Jak skonfigurować opcje dostawy i płatności w sklepie Shoper od home.pl?

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Ostatnim ważnym elementem przed rozpoczęciem sprzedaży w sklepie internetowym jest konfiguracja podstawowych opcji związanych z zakończeniem procesu zakupowego, a więc: płatność, dostawa oraz faktura. Wszystkie te ustawienia znajdziesz w opcji menu: Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności.

SPIS TREŚCI

Jak skonfigurować opcje płatności w sklepie Shoper od home.pl?

Opcje płatności możesz skonfigurować po przejściu do opcji menu Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności Po wyświetleniu listy dostępnych form płatności, możesz przejść do konfiguracji wybranej płatności (klikając opcję Edytuj, która znajduje się w kolumnie Akcje przy wybranej formie płatności).

Możesz skorzystać z gotowych szablonów płatności (np. przelew, gotówka, pobranie), stworzyć własne profile płatności i/lub w prosty sposób zintegrować swój sklep Shoper z metodami płatności online (np. PayU lub eCard). Po kliknięciu opcji Edytuj, możesz zmienić konfiguracje wybranej metody płatności.


Możesz też dodać nową formę płatności za pośrednictwem przycisku Dodaj płatność, który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu. Na wyświetlonym formularzu możesz uzupełnić dane i ustawienia na temat nowej formy płatności. Metoda dodawania nowej formy płatności nie jest zalecana dla podstawowych użytkowników, ponieważ wymaga zdefiniowania wielu ustawień dla tworzonej formy płatności.

Sklep Shoper od home.pl pozwala dostosować do Twoich potrzeb dostępne dla klientów formy płatności. Możesz nimi zarządzać oraz wybrać metody, które będą dostępne.

Jak skonfigurować opcje dostawy w sklepie Shoper?

Ustawienia dostaw w sklepie Shoper od home.pl możesz skonfigurować w analogiczny sposób do form płatności. Należy w tym celu wybrać sekcję menu: Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy. Na liście dostaw kliknij przycisk Edytuj, który znajduje się w kolumnie Akcje przy wybranej formie dostawy. Po kliknięciu przycisku Edytuj, możesz zmienić konfigurację wybranej formy dostawy.

Jak uruchomić kilka form dostawy opartych o integrację, np. z InPost, Poczta-Polska, Apaczka?

Sklep Shoper umożliwia zarządzanie sposobami dostawy dla oferowanych przez Ciebie produktów. Dla każdego włączonego sposobu dostawy możesz ustalić osobne sposoby płatności, ceny przesyłki zależne od wagi lub ceny produktów, a także maksymalną wagę zamówienia.
Jak uruchomić kilka wariantów tej samej formy dostawy?

 

Finalizując zakupy, klient Twojego sklepu internetowego musi dokonać wyboru sposobu dostawy. Lista opcji jaka zostanie mu przedstawiona, zależy od Twojej konfiguracji w sklepie.

Jak skonfigurować ustawienia dla faktur PRO-FORMA w sklepie?

Ustawienia faktur PRO-FORMA generowanych w sklepie możesz zmienić w opcji menu Ustawienia > Ustawienia zamówień > Faktury  W tym miejscu możesz zdefiniować ustawienia generowanych faktur PRO-FORMA, np. rodzaj numeracji faktur, prefiks faktur PRO-FORMA.

Jak skonfigurować opcje dostawy i płatności w eSklepie?

Po konfiguracji wszystkich powyższych opcji, warto również ustawić startowy numer zamówienia. Możesz to zrobić w opcji menu Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk (w polu Kolejny numer zamówienia).

 

Czytaj więcej:
Jak rozpocząć wprowadzanie asortymentu?
Poprzedni
Jak dodać kategorie lub podkategorie produktów?
Następny
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie