Jak przenieść obsługę skrzynki e-mail na Poczta home.pl?

Jeśli pierwszy raz korzystasz z poczty home.pl w przeglądarce – kliknij tutaj, aby dowiedzieć się jak zacząć korzystać z Poczty home.pl.

Pierwszy raz w home.pl? Czas przenieść swoją pocztę na serwery home.pl. Zobacz krótki poradnik dot. przenoszenia profilu poczty na platformę Poczta home.pl/

Instrukcje zawarte w artykule będą pomocne dla użytkowników Poczty home.pl i nie będą dotyczyły programów do obsługi poczty, np. Outlook, Thunderbird. Poczta home.pl jest oprogramowaniem służącym do obsługi skrzynek e-mail (np. wysyłania/odbierania wiadomości e-mail) za pośrednictwem przeglądarki internetowej.

Jak przenieść obsługę skrzynki e-mail na Poczta home.pl?

 

Pierwsze zalogowanie do skrzynki e-mail w Poczcie home.pl

Pierwsze uruchomienie Poczty home.pl możliwe jest poprzez bezpośrednie wejście na stronę logowania lub przeklik ze strony głównej www.home.pl:

  1. Przejdź na stronę www.home.pl i kliknij w prawym górnym rogu ekranu ikonę Poczty.
    Strona główna home.pl - Kliknij na ikonę Poczty
  2. Na wyświetlonej stronie wprowadź dane do logowania , czyli pełen adres skrzynki e-mail w polu login, oraz hasło dostępu do konta.
    Strona główna home.pl - Poczta - Zaloguj się

Przenoszenie profilu poczty (adres e-mail i dane nadawcy)

Utworzenie profilu poczty jest niezbędne do jej poprawnego działania. Profil zapamiętuje podstawowe informacje o nadawcy wiadomości, które to weryfikowane są przez serwery pocztowe odbiorcy (np. adres e-mail nadawcy). Przenoszenie profilu z poprzedniej wersji do Poczty home.pl obejmuje utworzenie go od nowa:

  1. Po zalogowaniu do aplikacji poczty, kliknij ikonę trzech poziomych pasków w prawym rogu ekranu i z rozwijanego menu wybierz Ustawienia.
    Poczta home.pl - Kliknij w ikonę trzech poziomych pasków i wybierz opcję Ustawienia
  2. Po prawej stronie ekranu kliknij Poczta i odszukaj pole: Domyślny adres nadawcy. Upewnij się, że ustawiony adres odpowiada Twojemu adresowi e-mail. Jeśli jest inny, zmień go.
    Poczta home.pl - Ustawienia - Poczta - Domyślny adres nadawcy - Upewnij się, że ustawiony adres odpowiada Twojemu adresowi e-mail
  3. Nie musisz nic zapisywać, aplikacja sama zapamięta ustawienia.
  4. Kliknij ponownie ikonę trzech poziomych pasków i wybierz Moje dane kontaktowe. Edytuj pole imię i nazwisko, wprowadzając w tym miejscu swoje dane.
    Dane wprowadzone w polu imię i nazwisko będą wyświetlane obok Twojego adresu e-mail w skrzynce adresata wiadomości. Edycja powyższych pól jest wymagana.

    Poczta home.pl - Moje dane kontaktowe - Informacje osobowe - Uzupełnij formularz

  5. Kliknij Zapisz, aby zapamiętać wprowadzone ustawienia. Możesz w tej chwili wylogować się ze skrzynki e-mail, klikając ikonę trzech poziomych pasków -> Wyloguj. Ponowne logowanie odświeży wprowadzone dane.
    Poczta home.pl - Kliknij w ikonę trzech poziomych pasków i wybierz opcję Wyloguj
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o edycji profilu w Poczcie home.pl.

Dodawanie podpisu do wiadomości

Podpis do wiadomości to ważny, ale nie obowiązkowy element wiadomości e-mail. Możesz w nim umieścić stałe fragmenty każdej wiadomości e-mail, np. pozdrowienia, dane kontaktowe lub informacje o Twojej firmie. Podpisy do wiadomości tworzone są indywidualnie dla każdego programu pocztowego. Możesz skorzystać z podpisu dostępnego w poprzedniej wersji aplikacji, kopiując go lub od razu przejść do utworzenia nowego podpisu w Poczcie home.pl.

W Poczcie home.pl możesz utworzyć wiele podpisów, podczas tworzenia wiadomości sam zdecydujesz z którego z nich będziesz chciał skorzystać.

Aby dodać nowy podpis w Poczcie home.pl:

  1. Po zalogowaniu do aplikacji poczty, kliknij ikonę koła zębatego w prawym rogu ekranu i z rozwijanego menu wybierz Ustawienia.
  2. Po prawej stronie ekranu kliknij Poczta i odszukaj pole Podpisy.
    Poczta home.pl - Ustawienia - Poczta - Wyświetlanie - Odszukaj pole Podpisy
  3. Kliknij Dodaj nowy podpis, aby rozpocząć jego konfigurację. Wprowadź nazwę podpisu (widoczną tylko dla Ciebie), treść oraz zdecyduj gdzie ma być wyświetlany.
  4. Zapamiętaj ustawienia klikając Zapisz. Ustaw podpis jako domyślny, jeśli chcesz, aby dodawał się automatycznie przy każdej tworzonej wiadomości.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o edycji podpisu w html – artykuł dostępny na forum.home.pl.

Przenoszenie książki adresowej

Dane znajdujące się w książce adresowej możesz w prosty sposób wymieniać pomiędzy programami służcymi do obsługi poczty (np. Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird, The Bat).

Import książki adresowej do Poczty home.pl

  1. Zaloguj się do Poczty home.pl.
  2. Na górze ekranu wybierz Książka adresowa, a następnie po lewej stronie wskaż grupę kontaktów i w jej opcjach wybierz Import.
    Poczta home.pl - Książka adresowa - Kontakty - Wybierz opcję Import
  3. Pozostaw domyślny format CSV i kliknij przycisk Prześlij plik. Wskaż wcześniej zapisany plik .csv z książką adresową pobraną z poprzedniej wersji Poczty home.pl i potwierdź operację przyciskiem Import.
    Poczta home.pl - Książka adresowa - Kontakty - Import - Pozostaw domyślny format CSV i kliknij przycisk Prześlij plik
Jeśli chcesz przenieść książkę adresową z innej aplikacji, w której masz również skonfigurowaną pocztę, skorzystaj z opcji importu kontaktów ponownie. Kontakty zostaną dodane do już istniejącej listy. Możesz także z lewej strony ekranu dodać nową grupę/folder i wykonać import.

Przenoszenie reguł wiadomości

Reguły wiadomości tworzone są dla wybranego konta pocztowego.

Przykład: jeśli w poprzedniej wersji Poczty home.pl utworzyłeś regułę, np. która przekierowuje wiadomości ze skrzynki odbiorczej do innych folderów, to pomimo, że korzystasz już z nowej wersji Poczty home.pl, to reguła ta nadal będzie aktywna.

Dodawanie nowych reguł wiadomości w Poczcie home.pl:

  1. Zaloguj się do Poczty home.pl.
  2. Na górze ekranu kliknij ikonę trzech poziomych pasków –> Ustawienia.

    Poczta home.pl - Kliknij w ikonę trzech poziomych pasków i wybierz opcję Ustawienia
  3. Po lewej stronie kliknij Reguły wiadomości, a następnie Nowa reguła.
    Poczta home.pl - Ustawienia - Reguły wiadomości - Kliknij przycisk Nowa reguła
  4. Wprowadź ustawienia nowej reguły tworząc ją od nowa lub bazując na wcześniejszej konfiguracji.
  5. Zatwierdź wprowadzone zmiany, klikając przycisk Zapisz.

Przenoszenie filtrów antyspamowych

Ustawienia antyspamowe tworzone są dla wybranego konta pocztowego.

Przykład: jeśli w poprzedniej wersji Poczty home.pl, zablokowałeś wybrany adres IP, e-mail lub host na czarnej liście nadawców, to blokada ta będzie aktywna także w Poczcie home.pl.

Dodawanie zabezpieczeń antyspamowych w Poczcie home.pl:

  1. Zaloguj się do Poczty home.pl.
  2. Na górze ekranu kliknij ikonę trzech poziomych pasków –> Ustawienia.
  3. Po lewej stronie kliknij Opcje antyspam.

    Poczta home.pl - Ustawienia - Wybierz Opcje antyspam
  4. Ustawienia antyspamowe oraz wpisy znajdujące się na białej oraz czarnej liście nadawców zostaną pobrane z poprzedniej wersji Poczty home.pl (o ile takie reguły były utworzone).
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Bezpieczna Poczta e-mail

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.