Automatyczna aktualizacja WordPress


Automatyczne aktualizacje w WordPress

Wraz z pojawieniem się wersji WordPress 3.7 twórcy aplikacji wdrożyli mechanizm automatycznych aktualizacji działających w tle. Funkcjonalność ma na celu ułatwić administratorom aktualizacje witryn do najnowszych wersji oferowanego oprogramowania, a zarazem, przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa serwisów działających na WordPress.
WordPress, niezależnie od tego czy jest instalowany poprzez Autoinstalator aplikacji dostępny w ramach usług home.pl, czy też bezpośrednio z instalacji pobranej ze strony autorów oprogramowania, posiada domyślnie włączone automatyczne aktualizacje.

WordPress proponuje kilka wariantów automatycznych aktualizacji, m.in:

  • domyślne, realizowane są w ramach tzw. wersji głównej (np. aktualizacja wersji 3.7 do 3.7.1),
  • rozszerzone, dotyczą aktualizacji dla wersji głównych aplikacji (np. aktualizacja wersji 3.7 do 3.8),
  • zaawansowane, realizowane osobno dla wtyczek (pluginów), motywów i tłumaczeń.
Wykonanie aktualizacji automatycznej w tle, skutkuje w każdym przypadku wysłaniem do administratora serwisu WWW, wiadomości e-mail z potwierdzeniem wykonania lub niepowodzenia instalacji. Przesłana wiadomość e-mail oraz jej treść, zależna jest od wybranego rodzaju aktualizacji, która ma być wykonywana automatycznie.

Jak włączyć/wyłączyć automatyczne aktualizacje WordPress?

Wszystkie ustawienia dot. automatycznej aktualizacji WordPress można zmienić “ręcznie”, dokonując zmian w pliku wp-config.php (plik znajdziesz w katalogu instalacji WordPress na serwerze FTP), definiując stałą AUTOMATIC_UPDATER_DISABLED jako “True” (włączone) lub “False” (wyłączone).
Jeśli nie posiadasz wystarczającej wiedzy lub umiejętności do tego typu zmian, dodatkową możliwością zmiany ustawień jest instalacja odpowiedniej wtyczki z poziomu panelu zarządzania WordPress.

 

Wtyczka Update Control pozwala nie tylko na włączenie i wyłączenie automatycznych aktualizacji, ale także dopasowanie ich ustawień do własnych potrzeb, np. w postaci aktywacji dodatkowych funkcji jak automatyczna aktualizacja wtyczek, skórki itp.
WAŻNE! home.pl nie świadczy wsparcia technicznego w zakresie instalacji, aktualizacji oraz konfiguracji oprogramowania WordPress. W przypadku chęci uzyskania większej ilości informacji o tym sysemie CMS, sugerujemy kontakt bezpośrednio z autorami oprogramowania pod adresem: https://wordpress.org/

Instalacja wtyczki Update Control:

  1. Zaloguj się do zaplecza strony WWW utworzonej w systemie WordPress, a następnie po lewej stronie ekranu kliknij opcję menu: Wtyczki (Plugins) -> Dodaj nową (Add New).
    WAŻNE! Zaplecze strony WWW utworzonej w systemie WordPress dostępne jest pod adresem: twojadomena.pl/wp-login.php
  2. W wyszukiwarce wpisz nazwę wtyczki “update control” i kliknij przycisk “Szukaj” (Search).
  3. Na ekranie zostaną wyświetlone wyniki wyszukiwania. Na liście znajdź wtyczkę o nazwie Update Control i kliknij przy niej przycisk Zainstaluj” (Install).
  4. Po zakończeniu instalacji, aktywuj zainstalową wtyczkę, klikając przycisk “Włącz wtyczkę“.
Zainstalowana wtyczka dostępna będzie w sekcji Wtyczki (Plugins), gdzie będziesz mógł dowiedzieć się więcej na jej temat. Zmianę ustawień aktualizacji automatycznych możesz wykonać w opcji menu “Ustawienia” (Settings). Po udanej instalacji wtyczki Update Control, w opcji menu “Ustawienia” pojawi się dodatkowa sekcja “Automatic Updates“, która pozwala na zmianę ustawień aktualizacji automatycznych.
  • Automatic Updates Enabled – włączenie (Yes) lub wyłączenie (No) automatycznych aktualizacji w tle.
  • Automatic Major Core Updates – pozwala na wybór uaktualnień WordPress, które będą instalowane.
  • Permit Automatic Plugin Updates – aktywacja aktualizacji dla wtyczek (plugins).
  • Permit Automatic Theme Updates – aktywacja aktualizacji dla motywów.
  • Permit Automatic Translation Updates – aktywacja aktualizacji dla tłumaczeń.
  • Updates Emails Enabled – włączenie/wyłączenie powiadomień e-mail.
  • Send Emails for Succesful Updates – powiadomienia e-mail dla udanej aktualizacji.
  • Send Emails for Failed Updates – powiadomienia e-mail dla nieudanej aktualizacji.
  • Send Emails for Critically Failed Updates – powiadomienia dla operacji zakończonych błędem krytycznym.

Moja strona przestała działać – co zrobić?

Może zdarzyć się, że pomimo wybrania najprostszego typu aktualizacji, obejmujących tylko zmiany w ramach wersji głównej, której poprawki dotyczą zwykle bezpieczeństwa, strona oparta o WordPress przestanie funkcjonować. Zwykle w tej sytuacji wina leży po stronie braku kompatybilności aktualnej wersji WordPress z już zainstalowanymi komponentami, wtyczkami i/lub skórkami/szablonami. Niedogodność może skutkować pojawieniem się błędu 500 lub 504.

W takich sytuacjach polecamy kontakt z twórcami aplikacji WordPress, który dostępny jest na stronie http://wordpress.org lub kontakt na polskim forum wsparcia użytkowników WordPress.

Pamiętaj, że oprogramowanie WordPress jest zewnętrznym oprogramowaniem, które nie jest objęte wsparciem technicznym home.pl. W przypadku pojawienia się nideogodności i/lub chęci uzyskania szczegółowych informacji dot. przyczyn zaistniałej sytuacji, sugerujemy kontakt z oficjalnym wsparciem dla tego oprogramowania.

W ramach usług dostępnych w home.pl, możesz przywrócić kopię bezpieczeństwa serwera, np. dla wybranego katalogu i bazy danych. To rozwiązanie pozwoli na przywrócenie pierwotnej konfiguracji WordPress i wdrożenie stosownych rozwiązań, przed jego ponowną aktualizacją.

<h2><a name=”jak”></a>Jak przywr&oacute;cić kopię bezpieczeństwa (backup) mojego serwera?</h2>
<p>W przypadku chęci przywr&oacute;cenia kopii bezpieczeństwa skontaktuj się z <a href=”https://pomoc.home.pl/kontakt”>Biurem Obsługi Klienta</a>,
<div align=”justify”>WAŻNE! Kopia bezpieczeństwa przywracana jest przez administrator&oacute;w home.pl w ramach oferty <a href=”https://home.pl/uslugiit?utm_source=pomoc_link_it&utm_medium=link” target=”_blank”>Profesjonalne Usługi IT</a>. Oznacza to, że przywr&oacute;cenie kopii zapasowej przez naszych administrator&oacute;w realizowane jest po zam&oacute;wieniu odpowiedniej usługi przywr&oacute;cenia kopii oraz po opłaceniu tego zam&oacute;wienia.</div>
<div align=”justify”>Posiadasz usługę <a href=”https://home.pl/hosting?utm_source=pomoc_link_hosting&utm_medium=link#profesjonalny” target=”_blank”>Business Cloud Unlimited</a>? W takiej sytuacji wszystkie <a href=”https://home.pl/uslugiit?utm_source=pomoc_link_it&utm_medium=link” target=”_blank&quot;”>Profesjonalne Usługi IT</a> masz za darmo! Jeśli chciałbyś zmienić sw&oacute;j serwer na Business Cloud Unlimited, skontaktuj się z naszym <a href=”https://pomoc.home.pl/kontakt”>Biurem Obsługi Klienta</a>, gdzie uzyskasz informacje na temat migracji.</div>
<div align=”justify”>WAŻNE! Przy usługach <a href=”https://home.pl/hosting?utm_source=pomoc_link_hosting&utm_medium=link#ekonomiczny” target=”_blank”>Business Cloud Starter</a>, <a href=”https://home.pl/hosting?utm_source=pomoc_link_hosting&utm_medium=link#profesjonalny” target=”_blank”>Business Cloud Server</a> oraz <a href=”https://home.pl/hosting?utm_source=pomoc_link_hosting&utm_medium=link#profesjonalny” target=”_blank”>Business Cloud Unlimited</a> możliwe jest samodzielne przywr&oacute;cenie kopii bezpieczeństwa plik&oacute;w oraz baz danych za pośrednictwem protokołu FTP lub SSH. <strong><a href=”https://pomoc.home.pl/bazawiedzy/zagadnienia/983″>Kliknij tutaj</a></strong>, aby sprawdzić jak samodzielnie przywr&oacute;cić backup przy wymienionych usługach.</div>

Jak przywrócić kopię bezpieczeństwa (backup) mojego serwera?

Więcej informacji na temat kopii bezpieczeństwa w home.pl znajdziesz pod tym adresem. W przypadku chęci przywrócenia kopii bezpieczeństwa skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

WAŻNE! Kopia bezpieczeństwa przywracana jest przez administratorów home.pl w ramach oferty Profesjonalne Usługi IT. Oznacza to, że przywrócenie kopii zapasowej przez naszych administratorów realizowane jest po zamówieniu odpowiedniej usługi przywrócenia kopii oraz po opłaceniu tego zamówienia.
Jesteś klientem Premium? W takiej sytuacji wszystkie Profesjonalne Usługi IT masz 50% taniej (np. przywracanie kopii zapasowych)! Rabat nie dotyczy usług: Przeniesienie danych pomiędzy serwerami oraz Zmiana adresu IP serwera, dla których obowiązuje cena standardowa.
WAŻNE! Przy usługach Business Cloud Starter, Business Cloud Server oraz Business Cloud Unlimited możliwe jest samodzielne przywrócenie kopii bezpieczeństwa plików oraz baz danych za pośrednictwem protokołu FTP lub SSH. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak samodzielnie przywrócić backup przy wymienionych usługach.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub