Decydując się na uruchomienie sklepu internetowego powinieneś mieć na uwadze nie tylko jego fizyczne włączenie (aktywność w sieci Internet) ale także włączenie wszystkich niezbędnych funkcjonalności, jak proces zamawiania produktów, płatności, wyboru formy dostawy, udostępnienie regulaminu sklepy oraz aktywacja formularzy kontaktowych. Chociaż lista elementów jest długa, proces ten nie zajmie dużo czasu, jeśli posiadasz niezbędne do prowadzenia działalności informacje.
Z tego artykułu dowiesz się, jak włączyć sklep internetowy, tj. pokazać go w sieci Internet oraz jak szybko wyłączyć go, np. zablokować sprzedaż czy całkowicie zmienić jego widoczność w sieci. Z osobnych wpisów Centrum Pomocy dowiesz się z kolei, jak przygotować sklep na pierwszych klientów, uruchomić sprzedaż, komunikację i zintegrować płatności oraz dostawę.
Jak włączyć/wyłączyć sklep internetowy?
Możesz szybko włączyć i wyłączyć sklep internetowy oraz jego widoczność w sieci Intnernet:
- Zaloguj się do panelu sklepu internetowego, następnie przejdź do sekcji Ustawienia > Ogólne > Nazwa i status sklepu
- Skorzystaj z opcji Wyłącz sklep. Ustaw aktywną aby wyłączyć sklep. Gdy wyłączysz sklep, nie będzie on dostępny dla Twoich klientów, jako administrator możesz zawsze wejść do sklep.
- Skorzystaj z pola: Informacja gdy sklep jest wyłączony aby dodać komunikat dla klientów sklepu.
Jak włączyć/wyłączyć możliwość zakup produktów?
W konfiguracji sklepu, pomimo jego aktywności, możesz w dowolnym momencie wyłączyć możliwość zakupu produktów:
- Zaloguj się do panelu sklepu internetowego, następnie przejdź do sekcji Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk
- W sekcji Ograniczenia zakupów aktywuj Wyłącz możliwość kupowania.
Jak włączyć/wyłączyć komunikaty techniczne?
Podczas gdy Twój sklep jest wyłączony możesz poinformować użytkowników o jego niedostępności / przerwie technicznej itp..
- Zaloguj się do panelu sklepu internetowego, następnie przejdź do sekcji Ustawienia > Ogólne > Nazwa i status sklepu
- Skorzystaj z pola: Informacja gdy sklep jest wyłączony aby dodać komunikat dla klientów sklepu.
- Skorzystaj z opcji Wyłącz sklep. Ustaw aktywną aby wyłączyć sklep. Gdy wyłączysz sklep, nie będzie on dostępny dla Twoich klientów, jako administrator możesz zawsze wejść do sklep.
Jak włączyć/wyłączyć rejestrację klientów w sklepie?
Rejestracja w sklepie pozwala na utworzenie konta użytkownika i zapamiętanie informacji o kliencie. Użytkownik posiadający konto może śledzić historię zamówień, podać i zapamiętać dane do faktury i zamówienia. W wyniku rejestracji użytkownik nada login i hasło do konta w Twoim sklepie.
Wyłącz rejestrację jeśli chcesz ograniczyć możliwość składania zamówień tylko do opcji Zakupy bez rejestracji lub zakupy tylko dla zalogowanych (np. gdy chcesz ograniczyć dostęp do produktów):
- Zaloguj się do panelu sklepu internetowego, następnie przejdź do sekcji Ustawienia > Obsługa zamówień > Ustawienia rejestracji.
- Aktywuj lub dezaktywuj opcje: Włącz rejestracje.
Jak usunąć wpis: sklep w trakcie budowy?
Po zarejestrowaniu, opłaceniu i pierwszym uruchomieniu sklepu na stronie głównej może pojawić się informacja Sklep w trakcie budowy. Komunikat ten nie jest komunikatem technicznym a wpisem na blogu sklepu internetowego (chyba, że ustawiłeś inaczej).
- Zaloguj się do panelu sklepu internetowego, następnie przejdź do sekcji Wygląd > Wygląd i treść > Blog
- Usuń lub edytuj pierwszy domyślny wpis: Sklep w trakcie budowy.
- Możesz też wyłączyć jego widoczność.
Czytaj więcej
Załóż własny sklep internetowy
Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.