Jak włączyć i wyłączyć sklep internetowy?

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Decydując się na uruchomienie sklepu internetowego powinieneś mieć na uwadze nie tylko jego fizyczne włączenie (aktywność w internecie), ale także włączenie wszystkich niezbędnych funkcjonalności, jak proces zamawiania produktów, płatności, wyboru formy dostawy, udostępnienie regulaminu sklepy oraz aktywacja formularzy kontaktowych. Chociaż lista elementów jest długa, proces ten nie zajmie dużo czasu, jeśli posiadasz niezbędne do prowadzenia działalności informacje.

Z tego artykułu dowiesz się, jak włączyć sklep internetowy, tj. pokazać go w internecie oraz jak szybko wyłączyć go, np. zablokować sprzedaż czy całkowicie zmienić jego widoczność w sieci.  Z osobnych wpisów Centrum Pomocy dowiesz się z kolei, jak przygotować sklep na pierwszych klientów, uruchomić sprzedaż, komunikację i zintegrować płatności oraz dostawę.

Jak włączyć/wyłączyć sklep internetowy?

Możesz szybko włączyć i wyłączyć sklep internetowy oraz jego widoczność w internecie:

  1. Zaloguj się do panelu sklepu internetowego, następnie przejdź do sekcji Ustawienia > Ogólne > Nazwa i status sklepu
  2. Skorzystaj z opcji Wyłącz sklep. Ustaw aktywną, aby wyłączyć sklep. Gdy wyłączysz sklep, nie będzie on dostępny dla Twoich klientów. Jako administrator możesz zawsze wejść do sklepu.
  3. Skorzystaj z pola: Informacja gdy sklep jest wyłączony, aby dodać komunikat dla klientów sklepu.
    Jak włączyć i wyłączyć sklep internetowy?

Jak włączyć/wyłączyć możliwość zakupu produktów?

W konfiguracji sklepu, pomimo jego aktywności, możesz w dowolnym momencie wyłączyć możliwość zakupu produktów:

  1. Zaloguj się do panelu sklepu internetowego, następnie przejdź do sekcji Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk
  2. W sekcji Ograniczenia zakupów aktywuj Wyłącz możliwość kupowania.
    Jak włączyć i wyłączyć sklep internetowy?

Jak włączyć/wyłączyć komunikaty techniczne?

Podczas gdy Twój sklep jest wyłączony, możesz poinformować użytkowników o jego niedostępności/przerwie technicznej itp..

  1. Zaloguj się do panelu sklepu internetowego, następnie przejdź do sekcji Ustawienia > Ogólne > Nazwa i status sklepu
  2. Skorzystaj z pola: Informacja gdy sklep jest wyłączony aby dodać komunikat dla klientów sklepu.
  3. Skorzystaj z opcji Wyłącz sklep. Ustaw aktywną, aby wyłączyć sklep. Gdy wyłączysz sklep, nie będzie on dostępny dla Twoich klientów. Jako administrator możesz zawsze wejść do sklepu.Jak włączyć i wyłączyć sklep internetowy?

Jak włączyć/wyłączyć rejestrację klientów w sklepie?

Rejestracja w sklepie pozwala na utworzenie konta użytkownika i zapamiętanie informacji o kliencie. Użytkownik posiadający konto może śledzić historię zamówień, podać i zapamiętać dane do faktury i zamówienia. W wyniku rejestracji użytkownik nada login i hasło do konta w Twoim sklepie.

Wyłącz rejestrację, jeśli chcesz ograniczyć możliwość składania zamówień tylko do opcji Zakupy bez rejestracji lub zakupy tylko dla zalogowanych (np. gdy chcesz ograniczyć dostęp do produktów):

  1. Zaloguj się do panelu sklepu internetowego, następnie przejdź do sekcji Ustawienia > Obsługa zamówień > Ustawienia rejestracji.
  2. Aktywuj lub dezaktywuj opcje: Włącz rejestracje.
    Jak włączyć i wyłączyć sklep internetowy?

Jak usunąć wpis: sklep w trakcie budowy?

Po zarejestrowaniu, opłaceniu i pierwszym uruchomieniu sklepu na stronie głównej może pojawić się informacja „Sklep w trakcie budowy”. Komunikat ten nie jest komunikatem technicznym, a wpisem na blogu sklepu internetowego (chyba, że ustawiłeś inaczej).

  1. Zaloguj się do panelu sklepu internetowego, następnie przejdź do sekcji Wygląd i treści > Blog > Lista wpisów
  2. Usuń lub edytuj pierwszy domyślny wpis: Sklep w trakcie budowy.
  3. Możesz też wyłączyć jego widoczność.
    Jak włączyć i wyłączyć sklep internetowy?
Czytaj więcej
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie