Jak zmienić hasło dostępu do Panelu Klienta home.pl?

Poniższy artykuł opisuje procedurę zmiany hasła do Panelu Klienta home.pl, dostępnego dla usług zarejestrowanych przed 26 maja 2018 roku. Logowanie do panelu administracyjnego odbywa się za pomocą nazwy użytkownika, określonej za pomocą identyfikatora usługi. Sprawdź jak zmienić hasło dostępu do nowej wersji panelu administracyjnego.

Gdy nie pamiętasz hasła do Panelu Klienta home.pl, ale posiadasz dostęp do swojej skrzynki e-mail lub numeru telefonu komórkowego (ustawionych jako kontaktowe), to możesz zresetować swoje hasło. Reset hasła polega na odebraniu wiadomości e-mail wysłanej na adres kontaktowy lub wprowadzeniu kodu SMS, a następnie  ustawieniu nowego hasła dostępu.

  1. Jeśli nie pamiętasz hasła do swojego konta, kliknij przycisk Przypomnij hasło, który znajduje się w formularzu logowania pod adresem: panel.home.pl
  2. W nowym oknie zostanie otwarta strona, na której należy wybrać opcję Nie pamiętam hasła.

    niepamietam1.png

  3. W polu Podaj nazwę konta wpisz nazwę usługi, jej identyfikator, dla której chcesz zresetować hasło.
    Przykład: W przypadku domeny “www.twojadomena.pl” wpisz nazwę “twojadomena.pl” (bez www). Jeśli posiadasz serwer “serwer123456.home.pl”, to wpisz tylko słowo “serwer123456”.
  4. Na następnym ekranie wybierz typ weryfikacji (weryfikacja mailowa lub SMS).
    • Weryfikacja mailowa – na Twój adres e-mail (ten, który został podany w Panelu Klienta home.pl jako adres kontaktowy dla wybranej usługi) zostanie wysłana wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do specjalnej strony pozwalającej zmienić hasło.
    • Weryfikacja SMS – na Twój kontaktowy numer telefonu komórkowego zostanie wysłany kod SMS, który należy przepisać w następnym kroku.

    niepamietam2.png

    Przykład: jeśli podczas rejestracji domeny w home.pl podałeś adres e-mail kontaktowy w postaci “kowalski@post.pl”, to dokładnie na ten sam adres e-mail (jeśli nie był zmieniany) zostanie wysłana specjalna wiadomość e-mail pozwalająca zmienić hasło dostępu do usługi.
  5. Odbierz wiadomość e-mail lub kod SMS (w zależności od wybranej metody weryfikacji).
    • w przypadku weryfikacji mailowej – odbierz wiadomość e-mail i następnie w ciągu najbliższych 30 minut kliknij przycisk “Zmień hasło”, dzięki czemu przejdziesz do strony zmiany hasła.
      WAŻNE! Przycisk “Zmień hasło” w przesłanej wiadomości e-mail, będzie aktywny tylko przez 30 minut od chwili nadania wiadomości e-mail. Jeśli nie zdążysz, przeprowadź weryfikację mailową ponownie.
    • w przypadku weryfikacji SMS – odbierz wiadomość SMS i przepisz otrzymany kod na stronie, która została wyświetlona po wybraniu opcji “Weryfikacja SMS”. Dzięki temu zostaniesz przekierowany do strony pozwalającej zmienić hasło dla usługi.
  6. Na stronie zmiany hasła wprowadź hasło, które będzie służyło do logowania się w Panelu Klienta home.pl do danej usługi. Wprowadzone hasło musi posiadać przynajmniej umiarkowany poziom bezpieczeństwa, aby zostało zaakceptowane przez system.

Jak stworzyć bezpieczne hasło?

Skorzystaj ze wskazówek wypisanych poniżej, dzięki którym zwiększysz “siłę” swojego hasła:

  • hasło musi składać się z minimum 8 znaków,
  • hasło nie powinno zawierać w sobie nazwy Twojej usługi,
  • hasło nie może zawierać polskich znaków,
  • hasło powinno zawierać zarówno małe jak i duże litery,
  • hasło powinno zawierać cyfry,
  • wykorzystaj również znaki specjalne (np. &, @, !).
WAŻNE! Kliknij tutaj, aby przeczytać jak tworzyć bezpieczne i silne hasła.

 

Co zrobić, jeśli nie znam/nie pamiętam nazwy konta oraz hasła dostępu?

  1. Kliknij tutaj, aby otworzyć stronę, która pozwala przypomnieć nazwę usługi oraz zmienić hasło dostępu.
  2. Na wyświetlonej stronie wybierz odpowiednią opcję:
    • Nie pamiętam nazwy konta – konto zarejestrowane na osobę indywidualną – wybierz tę opcję, jeśli nie pamiętasz hasła i nazwy usługi (którą zarejestrowałeś na osobę indywidualną).
    • Nie pamiętam nazwy konta – konto zarejestrowane na firmę – wybierz tę opcję, jeśli nie pamiętasz hasła dostępu i nazwy usługi (którą zarejestrowałeś na dane firmy).

    niepamietamnazwykonta-firmaemail01.png

  3. Na następnym ekranie wybierz typ weryfikacji (weryfikacja mailowa lub SMS).
    • Weryfikacja mailowa – na Twój adres e-mail (ten, który został podany w Panelu Klienta home.pl jako adres kontaktowy) zostanie wysłana wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do specjalnej strony pozwalającej zmienić hasło.
    • Weryfikacja SMS – na Twój kontaktowy numer telefonu komórkowego zostanie wysłany kod SMS, który należy przepisać w następnym kroku.

    niepamietam2.png

    Przykład: jeśli podczas rejestracji domeny w home.pl podałeś adres e-mail kontaktowy w postaci “kowalski@post.pl”, to dokładnie na ten sam adres e-mail (jeśli nie był zmieniany) zostanie wysłana specjalna wiadomość e-mail pozwalająca zmienić hasło dostępu do usługi.
  4. Odbierz wiadomość e-mail lub kod SMS (w zależności od wybranej metody weryfikacji).
    niepamietam2.png
    • w przypadku weryfikacji mailowej – odbierz wiadomość e-mail i następnie w ciągu najbliższych 30 minut kliknij przycisk “Zmień hasło”, dzięki czemu przejdziesz do strony zmiany hasła.
      WAŻNE! Przycisk “Zmień hasło” w przesłanej wiadomości e-mail, będzie aktywny tylko przez 30 minut od chwili nadania wiadomości e-mail. Jeśli nie zdążysz, przeprowadź weryfikację mailową ponownie.
    • w przypadku weryfikacji SMS – odbierz wiadomość SMS i przepisz otrzymany kod na stronie, która została wyświetlona po wybraniu opcji “Weryfikacja SMS”. Dzięki temu zostaniesz przekierowany do strony pozwalającej zmienić hasło dla usługi.
  5. Na stronie zmiany hasła, w jego górnej części znajdziesz nazwę usługi administracyjnej, dla której możesz jednocześnie wprowadzić nowe hasło. Wprowadzone hasło musi posiadać przynajmniej umiarkowany poziom bezpieczeństwa, aby zostało zaakceptowane przez system.

    nowehaslo0.png

  6. Po zakończonym procesie zmiany hasła do usługi, możesz przejść do Panelu Klienta home.pl, aby się zalogować.
    WAŻNE! Po zalogowaniu w Panelu Klienta home.pl do usługi, której nazwę przypomniał Ci system resetu hasła, w opcji menu “Usługi” możesz sprawdzić listę usług, która jest przypisana do podanego w procesie numeru NIP lub PESEL.

success-pass.png

  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl