Jak skonfigurować opcje dostawy i płatności w eSklepie?

728x90

Wprowadzenie

Ostatnim ważnym elementem przed rozpoczęciem sprzedaży w sklepie internetowym jest konfiguracja podstawowych opcji związanych z zakończeniem procesu zakupowego, a więc: płatność, dostawa oraz faktura. Wszystkie te ustawienia znajdziesz w opcji menu: KONFIGURACJA –> SPRZEDAŻ.

Zachęcamy przede wszystkim do zautomatyzowania swojej pracy poprzez wykorzystanie Pakietu bonusów od naszych partnerów i skorzystanie m.in. z płatności online oraz systemu usług kurierskich. Dzięki temu błyskawicznie otrzymasz płatność od klienta, zamówisz kuriera bezpośrednio z Panelu sklepu eSklep i/lub wyślesz paczkę kurierem do klienta.

Jak skonfigurować opcje płatności w sklepie eSklep?

Opcje płatności możesz skonfigurować po przejściu do opcji menu KONFIGURACJA –> SPRZEDAŻ –> PŁATNOŚCI. Po wyświetleniu listy dostępnych form płatności, możesz przejść do konfiguracji wybranej płatności (klikając opcję Edytuj, która znajduje się w kolumnie Akcje przy wybranej formie płatności).

Możesz skorzystać z gotowych szablonów płatności (np. przelew, gotówka, pobranie), stworzyć własne profile płatności i/lub w prosty sposób zintegrować swój sklep eSklep z metodami płatności online (np. PayU lub eCard). Po kliknięciu opcji Edytuj, możesz zmienić konfiguracje wybranej metody płatności.


Możesz też dodać nową formę płatności za pośrednictwem przycisku Dodaj płatność, który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu. Na wyświetlonym formularzu możesz uzupełnić dane i ustawienia na temat nowej formy płatności. Metoda dodawania nowej formy płatności nie jest zalecana dla podstawowych użytkowników, ponieważ wymaga zdefiniowania wielu ustawień dla tworzonej formy płatności.

eSklep pozwala dostosować do Twoich potrzeb dostępne dla klientów formy płatności. Możesz nimi zarządzać oraz wybrać metody, które będą dostępne.

Jak skonfigurować opcje dostawy w sklepie eSklep?

Ustawienia dostaw w sklepie eSklep możesz skonfigurować w analogiczny sposób do form płatności. Należy w tym celu wybrać sekcję menu: KONFIGURACJA –> SPRZEDAŻ –> DOSTAWY. Na liście dostaw kliknij przycisk Edytuj, który znajduje się w kolumnie Akcje przy wybranej formie dostawy. Po kliknięciu przycisku Edytuj, możesz zmienić konfigurację wybranej formy dostawy.

eSklep umożliwia zarządzanie sposobami dostawy dla oferowanych przez Ciebie produktów. Dla każdego włączonego sposobu dostawy możesz ustalić osobne sposoby płatności, ceny przesyłki zależne od wagi lub ceny produktów, a także maksymalną wagę zamówienia.

 

Finalizując zakupy, klient Twojego sklepu internetowego musi dokonać wyboru sposobu dostawy. Lista opcji jaka zostanie mu przedstawiona, zależy od Twojej konfiguracji w sklepie.

Jak skonfigurować ustawienia dla faktur PRO-FORMA w sklepie?

Ustawienia faktur PRO-FORMA generowanych w sklepie możesz zmienić w opcji menu KONFIGURACJA –> SPRZEDAŻ –> FAKTURY. W tym miejscu możesz zdefiniować ustawienia generowanych faktur PRO-FORMA, np. rodzaj numeracji faktur, prefiks faktur PRO-FORMA.

Po konfiguracji wszystkich powyższych opcji, warto również ustawić startowy numer zamówienia. Możesz to zrobić w opcji menu KONFIGURACJA –> SPRZEDAŻ –> ZAKUPY (w polu Kolejny numer zamówienia).

Więcej rozwiązań

Jak rozpocząć wprowadzanie asortymentu?
Poprzedni
Jak dodać kategorie lub podkategorie produktów?
Następny

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub