Ustawienia przekierowania poczty w domenie


Przekierowanie poczty w domenie, umożliwia wskazanie adresu e-mail, na który będą przesyłane wszystkie wiadomości, wysłane na dowolny adres e-mail w ramach wybranej domeny. (np. dowolna-nazwa@domena.pl). Ustawienie przekierowania poczty w domenie spowoduje, że wszystkie przekierowania poczty ustawione w ramach skrzynek e-mail przestaną działać – wszystkie wiadomości będą przekierowywane na adres e-mail ustawiony w przekierowaniu poczty w domenie.

Rozwiązanie przekierowania poczty w domenie może być stosowane zamiennie zamiast funkcji Catch-all. W przeciwieństwie do funkcji Catch-all, przekierowanie poczty działa dla wszystkich istniejących i nieistniejących adresów e-mail w domenie. Funkcja Catch-all umożliwia natomiast przechwycenie i przekierowanie poczty wysłanej jedynie na nieistniejące adresy e-mail w wybranej domenie.

Przykład: domena moja-firma.pl przypisana jest do usługi hostingowej i w ramach niej nie ma utworzonej żadnej skrzynki e-mail, działającej we wskazanej domenie. Na domenie ustawione jest przekierowanie poczty na adres: jan@prywatny-mail.pl. Wysłanie wiadomości na dowolny adres w domenie, np. biuro@moja-firma.pl lub jan@moja-firma.pl, będzie skutkowało przekierowaniem jej na adres jan@prywatny-mail.pl.

Rozwiązanie to jest przydatne w sytuacji, gdy domena jest przypisana do hostingu w home.pl, ale nie ma utworzonych żadnych skrzynek e-mail. W takiej sytuacji możesz ustawić przekierowanie poczty na domenie, aby wszystkie wiadomości wysyłane na adres domeny, były kierowane pod podany w przekierowaniu adres e-mail. 

Ustawienie przekierowania poczty w domenie spowoduje, że skrzynki e-mail utworzone w ramach domeny nie będą odbierały wiadomości. Wiadomości będą kierowane na adres e-mail, który został wskazany w przekierowaniu poczty w domenie.

Jeśli zależy Ci jedynie na przechwyceniu wiadomości wysyłanych na błędne lub nieistniejące adresy e-mail w domenie, skorzystaj z funkcji Catch-all. Jeśli chcesz utworzyć przekierowanie jedynie dla wiadomości wysłanych na jedno konkretne konto pocztowe, skorzystaj z przekierowania poczty w ramach skrzynki e-mail.

Jak zmienić ustawienia przekierowania poczty w domenie?

  1. Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
  2. Przejdź do sekcji Usługi WWW, a następnie kliknij w nazwę serwera do którego przypisana jest domena.
    Panel klienta - Ustawienia domeny - Jak przejść do edycji przekierowania poczty w domenie?
  3. Jeśli nie pamiętasz nazwy, sprawdź w sekcji Domeny do którego hostingu podpięta jest domena.Panel klienta - Ustawienia domeny - Jak ustawić przekierowanie poczty w domenie?
  4. W nowym widoku konfiguracji serwera, w sekcji Przypisane domeny wybierz WszystkiePanel klienta - Ustawienia domeny - Jak ustawić przekierowanie poczty w domenie?
  5. Edytuj ustawienia wybranej domenyPanel klienta - Ustawienia domeny - Jak ustawić przekierowanie poczty w domenie.
  6. Odszukaj ustawienia poczty, a następnie dokonaj ich zmiany. Wybierz Przekierowanie e-mail i skieruj pocztę na określony adres poczty elektronicznej. Dodatkowe informacje o konfiguracji domeny znajdziesz na ekranie Panelu klienta.Panel klienta - Ustawienia domeny - Jak ustawić przekierowanie poczty w domenie.

Domeny internetowe już za 1 grosz dziennie!

Zarejestruj własny adres w Internecie już dziś. Nawet jeśli Twoja wymarzona domena jest zajęta, nasza inteligentna wyszukiwarka podsunie Ci dodatkowe możliwości.

Sprawdź, czy domena jest wolna Wyszukaj domenę

Odbierz 25 zł do wydania na empik.com

Polecaj usługi home.pl i zdobywaj za każde polecenie kupon o wartości 25zł do wydania na empik.com

Zdobądź swój kupon na 25zł Sprawdź jak

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie