Prowadzisz szkolenia, naprawiasz rowery, a możesz udzielasz korepetycji? Ze sklepem Sellastik by home.pl możesz zbudować bazę klientów, sprzedawać usługi online i rozwijać swój biznes w sieci.
SPIS TREŚCI
Dodawanie usługi
Usługi, które sprzedajesz za pośrednictwem Sellastik, powinny zawsze zawierać dokładne informacje dla kupującego – szczegółowy opis (co dostanie), w jaki sposób i kiedy to otrzyma.
Aby sprzedać usługę w sklepie Sellastik by home.pl, musisz dodać ją do swojego katalogu produktów, a następnie wyłączyć wysyłkę dla tego produktu.
Aby dodać usługę do sklepu:
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do Katalog → Produkty (menu po lewej stronie).
- Kliknij + Nowy produkt:
- Wprowadź nazwę usługi, opis i prześlij zdjęcie (z wizualizacją usługi).
- Dodaj cenę, ilość i SKU (jeśli dotyczy usługi).
- Odznacz opcję Wymaga wysyłki lub odbioru pod polem do wpisania wagi (możesz też przejść do sekcji Wysyłka i odbiór i wyłączyć opcję Ten produkt wymaga wysyłki lub odbioru przesuwając suwak w lewo).
- Kliknij Zapisz.
Przyjmowanie rezerwacji
Sellastik pozwala również na przyjmowania rezerwacji. To idealne rozwiązanie dla małych firm lub osób prywatnych, które mają bezpośredni kontakt z klientami, takich jak m.in. fryzjerzy, nauczyciele, styliści, projektanci wnętrz, mobilni fizjoterapeuci i nie tylko. Proces rezerwacji można zautomatyzować, aby zaoszczędzić czas i uniknąć niepotrzebnych e-maili i telefonów. Wszystko, co musisz zrobić, to połączyć zsynchronizowany kalendarz online ze stroną produktu.
Aby zaakceptować rezerwację poprzez integrację Kalendarza Google ze stroną produktu:
- Dodaj usługę w panelu Sellastik.
- W szczegółach produktu przejdź do Opcje i kliknij Dodaj pole do uzupełnienia.
- Nazwij je „Data”, następnie w sekcji Typ pola do uzupełnienia wybierz „Wybór daty”.
- Dodaj drugie pole (tekstowe) o nazwie „Godzina”. W tym miejscu klient może poinformować Cię o godzinie, w której chce się z Tobą spotkać.
- Upewnij się, że oba te pola są oznaczone jako wymagane:
Działania, które przed chwilą wykonałeś/-aś pozwolą klientom wybrać termin, w którym skorzystają z Twoich usług. Należy jeszcze zadbać o to, aby mogli zarezerwować tylko taki termin, w którym jesteś dostępny/-a. W tym celu: - Dodaj swój kalendarz online do opisu. Jeśli na przykład masz Kalendarz Google, pobierz kod do swojego kalendarza i wklej go do opisu produktu (pamiętaj, aby kliknąć <> po prawej stronie, żeby dodać kod).
- Dodaj krótkie wyjaśnienie w opisie instruujące klientów, jak dokonać rezerwacji. Poinformuj ich, że muszą sprawdzić Twój kalendarz, zanim dokonają rezerwacji, aby upewnić się, że masz wolny termin.
Gotowe!
Dobre praktyki: tworzenie opisów usług
Opisy usług mają kluczowe znaczenie dla określenia zakresu działań, jakie oferujesz swoim klientom. Powinni wiedzieć, co, jak i kiedy otrzymają. Szczegółowy opis usługi powinien zawierać więc informacje o tym:
- co otrzyma klient (dostarczana usługa)
- kiedy klient to otrzyma (ramy czasowe)
- specjalne warunki korzystania z usługi (np. konieczność wpłaty zadatku).
Przykładowy opis usługi: konsultacja dietetyczna lub prywatna lekcja gotowania
Prywatna wycieczka na targ rolny + lekcja gotowania
[Dostarczana usługa]Z jednej strony chcesz robić zakupy na lokalnym targu rolnym (bo znajdziesz tam świeże i dobre produkty), a z drugiej – odczuwasz przytłoczenie i dezorientację. Może obawiasz się, że kupisz za dużo, za mało lub że coś się zmarnuje?
Nie tylko Ty tak masz! Wiele osób czuje się w ten sposób, dlatego razem wybierzemy się na lokalny targ rolny. Wspólnie poznamy wszystkie oferowane na nim produkty, których odkrywanie dopasujemy do Twojej wiedzy i zainteresowań smakowych.
[Ramy czasowe]Realizacja usługi zacznie się od wspólnych zakupów, następnie udamy się do kuchni, aby spędzić kilka godzin na przygotowywaniu jedzenia w prosty, ale pyszny sposób.
Zachwyci Cię to, jak łatwo i szybko można stworzyć smaczne, zdrowe i pięknie wyglądające dania. Większość przepisów, z których będziemy korzystać zawiera trzy składniki, a wykonanie na ich podstawie dań – obejmuje tylko trzy kroki.
[Specjalne warunki korzystania z usługi]* Nie obejmuje kosztów wyżywienia.
* Ceny mogą ulec zmianie w zależności od czasu podróży.
* Brak zwrotów.
Na swojej stronie dodaj więcej informacji o sobie i usługach, które oferujesz. Może to być kilka zdań o tym, co robisz i jak możesz pomóc swoim klientom, referencje oraz dane kontaktowe.
Czytaj także
- Jak wygląda proces przetwarzania zamówień w Sellastiku?
- Anulowanie zamówienie w sklepie Sellastik
- Tworzenie niestandardowych statusów zamówień