Publikując wartościowe treści na blogu w kreatorze stron WWW, które odpowiadają na potrzeby klientów, możesz kreować wizerunek marki, a jednocześnie pozytywnie wpływać na widoczność strony internetowej w wyszukiwarkach. Użytkownicy wpisujący w Google swój problem, zauważą Twój artykuł, a autor wpisu w oczach czytelnika może zyskać miano eksperta, co może rzutować na chęć kontaktu z konkretną firmą.
SPIS TREŚCI
Jakie korzyści płyną z aktywnego prowadzenia bloga biznesowego?
- Zwiększanie ruchu na swojej stronie
- Budowanie marki i pozycji eksperta
- Konwersja, czyli uzyskanie konkretnego działania na stronie, np. za pomocą hiperłącza do innej zakładki (CTA)
W kreatorze stron WWW każdy z trzech pakietów posiada moduł bloga, który możesz wykorzystać do publikowania swoich artykułów.
Treści na blogu a pozycjonowanie
Tytuł i opis jako meta znaczniki
Do meta znaczników należą tytuł strony oznaczony jako Title oraz opis, czyli Description.
Tytuł powinien być prosty i zawierać myśl przewodnią artykułu oraz konkretną frazę kluczową. Jego długość nie powinna przekraczać 50 znaków.
Aby zainteresować czytelnika, możesz posłużyć się jednym z popularnych trików polegającym na zadaniu pytania w tytule, np. „Gdzie założyć pocztę email dla firmy?” lub przedstawienia rankingu zawierającego cyfry, np.: 10 skutecznych sposobów na pozyskanie klientów w Internecie.
Słowa kluczowe
Słowa kluczowe powinny być odpowiedzią na oczekiwania odbiorców. Zastanów się, jakie pytania pojawiają się na co dzień w branży. Istotne są nie tylko frazy, ale również ich występowanie, np. w tytule tekstu, podtytułach i akapitach.
Warto również zidentyfikować wcześniej grupę docelową artykułu. Jeśli tekst kierujesz do osób z branży, możesz posługiwać się językiem specjalistycznym, ale gdy odbiorcami mają być osoby, które niekoniecznie mogą znać fachowe pojęcia, należy postarać się o to, aby treść była w formie przestępnej dla każdego.
Wyeksponuj to, na czym Ci najbardziej zależy
Najprostsze i najlepsze do tego funkcje to: pogrubienie, kursywa, podkreślenie, czy punktowanie. Niezmiernie ważne jest także umieszczenie słów kluczowych w nagłówkach od H1 do H6.
- H1 – powinien zawierać frazę kluczową. Używamy go jednak maksymalnie jeden raz w całym wpisie.
- H2 – to najczęściej synonimy słów kluczowych. Możesz go wykorzystać np. w tytułach konkretnych akapitów.
- H3 – jest uzupełnieniem nagłówków H1 i H2. Warto go wykorzystać, aby zachować hierarchię nagłówków. Można stosować go w tekście np. przy wypunktowaniu.
- H4 – H6 – używaj w krótszych tekstach (warto o nich pamiętać, tworząc dłuższe teksty).
Długość tekstu
Google lubi długie teksty, w których w naturalny sposób wplecione są słowa kluczowe. Ważna jest jakość tych treści oraz ich unikalność. Nasycenie słowami kluczowymi w tekście składającym się z 2000 – 3000 znaków powinno zawierać główną frazę w różnych odmianach około 3 – 4 razy. Nie ma jednak konkretnych wytycznych co do długości wpisu. Wszystko zależy również od jego tematyki.
Formatowanie tekstu, czyli kwestia wizualna wpisu na blogu
Zadbaj o to, aby tekst był przyjazny dla oka czytelnika. Powinien zachęcić go do dalszej lektury i nie męczyć wzroku. W tym celu warto zastosować się do poniższych porad:
- Podziel całą treść na krótsze akapity (max. 4 – 5 linijek tekstu).
- Unikaj wyrównywania tekstu, treści z akapitami łatwiej się czyta.
- Stosuj bezszeryfowe czcionki (pozbawione ozdobników).
- Postaw na ciemny kolor tekstu i jasne tło.
Poniżej przedstawiamy Ci ten sam tekst, ale przedstawiony w różnych formach:
Używanie fraz przejściowych w treści wpisu
Frazy przejściowe to takie, które łączą poszczególne elementy w jednym zdaniu. Na przykład połączenie tezy z oceną. Google uważa frazy przejściowe za wartościowe elementy, ponieważ stosując je, sprawiamy, że tekst jest bardziej czytelny.
Najpopularniejsze frazy przejściowe to:
- Przedstawienie powodu: bo, ponieważ, dlatego, ze względu na.
- Porównania i kontrasty: w przeciwieństwie, podobnie do, podczas gdy.
- Nacisk: niewątpliwie, przede wszystkim, z pewnością.
- Przypuszczenia: prawie, wydaje się, prawdopodobnie.
- Podsumowania: reasumując, podsumowując, w wyniku, w związku z.
Zdjęcia w treści wpisu
Tworząc wpis na blogu, warto dodać w treści zdjęcia lub infografiki (np. wykresy). Zwiększy to walory estetyczne całego wpisu, a także da kolejną okazję do przemycenia fraz kluczowych, np. jako atrybut alt, które opisują tematykę zdjęcia w formie tekstu. Dzięki temu wasz wpis pojawi się również w wynikach wyszukiwania grafik.
Przy dodawaniu grafik do wpisu warto jednak pamiętać o kilku zasadach:
- Stosuj frazy kluczowe w nazwach pliku
- W nazwie stosuj tylko małe litery i myślniki lub podkreślniki. Nie używaj spacji.
- Nie stosuj polskich znaków i znaków specjalnych w nazwie pliku.
- Zdjęcia oznaczaj rozszerzeniem .jpg, a logotypy .png.
- Zalecana maksymalna wielkość grafiki w treści to 1 MB, natomiast optymalna to 300 KB.
Linkowania wewnętrzne i zewnętrzne w treści wpisu
Dzięki linkowaniu wewnętrznemu i zewnętrznemu prowadzisz czytelnika i roboty Google po swojej stronie internetowej i pokazujesz treści, które są dla Ciebie istotne.
Jest to żyjący proces, więc nie powinniśmy poprzestawać na dodaniu kilku tekstów na bloga. Warto regularnie dodawać do niego nowe treści.
Na stabilną pozycję wpływ mają również zachowania użytkowników. Jeśli będą oni rzadko klikać w konkretny wynik lub po jego kliknięciu nie pozostaną na stronie dłużej (nie zainteresuje ich treść lub nie znajdą odpowiedzi na swoje pytania) pozycja może zostać obniżona, ponieważ algorytmy Google to wychwycą.
Google nie ujawnia, jakie dokładnie czynniki przesądzają o wysokiej pozycji strony, wiele zmiennych nie jest jawnych.
Łatwe tworzenie witryn – skorzystaj z kreatora stron WWW
Stwórz swoją stronę internetową w łatwy sposób dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”.