eKsięgowość to prosty w obsłudze program do fakturowania online i zarządzania magazynem. Po zalogowaniu się do swojej nowej usługi eKsięgowość należy przejść do edycji ustawień konta. Dowiedz się, jak to zrobić.
Jak skonfigurować program eKsięgowość?
- Zaloguj się na swoje konto w panelu usługi eKsięgowość.
- Sprawdź, jak zalogować się do panelu eKsięgowość.
- Kliknij w koło zębate (znajduje się w prawym górnym rogu ekranu) i wybierz Ustawienia.
- Przejdź do zakładki Firma, aby wypełnić podstawowe dane dotyczące Twojego przedsiębiorstwa. W tym miejscu możesz również wskazać osobę, która wystawia fakturę (jej dane pojawią się na dokumencie w polu Sprzedawca).
- W zakładce Faktury zaznacz termin płatności, jaki ma pojawiać się na wystawianych przez Ciebie dokumentach. W tym miejscu możesz również określić sposoby płatności oraz dodać logo swojej firmy, które będzie widnieć na fakturze.
- Jeśli posiadasz usługę eKsięgowość Biznes lub eKsięgowość Profesjonalną, przejdź do zakładki Magazyn. W tym miejscu możesz zdecydować o metodzie rozchodu towarów i tworzyć listy magazynów.
- Przejdź do zakładki Numeracja, aby ustawić sposób numerowania swoich faktur.
- W zakładce Podatki → Ogólne umieść informacje o swoim urzędzie skarbowym oraz dacie rozpoczęcia prowadzenia firmy. Możesz także przenieść sumy z prowadzonej dotychczas Księgi Przychodów i Rozchodów, aby kontynuować jej prowadzenie w eKsięgowości (opcja dla użytkowników pakietu eKsięgowość Profesjonalna).
- Przejdź do zakładki Podatki → VAT, aby oznaczyć m. in. czy jesteś płatnikiem VAT, czy korzystasz z metody kasowej lub czy stosujesz procedurę unijną OSS.
Dowiedz się więcej o fakturach OSS w programie eKsięgowość. - Przejdź do zakładki E-mail, aby skonfigurować własny adres mailowy do wysyłania faktur do Twoich klientów. Na ten temat przygotowaliśmy osobny artykuł.
- W zakładce Indeks operacji możesz sprawdzić wszystkie działania wykonane przez administratorów Twojego programu (innych użytkowników, dla których utworzyłeś konta w panelu).
- W podzakładce Raporty, możesz włączyć wysyłkę raportów o wyjątkach bezpieczeństwa i błędach operacji wykonywanych w tle.
- Przejdź do zakładki Użytkownicy, aby dodawać użytkowników i przyznawać im role. Każdy z użytkowników może zostać administratorem i tym samym posiadać dostęp do pełnej funkcjonalności programu. Możesz również ograniczyć role użytkowników do konkretnych obszarów, jak np. Magazyn, czy Sprzedaż.
Przerzuć się na księgowość online
Wygodna aplikacja do fakturowania z generatorem plików JPK_VAT.