Do czego służy “Lista aplikacji” w panelu administracyjnym home.pl?

Najlepszy hosting dla stron WWW

Po każdorazowym skorzystaniu z Autoinstalatora aplikacji, na adres e-mail wskazany jako adres administratora, otrzymujesz wiadomość z podsumowaniem przeprowadzonej instalacji.

Przykładowa wiadomość e-mail z podsumowaniem przeprowadzonej instalacji po skorzystaniu z Autoinstalatora aplikacji

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej czym jest Autoinstalator aplikacji oraz jak z niego korzystać.

W wiadomości znajdziesz informacje nt. danych dostepowych do nowej aplikacji CMS zainstalowanej na serwerze, informacje o bazie danych oraz lokalizacji instalacji.

W panelu administracyjnym, każdorazowe skorzystanie z Autoinstalatora aplikacji, powoduje utworzenie nowej bazy danych, która w opisie posiada ścieżkę dostępu do katalogu, w którym znajduje się aplikacja z niej korzystająca. Takie rozwiązanie ułatwia identyfikację poszczególnych części składowych, np. strony WWW.

Panel Klienta - Usługi - Lista usług - Poszukaj utworzonej bazy danych

Analogicznie w panelu administracyjnym, otrzymujesz także dostęp do listy aplikacji, stron WWW, które zostały uruchomione na serwerze (za pomocą Autoinstalatora aplikacji). W ten sposób jesteś w stanie szybko zidentyfikować:

  • rodzaj zainstalowanej aplikacji, np. WordPress, Joomla!, Pligg, itp.,
  • katalog instalacji, np. /autoinstalator/wordpress,
  • adres strony WWW, pod którym aktualnie jest ona wyświetlana, np. www.mojadomena.pl,
  • adres panelu administracyjnego, pod którym możesz zalogować się do zaplecza strony WWW, np. www.mojadomena.pl/wp-admin,
  • datę instalacji.
WAŻNE! Wyżej opisana lista, ma charakter informacyjny. Pozwala na zarządzanie zainstalowanymi aplikacjami poprzez ich szybką identyfikację. Jest to szczególnie przydatne w sytuacji, kiedy zmieniamy adres strony WWW, chcąc zapamiętać jej lokalizację na serwerze FTP.

Lista aplikacji

  1. Po zalogowaniu do panelu administracyjnego serwera, po lewej stronie ekranu kliknij Usługi.
    Panel Klienta - Kliknij opcję menu Usługi
  2. Na liście dostępnych usług, kliknij w identyfikator serwera, a następnie Konfiguracja usługi.
  3. Na górze ekranu kliknij ikonę Lista aplikacji.
    Panel Klienta - Usługi - Nazwa serwera - Konfiguracja usługi - Kliknij przycisk Lista aplikacji
  4. Skorzystaj z przycisków:
    • Cofnij: aby powrócić do poprzedniego widoku panelu,
    • Dodaj: aby uruchomić Autoinstalator aplikacji i zainstalować nową aplikację WWW,
    • Edycja: aby edytować wcześniej wybraną pozycję. Edycja powoduje dostęp do możliwości zmiany adresu strony WWW oraz adresu panelu administracyjnego,
    • Usuń: aby usunąć wybraną pozycję z listy.
      Panel Klienta - Usługi - Nazwa serwera - Konfiguracja usługi - Lista aplikacji - Skorzystaj z górnych przycisków z paska Akcji
    WAŻNE! Edycja adresu strony WWW oraz panelu administracyjnego strony WWW, powoduje jedynie zmianę widoczną w panelu administracyjnym. Adresy te mają charakter informacyjny. Jeśli chcesz dokonać fizycznej zmiany adresu strony WWW i jej panelu, przejdź do konfiguracji wybranej strony WWW, np. logując się do jej zaplecza.
  • Kliknij przycisk Edytuj, aby przejść do edycji informacji o stronie WWW. Zmień adres strony WWW i adres panelu administracyjnego tej strony, na aktualnie aktywne. Zapisz zmiany.
    Panel Klienta - Usługi - Nazwa serwera - Konfiguracja usługi - Lista aplikacji - Edytuj - Ustawienia aplikacji - Zmień adres strony WWW i adres panelu administracyjnego tej strony, na aktualnie aktywne
  • Kliknij przycisk Usuń aby usunąć aplikację z listy.
WAŻNE! Usunięcie aplikacji z listy, nie powoduje jej fizycznego usunięcia z serwera. W tym celu konieczne jest usunięcie bazy danych strony WWW, np. bazy MySQL oraz zawartości serwera FTP, np. folderu z plikami strony WWW.
Kliknij tutaj aby dowiedzieć się więcej o tworzeniu i zarządzaniu bazami danych.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o dostępie do serwera FTP.

Dedykowane wsparcie IT i megarabaty!

Pomoc Premium dedykujemy najbardziej wymagającym Klientom home.pl. Powiedz, co możemy dla Ciebie zrobić i oszczędzaj czas.

Poznaj Pomoc Premium Sprawdź ofertę

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Website Builder
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL certificate
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub