Tworzenie niestandardowych statusów zamówień w sklepie Sellastik by home.pl

Statusy zamówień w sklepie Sellastik by home.pl zawierają informacje o stanie płatności i realizacji danego zamówienia. Oprócz domyślnych statusów, które istnieją w Twoim sklepie, możesz tworzyć niestandardowe statusy zamówień dostosowane do Twojej firmy, np. „Częściowo wysłane” dla zamówień, które wysyłasz w wielu paczkach.

SPIS TREŚCI

Statusy niestandardowe są dostępne w sekcji Zamówienia w panelu administracyjnym sklepu. W tym miejscu możesz ustawić je ręcznie, wyświetlić je w szczegółach zamówienia oraz użyć ich do filtrowania zamówień. Klienci zobaczą niestandardowe statusy w powiadomieniach e-mail o zamówieniach oraz na swoich kontach w Twoim sklepie.

Dodawanie niestandardowych statusów do sklepu Sellastik by home.pl

Do swojego sklepu możesz dodać maksymalnie trzy statusy płatności i trzy statusy realizacji. Statusy niestandardowe, które utworzysz, będą istnieć obok domyślnych statusów zamówień i mogą być używane w ten sam sposób.

Aby dodać status niestandardowy:

  1. Z poziomu panelu administracyjnego sklepu przejdź do Ustawienia → Ogólne → Koszyk i zamówienie.
    Sellastik - Ustawienia - Ogólne - Koszyk i zamówienie
  2. Przewiń w dół do sekcji Niestandardowe statusy zamówień, a następnie kliknij Dodaj niestandardowe statusy.
    niestandardowe statusy zamówień
  3. Na otwartej stronie kliknij + Dodaj status.
    Niestandardowe statusy zamówienia - Dodaj status
  4. Wprowadź niestandardową nazwę statusu i wybierz jego typ (płatność lub realizacja). W opisach typów możesz zobaczyć listę zarówno niestandardowych, jak i domyślnych statusów, które już istnieją w Twoim sklepie:
    dodawanie nowego niestandardowego statusu
    Jeśli Twój sklep jest wielojęzyczny , możesz wprowadzić nazwy statusów we wszystkich językach sklepu.
  5. (Opcjonalnie) Włącz przełącznik Wyślij powiadomienie dla klienta „Status zamówienia zmieniony” kiedy status zostanie przypisany, jeśli chcesz, aby klienci otrzymywali powiadomienie „Zmiana stanu zamówienia” po ustawieniu tego stanu dla zamówienia.
  6. Kliknij przycisk Dodaj status.

To wszystko! Niestandardowy status zamówienia został dodany do Twojego sklepu. Teraz możesz ustawić go dla swoich zamówień w sekcji Moja sprzedaż → Zamówienia w panelu administracyjnym sklepu.

Po ustawieniu niestandardowego statusu zamówienia pojawi się on w powiadomieniach dla klientów i administratorów oraz na kontach klientów w Twoim sklepie. Statusy niestandardowe pojawiają się również w plikach CSV, gdy eksportujesz zamówienia.
Po przekroczeniu limitu dla statusów niestandardowych (3 statusy płatności i 3 statusy realizacji) tworzenie nowych jest wyłączone. Możesz edytować istniejące statusy lub usunąć je, aby zamiast nich utworzyć inne statusy.

Ustawianie niestandardowych statusów dla zamówień

Po dodaniu niestandardowego statusu do sklepu możesz ręcznie ustawić go dla dowolnego istniejącego zamówienia.

Aby ustawić niestandardowy status zamówienia:

  1. Z poziomu panelu administracyjnego sklepu przejdź do sekcji Moja sprzedaż → Zamówienia.
    Sellastik - Moja sprzedaż - Zamówienia
  2. Znajdź zamówienie i kliknij menu rozwijane statusu (płatność lub realizacja):
  3. Wybierz swój niestandardowy status z listy.

Możesz również zbiorczo ustawić niestandardowe statusy zamówień, zaznaczając zamówienia na liście i klikając Aktualizacja zbiorcza → Zmień status płatności dla wybranych zamówień lub Aktualizacja zbiorcza → Zmień status realizacji dla wybranych zamówień.
aktualizacja zbiorcza statusów zamówień

Edytowanie niestandardowych statusów

Możesz edytować dowolny niestandardowy status, który istnieje w Twoim sklepie, np. gdy chcesz zmienić jego nazwę na taką, która lepiej pasuje do Twojej firmy.

Aby edytować niestandardowy status:

  1. Przejdź do Ustawienia → Ogólne → Koszyk i zamówienie → Niestandardowe statusy zamówień, a następnie kliknij Zarządzaj niestandardowymi statusami.
    zarządzaj niestandardowymi statusami zamówień
    Na otwartej stronie zobaczysz listę utworzonych przez siebie statusów niestandardowych.
  2. Kliknij Akcje → Edytuj dla statusu, który chcesz dostosować.
    edycja niestandardowego statusu zamówienia
  3. Edytuj nazwę statusu, typ i/lub ustawienia powiadomień e-mail.
  4. Kliknij Zapisz.

To wszystko! Teraz zaktualizowany status pojawi się w Twoim sklepie.

Jeśli zmienisz nazwę statusu niestandardowego, zostanie ona automatycznie zmieniona dla istniejących zamówień.

Usuwanie niestandardowych statusów

Możesz trwale usunąć niestandardowe statusy utworzone w Twoim sklepie.

Aby usunąć niestandardowy status:

  1. Przejdź do Ustawienia → Ogólne → Koszyk i zamówienie → Niestandardowe statusy zamówień, a następnie kliknij Zarządzaj niestandardowymi statusami. Na otwartej stronie zobaczysz listę utworzonych przez siebie niestandardowych statusów.
    zarządzaj niestandardowymi statusami zamówień
  2. Kliknij Akcje → Usuń → Tak dla statusu, który chcesz usunąć.
    edycja niestandardowego statusu zamówienia
Jeśli usuniesz status, nie będzie można już ustawić go dla zamówień. Nie będzie on również wyświetlany w szczegółach zamówień w sekcji Zamówienia w panelu administracyjnym sklepu, a także na kontach klientów.
Czytaj także
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie