach domeny i wykonaj próbę wysyłki wiadomości ponownie. Kliknij tutaj, jeśli po dodaniu rekordu SPF nadal masz problemy z wiadomościami, które są odbijane m.in. przez Google.

Jak sprawdzić adres IP serwera obsługującego pocztę w mojej domenie?

Jeśli poczta zlokalizowana jest na serwerze zarejestrowanym w ramach oferty home.pl, adres IP serwera wskazany będzie w ustawieniach samej domeny w panelu administracyjnym. Możesz odczytać adres IP serwera pocztowego bez konieczności korzystania z dodatkowych narzędzi.

  1. Zaloguj się w Panelu klienta home.pl do domeny lub usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
  2. Kliknij opcję menu Usługi, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel klienta - Wybierz opcję menu Usługi
  3. Na liście usług kliknij nazwę wybranej domeny, a następnie kliknij przycisk „Konfiguracja usługi.
    Panel klienta - Usługi - Kliknij przycisk Konfiguracja usługi
  4. Kliknij przycisk Rekordy domeny, który znajduje się w górnej części ekranu.
    Panel klienta - Usługi - Konfiguracja usługi - Kliknij przycisk Rekordy domeny
  5. Wartość adresu IP możesz odczytać z pola wartości rekordu A, wprowadzając go następnie do treści rekordu SPF.
    Panel klienta - Usługi - Konfiguracja usługi - Rekordy domeny - Lista - Odczytaj wartość adresu IP z pola wartości rekordu A
Powyższa instrukcja dotyczy standardowej konfiguracji w której domena delegowana jest na serwery DNS operatora i bezpośrednio podpięta do usługi hostingu. Jeśli korzystasz z bardziej zaawansowanej konfiguracji, np. osobnego serwera (hostingu) dla usługi WWW i osobnego dla usługi poczty, konieczne będzie zidentyfikowanie adresu IP właściwego serwera dla obsługi poczty.

Więcej rozwiązań

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie