Czym jest usługa Obsługa korespondencji (e-faktura)?


W poniższym artykule znajdziesz informacje na temat Obsługi korespondencji (e-faktury) zarówno na nowej oraz poprzedniej platformie home.pl.

Usługa Obsługi korespondencji, to usługa świadczona na rzecz abonenta, pozwalająca na dostęp do PRO FORMY w wersji papierowej (czyli przesyłanej tradycyjnie listem pocztowym).

Faktury w wersji elektronicznej są domyślnym sposobem dostarczania faktur. Wynika to z zaakceptowanych regulaminów podczas rejestracji konta w home.pl.

Jeśli chcesz zmienić ustawienia otrzymywania faktur elektronicznych na nowej platformie home.pl, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

Kliknij tutaj, aby sprawdzić, jak włączyć lub wyłączyć opcję otrzymywania faktur elektronicznych w Panelu klienta na poprzedniej platformie home.pl.

Jakie rodzaje faktur wystawia home.pl?

Dla nowych usług oraz usług, których okres ważności dobiega końca, wystawiana jest PRO FORMA – dokument informacyjny, na podstawie którego możesz dokonać płatności za usługę.

Po zaksięgowaniu środków na koncie home.pl i przedłużeniu abonamentu wystawiana jest faktura VAT. Jest ona dokumentem księgowym i jednocześnie potwierdzeniem zarejestrowania i opłacenia usługi w home.pl. Faktura VAT jest wystawiana po opłaceniu PRO FORMY.

home.pl umożliwia dostęp do PRO FORMY oraz FAKTURY VAT w wersji elektronicznej (jako dokument PDF). Dla klientów, którzy mają wybraną papierową wysyłkę faktur, FAKTURA VAT wysyłana jest w wersji tradycyjnej (przesyłanej w formie listu papierowego).

Wystawienie PRO FORMY:

  • elektronicznej  – przesyłana jest w postaci pliku PDF na adres e-mail wskazany jako kontaktowy podczas rejestracji usług lub na adres e-mail podany w Panelu klienta (w sekcji Konto  -> Profil konta).

    W przypadku nowej platformy home.pl PRO FORMY nie są dostępne do pobrania z poziomu Panelu klienta. Jeśli chcesz uzyskać PRO FORMĘ i nie otrzymałeś jej na adres e-mail, to skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

  • elektronicznej (bezpłatnie) – przesyłana jest w postaci pliku PDF na adres e-mail wskazany jako kontaktowy podczas rejestracji usług lub na adres e-mail podany w Panelu klienta (w sekcji Profil).

    W przypadku poprzedniej platformy home.pl PRO FORMY są dostępne do pobrania z poziomu Panelu klienta. Więcej informacji o pobieraniu PRO FORM na poprzedniej platformie home.pl, znajdziesz pod tym adresem.

  • papierowej (odpłatnie) – przesyłana jest w postaci tradycyjnego listu na adres korespondencyjny wskazany jako kontaktowy podczas rejestracji usługi lub na adres podany w Panelu klienta (w sekcji Profil).

    W przypadku poprzedniej platformy home.pl, jeśli chcesz uzyskać papierową PRO FORMĘ i nie otrzymałeś jej na swój adres korespondencyjny, to skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

PRO FORMA nie jest dokumentem księgowym – jest to dokument informacyjny, na podstawie którego abonent usług może dokonać płatności. PRO FORMA przesyłana jest do klientów w formie elektronicznej w wiadomości e-mail (jako dokument w formacie PDF).

Wystawianie FAKTURY VAT:

  • elektronicznej – przesyłana jest w postaci pliku PDF na adres e-mail wskazany jako kontaktowy podczas rejestracji usług lub na adres podany w Panelu klienta (w sekcji Konto -> Profil konta).

    W przypadku nowej platformy home.pl, faktury VAT są dostępne do pobrania z poziomu Panelu klienta. Więcej informacji o pobieraniu faktur VAT na nowej platformie home.pl, znajdziesz pod tym adresem.

  • papierowej – przesyłana jest w postaci tradycyjnego listu na adres korespondencyjny wskazany jako kontaktowy podczas rejestracji usługi lub na adres podany w Panelu klienta (w sekcji Konto -> Profil konta).

    W przypadku nowej platformy home.pl, jeśli chcesz uzyskać papierową fakturę VAT i nie otrzymałeś jej na swój adres korespondencyjny, to skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

  • elektronicznej (bezpłatnie) – przesyłana jest w postaci pliku PDF na adres e-mail wskazany jako kontaktowy podczas rejestracji usług lub na adres podany w Panelu klienta (w sekcji Profil).

    W przypadku poprzedniej platformy home.pl, faktury VAT są dostępne do pobrania z poziomu Panelu klienta. Więcej informacji o pobieraniu PRO FORM na poprzedniej platformie home.pl, znajdziesz pod tym adresem.

  • papierowej (odpłatnie) – przesyłana jest w postaci tradycyjnego listu na adres korespondencyjny wskazany jako kontaktowy podczas rejestracji usługi lub na adres podany w Panelu klienta (w sekcji Profil).

    W przypadku poprzedniej platformy home.pl, jeśli chcesz uzyskać papierową PRO FORMĘ i nie otrzymałeś jej na swój adres korespondencyjny, to skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

Dlaczego nie otrzymałem faktury VAT w wersji papierowej?

Jeśli nie otrzymałeś faktury VAT w wersji papierowej po opłaceniu usługi, to możliwe, że masz włączoną opcję otrzymywania faktur elektronicznych w Panelu klienta home.pl. Powoduje ona, że właściwe faktury VAT udostępniane są wyłącznie w wersji elektronicznej w Panelu klienta home.pl. Wyłącz opcję e-faktury, jeśli chcesz otrzymywać właściwe faktury VAT w formie papierowej.

  • Kliknij tutaj, aby sprawdzić, jak włączyć lub wyłączyć opcję e-faktury na poprzedniej platformie home.pl,
  • Aby zmienić ustawienia e-faktury na nowej platformie home.pl, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.


Odbierz 25 zł do wydania na empik.com

Polecaj usługi home.pl i zdobywaj za każde polecenie kupon o wartości 25zł do wydania na empik.com

Zdobądź swój kupon na 25zł Sprawdź jak

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie