Autoinstalator to narzędzie, które pozwala na łatwą i szybką instalacje gotowych aplikacji użytkowych w ramach hostingu w home.pl. W kilku prostych krokach możesz uruchomić znane i sprawdzone aplikacje do tworzenia serwisów WWW (np. WordPress lub Joomla!).
SPIS TREŚCI
- Jak korzystać z Autoinstalatora?
- Łatwy proces instalacji
- Jakie przykładowe aplikacje mogę zainstalować na serwerze?
- Lista aplikacji, które możesz wybrać w Autoinstalatorze
Jak korzystać z Autoinstalatora?
Za pomocą kilku kliknięć myszki możesz uruchomić zaawansowaną stronę WWW, np. portal internetowy (np. WordPress, Joomla! lub Drupal) lub forum dyskusyjne.
Łatwy proces instalacji
Proces instalacji dostępnych aplikacji jest uproszczony do maksimum i wymaga jedynie podania kilku podstawowych informacji. Po chwili wybrane oprogramowanie użytkowe jest gotowe do użycia. Aplikacje dostępne w ramach Autoinstalatora, to narzędzia popularne, znane wielu użytkownikom na całym świecie, bogate w funkcjonalności, a zarazem proste w użyciu.
Jakie przykładowe aplikacje mogę zainstalować na serwerze?
Za pośrednictwem Autoinstalatora możesz zainstalować najpopularniejsze systemy CMS oraz inne aplikacje (m.in. fora dyskusyjne, galerie zdjęć czy systemy CRM). CMS to System Zarządzania Treścią (ang. Content Management System) czyli aplikacja, która pozwala na łatwe utworzenie strony WWW oraz jej późniejszą aktualizację. Kształtowanie treści i sposobu ich prezentacji w serwisie zarządzanym przez CMS odbywa się zazwyczaj za pomocą stron WWW zawierających specjalne formularze do edycji (np. panel administracyjny).
Treścią może być prosty tekst, zdjęcia, muzyka, filmy, dokumenty i wiele innych elementów. Informacje, które będziesz dodawać na swoją stronę WWW będą mogły być oceniane, komentowane przez innych użytkowników. Twoja strona WWW utworzona na podstawie CMS stanie się dynamiczną stroną WWW, która współpracuje z użytkownikiem.
Za pomocą Autoinstalatora możesz w szybki sposób uruchomić bloga, który będzie zawierał uporządkowane chronologicznie wpisy. Blogi umożliwiają m.in. archiwizację oraz kategoryzowanie wpisów, a także komentowanie wpisów przez czytelników. Szacuje się, że najwięcej blogów na świecie korzysta z systemu WordPress.
Lista aplikacji, które możesz wybrać w Autoinstalatorze
- WordPress to najpopularniejszy obecnie system blogowy, który jest systematycznie rozbudowywany o możliwości pełnego systemu zarządzania treścią (CMS). Ze względu na łatwość użytkowania i dużą liczbę dodatkowych modułów zalecany jest dla początkujących.
- Joomla! to uniwersalny system zarządzania treścią (CMS), służący do tworzenia i obsługi różnego typu serwisów WWW – od małych stron prywatnych i firmowych, aż po rozbudowane portale. Łatwość korzystania i rozbudowy powodują, że Joomla! używany jest zarówno przez profesjonalistów, jak i przez początkujących użytkowników.
- Drupal to wszechstronny system zarządzania treścią (CMS), umożliwiający użytkownikowi łatwe publikowanie, zarządzanie i organizowanie zawartości serwisów WWW. Ze względu na swoją elastyczność i duże możliwości rozbudowy, wykorzystywany jest często do bardziej wymagających projektów.
- TextPattern – Elegancki, elastyczny i prosty w użyciu system do zarządzania treścią na stronie internetowej. TextPattern świetnie nadaje się do prowadzenia małych stron internetowych, np. wizytówki firmowej lub strony prywatnej.
- Coppermine Gallery – to oprogramowanie, które pozwala na stworzenie własnego albumu fotograficznego w Internecie. Umożliwia organizowanie zdjęć w kategorie i albumy, dodawanie użytkowników oraz nadawnie im praw do dodawania zdjęć i komentarzy.
- Gallery 3 – to kolejna wersja popularnej aplikacji umożliwiającej organizowanie zdjęć w kategorie i albumy oraz dodawanie użytkowników, a także nadawanie im praw do dodawania zdjęć i komentarzy. W najnowszej wersji zostało poprawione bezpieczeństwo aplikacji i stabilność, a także wydajność podczas tagowania zdjęć.
- PhpBB – to jeden z najpopularniejszych skryptów do tworzenia forów dyskusyjnych. Umożliwia stworzenie własnego forum i zawiera funkcje niezbędne do sprawnego zarządzania i wygodnego korzystania z forum. Wszystkie narzędzia są dostępne w podstawowej wersji forum lub na liście wtyczek.
- myBB – to darmowy i bardzo popularny system do prowadzenia forum internetowego. Pomimo niewielkich rozmiarów, aplikacja oferuje bardzo bogaty zestaw funkcjonalności, które w razie potrzeby można z powodzeniem rozbudowywać za pomocą wtyczek, modułów oraz gotowych szablonów graficznych. Dodatkowo, dzięki przejrzystemu i czytelnemu interfejsowi, z prowadzeniem i obsługą forum poradzą sobie nawet początkujący administratorzy.
- MediaWiki – to oprogramowanie typu wiki, to znaczy służące do grupowego konstruowania i wypełniania treścią serwisów internetowych takich jak encyklopedie, katalogi, słowniki i wiele innych. MediaWiki powstało głównie na potrzeby Wikipedii i jest stale rozwijane przez grupę programistów.
- Moodle – jest to pakiet oprogramowania przeznaczony do tworzenia kursów prowadzonych przez Internet oraz zamieszczanych na stronach internetowych. Jest najczęściej stosowanym i najbardziej popularnym narzędziem stworzonym do wspierania procesu kształcenia na odległość.
- WebCalendar – to terminarz udostępniany przez przeglądarkę internetową. Umożliwia dodawanie wielu użytkowników, nadawanie im różnych praw dostępu i tworzenie współdzielonych kalendarzy, z których można następnie korzystać poprzez Internet lub intranet.
- Mantis Bug Tracker – to darmowy popularny system internetowy, który służy do monitoringu prac w projektach informatycznych. Jest napisany w języku skryptowym PHP i współpracuje z MySQL, MS SQL, oraz bazami danych PostgreSQL. W łatwy sposób twórz zadania i przypisuj je do pracowników.
- osTicket to zaawansowany i zarazem niesamowicie prosty w użyciu system, który wspomoże pracę Twojego biura obsługi klienta. W jednym miejscu zbierzesz wszystkie zgłoszenia telefoniczne, e-mail, zgłoszenia z formularzy oraz przydzielisz do nich konkretnych pracowników.
- Suitecrm to darmowy system CRM służący do zarządzania relacjami z klientami, zarządzania kampaniami marketingowymi, realizacji projektów obsługi posprzedażowej oraz zaawansowanego prognozowania i raportowania sprzedaży.