Jak zsynchronizować konto G Suite z Microsoft Outlook?

Poczta wybrana przez tysiące firm

Na czym polega synchronizacja konta G Suite z Outlook?

Aby móc zsynchronizować konto G Suite z klientem pocztowym Microsoft Outlook niezbędne jest posiadanie licencji na dowolny plan pakietu G Suite.

Za synchronizację danych pomiędzy G Suite, a Microsoft Outlook odpowiada GSSMO – G Suite Sync for Microsoft Outlook. Narzędzie GSSMO używa protokołu HTTPS do łączenia się z usługami Google korzystającymi ze specyficznego dla tego narzędzia zastrzeżonego protokołu synchronizacji Gmaila. Tego rodzaju połączenie zapewnia stabilną synchronizację danych, a także zwiększa ich bezpieczeństwo w codziennym użytkowaniu.

Jeśli cenisz sobie bezpieczeństwo danych przechowywanych na urządzeniach lokalnych, w tym danych dostępu, zapewnij swojemu urządzeniu jeszcze lepszą ochronę. Skorzystaj z oferty oprogramowania antywirusowego oraz antymalware w home.pl.

Podczas pierwszej konfiguracji G Suite z Microsoft Outlook, nastąpi synchronizacja danych. Możesz skorzystać z już istniejącego profilu (i konta) w programie Microsoft Outlook lub utworzyć nowy, dedykowany obsłudze G Suite. Wybór tego ustawienia będzie możliwy podczas jednego z kroków konfiguracji synchronizacji.

Jak zsynchronizować konto G Suite z Microsoft Outlook?

Aby zsynchronizować swoje konto G Suite z Microsoft Outlook, należy:

  1. Pobrać zaktualizowaną wersję narzędzia synchronizacji Google z programem Outlook, dostępnej pod linkiem,Synchronizacja G Suite z Outlook 2019. Pobierz G Suite Sync.
  2. Po zakończeniu pobierania, uruchom plik instalacyjny. Sprawdź czy twój komputer jest podłączony do Internetu, ponieważ nastąpi seria automatycznych pobrań.
    Synchronizacja G Suite z Outlook 2019 - instalacja G Suite Sync.
  3. Po zakończeniu procesu instalacji, wymagane będzie zalogowanie do swojego konta Google. Powinieneś podać adres e-mail G Suite i kliknąć Kontynuuj.Synchronizacja G Suite z Outlook 2019 - zaloguj się do konta Google.
  4. Zaloguj się do swojego konta w usłudze G Suite podając adres e-mail, w kolejnym kroku wpisz hasło dostępu.
  5. Po pomyślnym zalogowaniu, zostaniesz poproszony o udzielenie G Suite zezwolenia na zarządzanie Twoją pocztą e-mail, a także na inne zadania, które obejmują między innymi zarządzanie kontaktami i kalendarzem. Zaakceptuj zezwolenia, aby zapewnić poprawne działanie synchronizacji.
  6. Kolejnym krokiem jest wybór lub utworzenie profilu konta. Zaznacz opcję: Importuj dane z istniejącego profilu + opcjonalnie dane do importowania. Synchronizator powiąże Twoje konto w Microsoft Outlook (cały profil) z kontem G Suite.Jeśli chcesz odseparować obsługę konta G Suite od innych kont (utworzonych w ramach profilu Outlook), wybierz opcję Utwórz profil.  Spowoduje to utworzenie nowego profilu w Outlooku.
    Tworzenie profilu G Suite - zaimportuj dane z istniejącego profilu.
  7. Kliknij: Utwórz profil, aby utworzyć nowy, niezależny profil w programie Outlook. Zapewni Ci on pełną kontrolę nad Twoim kontem i odseparuje zawarte dane od już istniejących kont.
    Zakończono konfigurowanie aplikacji G Suite Sync. Uruchom G Suite z Outlookiem.
  8. Uruchom Microsoft Outlook lub poczekaj na jego automatyczne uruchomienie. Jeśli posiadasz więcej niże jeden profil konta, wybierz ten, który połączony jest z G Suite.Synchronizator G Suite w Outlook - wybierz profil w Microsoft Outlook.
  9. Twoje dane zostaną automatycznie zsynchronizowane.Synchronizator G Suite w Outlook - automatyczna synchronizacja z Outlook.

Jeśli podczas wyboru profilu zdecydowałeś się na powiązanie konta G Suite z już istniejącym profilem, nastąpi automatyczna synchronizacja. Jeśli wybrałeś zasoby do importu, dane zostaną dwustronnie zsynchronizowane – dane konta Outlook przesłane do serwera G Suite oraz konto G Suite utworzone i zsynchronizowane z Outlookiem.

Importowanie danych do konta G Suite - stan migracji.

Eksport kontaktu z Gmail do Outlook

  1. Przejdź do swojego konta Gmail. Wybierz: Gmail > Kontakty.
  2. Następnie kliknij: Więcej >  Eksportuj.
    G Suite - eksport kontaktów do pliku CSV.
  3. Kliknij grupę kontaktów, którą chcesz wyeksportować.
  4. Wybierz typ eksportu: Outlook CSV.
    Eksportowanie kontaktów Gmail do pliku CSV.
  5. Kliknij: Eksportuj.
  6. W wyskakującym oknie wybierz opcję: Zapisz jako, aby zapisać wyeksportowany plik z kontaktami Gmail. Wybierz preferowaną lokalizację, aby zapisać plik.

Import kontaktu z Gmail do Outlook

Przejdź do programu Microsoft Outlook, aby wykonać import kontaktów:

  1. Po uruchomieniu Microsoft Outlook, kliknij sekcję: Plik. Następnie wybierz opcję: Otwórz i eksportuj > Importuj.
    Import kontaktów z Gmail do Microsoft Outlook.
  2. Kliknij: Importuj z innego programu lub pliku > Dalej.
    Import kontaktów z Gmail do Outlooka - importuj z innego programu lub pliku.
  3. Kliknij: Wartości rozdzielane przecinkami > Dalej. Importowanie kontaktów do Microsoft Outlook z pliku CSV.
  4. Wskaż plik do zaimportowania z dysku komputera.Importowanie kontaktów do Microsoft Outlook z pliku - wskaż plik do importowania.
  5. Wybierz folder docelowy, tj. Kontakty i kliknij: Dalej.
  6. Kliknij przycisk: Zakończ.

Gmail z domeną Twojej firmy? To możliwe!

G Suite to m.in. poczta Gmail, której możesz używać z domeną swojej firmy. Zyskasz także pakiet praktycznych aplikacji Google.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie