- Co to jest reklama banerowa Google?
- Czym jest Google Display Network?
- Korzyści ze skorzystania z usługi Banery Google
- Gdzie wyświetli się reklama graficzna w ramach usługi Banery Google?
- Co to jest targetowanie?
- Rodzaje targetowania reklamy banerowej GDN
- Łączenie metod kierowania (targetowania)
Co to jest reklama banerowa Google?
Banery Google to usługa reklamowa w home.pl, dzięki której wypromujesz swoją stronę internetową przy pomocy reklamy graficznej, tzw. baneru. Po kliknięciu w reklamę banerową, użytkownik zostanie przekierowany na Twoją witrynę. Banery Google są wyświetlane przy pomocy sieci reklamowej Google Display Network.
Czym jest Google Display Network?
Google Display Network to sieć reklamowa Google składająca się z ponad dwóch milionów stron internetowych, aplikacji mobilnych oraz usług Google. Umożliwia ona wyświetlanie reklam displayowych docelowym odbiorcom.
Korzyści ze skorzystania z usługi Banery Google
Kampanie w sieci Google Display Nework (reklama banerowa GDN) są doskonałym narzędziem do zwiększania świadomości marki i budowania wizerunku, a także zaprezentowania marki potencjalnym klientom we wczesnym etapie lejka sprzedażowego.
Dzięki reklamie banerowej Google zwiększysz ruch na swojej stronie WWW, lub sklepie internetowym, co przełoży się na faktyczną konwersję wejść i tym samym zwiększenie sprzedaży Twoich produktów lub usług.
Gdzie wyświetli się reklama graficzna w ramach usługi Banery Google?
W ramach Google Display Network Twoje banery zostaną wyświetlone na:
- portalach informacyjnych, stronach internetowych, blogach które znajdują się w sieci Google Display Network,
- na portalu Youtube,
- w ramach poczty Gmail,
- w aplikacjach należących do sieci partnerskiej Google.
Co to jest targetowanie?
Targetowanie to proces, który polega na doborze grupy konsumentów w celu określenia docelowej grupy, której wyświetli się Twoja reklama banerowa.
Tym samym targetowanie, to nic innego jak kierowanie Twojej reklamy do wybranej zbiorowości.
Reklamy banerowe w sieci Google Display Network, możesz kierować na kilka sposobów.
Rodzaje targetowania reklamy banerowej GDN:
- Kierowanie kontekstowe
Jest to rodzaj targetowania polegający na tym, że Google automatycznie dopasowuje miejsca w sieci reklamowej w oparciu o wybrane przez specjalistę słowa kluczowe lub tematykę witryn. Po uzyskaniu i zebraniu takich informacji, algorytmy reklamowe Google analizują zawartość stron WWW i dopasowują do nich Twoje reklamy. - Kierowanie na słowo kluczowe
Kierowanie na słowa kluczowe zawiera się wewnątrz kierowania kontekstowego. Po scharakteryzowaniu wybranych haseł kluczowych, Twoje reklamy będą wyświetlać się tylko na stronach, które zawierają te słowa. Dla przykładu, jeżeli wybrałeś słowo kluczowe: „wakacje we Włoszech”, to Twoja reklama banerowa wyświetli się na stronach zawierających to właśnie słowo. - Kierowanie na tematy
W tym rodzaju targetowania charakteryzujemy tematy witryn, na jakich ma wyświetlić się reklama banerowa. Ten sposób kierowania umożliwia zaistnienie z reklamą na bardzo szerokim zakresie stron. - Kierowanie na język i lokalizację
Podczas tego targetowania masz możliwość scharakteryzowania języka przeglądarki lub lokalizacji (np. państwa, województwa czy miasta) klienta, któremu chcesz wyświetlać reklamę. - Kierowanie na miejsca docelowe
W przypadku tego targetowania, w odróżnieniu od kierowania kontekstowego, jesteś w stanie zdefiniować konkretne miejsca docelowe, na których chcesz wyświetlać naszą reklamę. Do wyboru masz reklamę banerową na stronach internetowych, blogach, filmach czy aplikacjach. W przypadku takiego targetowania określasz konkretne domeny, na których chcesz pokazywać Twoje reklamy. - Kierowane na odbiorców
Taki rodzaj targetowania polega na wyświetlaniu reklamy banerowej wybranej grupie odbiorców odwiedzających witryny w sieci reklamowej Google Display Network. Korzystając z takiego rodzaju targetowania masz możliwość dotarcia do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę internetową, poprzez utworzenie reklamy remarketingowej.Co to jest remarketing? Remarketing to rodzaj kampanii prowadzonej wewnątrz programu reklamowego Google Ads. Takie kampanie wykorzystuje się wobec użytkowników, którzy odwiedzili wcześniej reklamowaną stronę. Remarketing wyświetla się według określonych wcześniej list odbiorców. Na urządzeniu odbiorcy zapisywany jest plik cookie, dzięki któremu algorytmy sieci reklamowej są w stanie stwierdzić, czy dany użytkownik odwiedzał daną stronę. Takie informacje mogą być przechowywane aż do 540 dni.Poza kampanią remarketingową, możesz również skonfigurować wyświetlanie Twojej reklamy banerowej, aby wyświetlała się ona odbiorcom, których łączą podobne zainteresowania - Kierowanie według demografii
Taki rodzaj targetowania pozwala scharakteryzować odbiorcę reklamy po współczynnikach demograficznych, takich jak: płeć, wiek czy stan rodzinny (czy jest to osoba posiadająca dzieci, czy może bezdzietna). Takie dane algorytmy Google określają na podstawie odwiedzanych przez użytkownika stron WWW, a także na bazie danych, jakie użytkownicy podają na różnego rodzaju serwisach, na przykład portalach społecznościowych. - Kierowanie na urządzenia
W przypadku tego targetowania jesteś w stanie zdefiniować, aby reklama banerowa wyświetlała się tylko odbiorcom scharakteryzowanego przez Ciebie urządzenia. Tym samym wybierasz, czy są to użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych, czy desktopowych. Możesz również zdefiniować jaki system operacyjny wyświetlanej reklamy jest dla Ciebie bardziej pożądany (iOS, czy Android, Windows, czy Linux). Co ciekawe możesz również zdefiniować konkretne modele urządzeń (marki telefonów, czy też komputerów)
Łączenie metod kierowania (targetowania)
Bardzo chętnie stosowaną i uznaną za najefektywniejszą przez specjalistów do spraw marketingu jest metoda łączenia różnych rodzajów kierowania. Dzięki takiemu zabiegowi reklama banerowa będzie lepiej spersonalizowana i dostosowana do odbiorcy, któremu ją wyświetlasz.
Jak zareklamować firmę w Internecie?
Mamy na to patent. Wiemy jak zareklamować Twoją firmę w Internecie. Zobacz, jak wiele może Ci dać skuteczna reklama.
Trafiaj do ponad 90% użytkowników Internetu
Reklama banerowa działa na wyobraźnię odbiorców. Wyświetlaj ją wszędzie tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci.