Rekord SPF odpowiada za identyfikację serwera pocztowego uprawnionego do wysyłania wiadomości e-mail w imieniu danej domeny. Rekord SPF przyjmuje postać rekordu tekstowego zapisanego w ustawieniach domeny, po jej wcześniejszym przypisaniu do serwera pocztowego.
Jak dodać rekord SPF w nowym Panelu Klienta?
- Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Wybierz sekcję: Domeny, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
- Na ekranie zostanie wyświetlona lista dostępnych do zarządzania domen i subdomen, zarówno zarejestrowanych w home.pl, delegowanych na serwery DNS jak i transferowanych. Kliknij nazwę wybranej domeny lub subdomeny.
Jeśli w Panelu klienta home.pl nie możesz odszukać wybranej subdomeny, kliknij w sekcji Domeny nazwę domeny, dla której była ona utworzona. W nowym widoku zobaczysz listę utworzonych subdomen dla wybranej domeny.
- Na wyświetlonym ekranie znajdź moduł: Hosting DNS i kliknij: Opcje > Zarządzaj rekordami DNS.
- Kliknij przycisk: Dodaj nowy rekord.
- Wybierz typ rekordu TXT, aby utworzyć go przy wybranej domenie oraz uzupełnij kolejne pola formularza dodawania nowego rekordu.
- pierwsze pole do wpisania wartości przyjmie wartość tekstową rekordu SPF, tj. v=spf1 ip4:XX.XX.XX.XX a mx gdzie XX.XX.XX.XX przyjmuje wartość adresu IP serwera pocztowego, którą możesz odczytać z wartości rekordu MX lub A (A jeśli serwer WWW jest serwerem pocztowym).
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o rekordzie SPF. - W polu Host wprowadź wartość hosta (opcjonalnie), dla którego rekord jest tworzony. Zostaw to pole puste, aby rekord działał dla adresu “twojadomena.pl”, uzupełnij to pole, jeśli chcesz tworzyć rekordy dla konkretnych adresów w domenie, subdomen. W podstawowej konfiguracji SPF tworzonego dla domeny głównej pozostaw pole puste.
- TTL (opcjonalnie) uzupełnij informacje o czasie odświeżania rekordu, pozostaw to pole puste, jeśli chcesz korzystać z wartości domyślnych (zalecane).
- pierwsze pole do wpisania wartości przyjmie wartość tekstową rekordu SPF, tj. v=spf1 ip4:XX.XX.XX.XX a mx gdzie XX.XX.XX.XX przyjmuje wartość adresu IP serwera pocztowego, którą możesz odczytać z wartości rekordu MX lub A (A jeśli serwer WWW jest serwerem pocztowym).
Jak sprawdzić adres IP serwera obsługującego pocztę w mojej domenie?
- Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Wybierz sekcję: Domeny, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
- Na ekranie zostanie wyświetlona lista dostępnych do zarządzania domen i subdomen, zarówno zarejestrowanych w home.pl, delegowanych na serwery DNS jak i transferowanych. Kliknij nazwę wybranej domeny lub subdomeny.
Jeśli w Panelu klienta home.pl nie możesz odszukać wybranej subdomeny, kliknij w sekcji Domeny nazwę domeny, dla której była ona utworzona. W nowym widoku zobaczysz listę utworzonych subdomen dla wybranej domeny.
- Na wyświetlonym ekranie znajdź moduł: Hosting DNS i kliknij: Opcje > Zarządzaj rekordami DNS.
- W domyślnej konfiguracji, po przypisaniu domeny do serwera i włączeniu obsługi poczty na tym samym serwerze, wartość rekordu MX wskazuje na serwer, do którego domena została przypisana. Tym samym adres IP widoczny w polu REKORD A odpowiada adresowi IP serwera pocztowego.
- Po przejściu do sekcji Usługi WWW > wybierz nazwę serwera > Przypisane domeny > Wszystkie > Edytuj ustawienia domeny, możesz zmienić ustawienia rekordu MX i serwera pocztowego. Dowiedz się więcej o przekierowaniu poczty.