W opcji menu Klienci > Klienci znajdziesz listę wszystkich klientów, którzy zarejestrowani się w Twoim sklepie. Mechanizm przeglądania i filtrowania klientów pozwala wybrać użytkowników według wybranych kryteriów (np. dane klienta, grupa klientów, daty rejestracji czy ostatniego logowania).
Kliknij akcje, a następnie przejdź do edycji wybranego klienta. W nowym widoku dokonasz zmiany ustawień i danych klienta oraz sprawdzisz historię jego transakcji, przyznane rabaty, itp..
Parametry klientów:
Każdy klient zarejestrowany w Twoim sklepie jest opisany następującymi parametrami:
Dane podstawowe:
- Adres e-mail – na ten adres będzie wysyłana cała korespondencja z klientem. Adres e-mail musi być unikalny (nie może się powtarzać przy innym koncie klienta),
- Imię, Nazwisko – wyświetla imię i nazwisko klienta,
- Hasło – wypełniając to pole możesz zmienić hasło klienta,
- Grupa klientów – wybrany klient może być przypisany tylko do jednej grupy klientów,
- Rabat indywidualny – rabat wyrażony w %, przydzielany wyłącznie temu klientowi,
- Aktywność – informuje czy dany Klient aktywował konto,
- Potwierdzony email – wyświetla informacje czy klient kliknął link przesłany w e-mailu aktywacyjnym,
- Data rejestracji – data rejestracji klienta w sklepie,
- Uwagi – dodatkowe informacje wpisane przy wypełnianiu formularza rejestracyjnego przez klienta,
- Dodatkowe pola formularzy – pola dodatkowe możesz stworzyć w Konfiguracja >> Klienci >> Dodatkowe pola formularzy.
Książka adresowa:
- znajdują się tutaj wszystkie adresy wprowadzone przez klienta (podane w rejestracji lub po zalogowaniu),
- kolumny Domyślny oraz Do wysyłki wskazują te adresy, które będą domyślnie zaznaczone w trakcie składania zamówienia. Adres domyślny będzie wydrukowany na fakturze lub rachunku. Natomiast adres do wysyłki będzie stosowany do adresacji paczki z produktem.
- jeżeli pojawi się taka potrzeba – zawsze możesz dodać nowy, zmodyfikować lub usunąć dowolny z adresów.
Lista zamówień:
- w tej zakładce występuje cała historia zakupów klienta. Możesz sprawdzić jakie są finansowe możliwości Klienta, z jaką częstotliwością dokonuje zakupów w Twoim sklepie i na tej podstawie przydzielić go do odpowiedniej Grupy klientów. Jeśli klient zapisany jest do Newslettera, wysyłając mu spersonalizowane oferty możesz zachęcić go do częstszych zakupów!
Lista zamówionych produktów:
- na podstawie tej listy możesz zweryfikować jakie produkty najchętniej kupuje klient. Dzięki czemu Twoje oferty mogą być jeszcze bardziej dostosowane do zainteresowań lub potrzeb klienta.
Statystyka:
- zakładka Statystyka opisujące aktywność zarejestrowanego klienta, od momentu rejestracji do chwili obecnej.
Koszyk i przechowalnia:
- w tym miejscu sprawdzisz jakie produkty klient dodał do przechowalni produktów lub aktualnie ma w koszyku.
Wyślij email:
- w tym miejscu możesz w szybki sposób wysłać wiadomość e-mail do klienta.
Akceptacja regulaminu:
- dostarcza informacji o tym czy klient zaakceptował regulamin. Opcję tę można wyłączyć co także spowoduje wyświetlenie monitu w Panelu klienta po zalogowaniu się przez niego do swojego konta.
Załóż własny sklep internetowy
Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.