Czym jest usługa Obsługa korespondencji (e-faktura)?


W poniższym artykule znajdziesz informacje na temat Obsługi korespondencji (e-fakturze) zarówno na nowej oraz poprzedniej platformie home.pl.

Usługa Obsługi korespondencji, to usługa świadczona na rzecz abonenta, pozwalająca na dostęp do PRO FORMY w wersji papierowej (czyli przesyłanej tradycyjnie listem pocztowym).

Ustawienia otrzymywania faktur elektronicznych możesz zmienić podczas zamawiania nowych usług na nowej platformie home.pl. W jednym z ostatnich kroków zamówienia możesz zamienić ustawienia otrzymywania faktur elektronicznych dla Twojego konta.

Jeśli chcesz zmienić ustawienia otrzymywania faktur elektronicznych na nowej platformie home.pl, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak włączyć lub wyłączyć opcję otrzymywania faktur elektronicznych w Panelu klienta na poprzedniej platformie home.pl.

Jakie rodzaje faktur wystawia home.pl?

Dla nowych usług oraz usług, których okres ważności dobiega końca, wystawiana jest PRO FORMA – dokument informacyjny, na podstawie którego możesz dokonać płatności za usługę.

Po zaksięgowaniu środków na koncie home.pl i przedłużeniu abonamentu, wystawiana jest faktura VAT. Faktura VAT jest dokumentem księgowym i jednocześnie potwierdzeniem zarejestrowania i opłacenia usługi w home.pl. Faktura VAT jest wystawiana po opłaceniu PRO FORMY.

home.pl umożliwia dostęp do PRO FORMY oraz FAKTURY VAT, zarówno w wersji elektronicznej (jako dokument PDF) oraz w wersji tradycyjnej (przesyłanej w formie listu papierowego).

Wystawienie PRO FORMY realizowane jest w dwóch formach:

  • elektronicznej (bezpłatnie) – przesyłana jest w postaci pliku PDF na adres e-mail wskazany jako kontaktowy podczas rejestracji usług lub na adres e-mail podany w Panelu klienta (w sekcji Konto  -> Profil konta).

    W przypadku nowej platformy home.pl, PRO FORMY nie są dostępne do pobrania z poziomu Panelu klienta. Jeśli chcesz uzyskać PRO FORMĘ i nie otrzymałeś jej na adres e-mail, to skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

  • papierowej (odpłatnie) – przesyłana jest w postaci tradycyjnego listu na adres korespondencyjny wskazany jako kontaktowy podczas rejestracji usługi lub na adres podany w Panelu klienta (w sekcji Konto -> Profil konta).

    W przypadku nowej platformy home.pl, jeśli chcesz uzyskać papierową PRO FORMĘ i nie otrzymałeś jej na swój adres korespondencyjny, to skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

  • elektronicznej (bezpłatnie) – przesyłana jest w postaci pliku PDF na adres e-mail wskazany jako kontaktowy podczas rejestracji usług lub na adres e-mail podany w Panelu klienta (w sekcji Profil).

    W przypadku poprzedniej platformy home.pl, PRO FORMY są dostępne do pobrania z poziomu Panelu klienta. Więcej informacji o pobieraniu PRO FORM na poprzedniej platformie home.pl, znajdziesz pod tym adresem.

  • papierowej (odpłatnie) – przesyłana jest w postaci tradycyjnego listu na adres korespondencyjny wskazany jako kontaktowy podczas rejestracji usługi lub na adres podany w Panelu klienta (w sekcji Profil).

    W przypadku poprzedniej platformy home.pl, jeśli chcesz uzyskać papierową PRO FORMĘ i nie otrzymałeś jej na swój adres korespondencyjny, to skontaktuj sie z Biurem Obsługi Klienta.

PRO FORMA nie jest dokumentem księgowym – jest to dokument informacyjny, na podstawie którego abonent usług może dokonać płatności. Domyślnie PRO FORMA przesyłana jest do klientów w formie elektronicznej w wiadomości e-mail (jako dokument w formacie PDF).

Wystawianie FAKTURY VAT realizowane jest w dwóch formach:

  • elektronicznej (bezpłatnie) – przesyłana jest w postaci pliku PDF na adres e-mail wskazany jako kontaktowy podczas rejestracji usług lub na adres podany w Panelu klienta (w sekcji Konto -> Profil konta).

    W przypadku nowej platformy home.pl, faktury VAT są dostępne do pobrania z poziomu Panelu klienta. Więcej informacji o pobieraniu faktur VAT na nowej platformie home.pl, znajdziesz pod tym adresem.

  • papierowej (odpłatnie) – przesyłana jest w postaci tradycyjnego listu na adres korespondencyjny wskazany jako kontaktowy podczas rejestracji usługi lub na adres podany w Panelu klienta (w sekcji Konto -> Profil konta).

    W przypadku nowej platformy home.pl, jeśli chcesz uzyskać papierową fakturę VAT i nie otrzymałeś jej na swój adres korespondencyjny, to skontaktuj sie z Biurem Obsługi Klienta.

  • elektronicznej (bezpłatnie) – przesyłana jest w postaci pliku PDF na adres e-mail wskazany jako kontaktowy podczas rejestracji usług lub na adres podany w Panelu klienta (w sekcji Profil).

    W przypadku poprzedniej platformy home.pl, faktury VAT są dostępne do pobrania z poziomu Panelu klienta. Więcej informacji o pobieraniu PRO FORM na poprzedniej platformie home.pl, znajdziesz pod tym adresem.

  • papierowej (odpłatnie) – przesyłana jest w postaci tradycyjnego listu na adres korespondencyjny wskazany jako kontaktowy podczas rejestracji usługi lub na adres podany w Panelu klienta (w sekcji Profil).

    W przypadku poprzedniej platformy home.pl, jeśli chcesz uzyskać papierową PRO FORMĘ i nie otrzymałeś jej na swój adres korespondencyjny, to skontaktuj sie z Biurem Obsługi Klienta.

Dlaczego nie otrzymałem faktury VAT w wersji papierowej?

Jeśli nie otrzymałeś faktury VAT w wersji papierowej po opłaceniu usługi, to możliwe że masz włączoną opcję otrzymywania faktur elektronicznych w Panelu klienta home.pl. Powoduje ona, że właściwe faktury VAT udostępniane są wyłącznie w wersji elektronicznej w Panelu klienta home.pl. Wyłącz opcję efaktury, jeśli chcesz otrzymywać właściwe faktury VAT w formie papierowej.

  • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak włączyć lub wyłączyć opcję efaktury na poprzedniej platformie home.pl,
  • Aby zmienić ustawienia efaktury na nowej platformie home.pl, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

 

Płatność cykliczna kartą to wygodny i bezpieczny sposób opłacania Twoich usług w home.pl. Polega na automatycznym pobieraniu opłat z Twojej karty, której dane możesz zapisać w Panelu klienta. Dzięki tej metodzie Twoje rachunki zapłacą się „same”. Jedyne, co musisz zrobić, to pamiętać o zapewnieniu środków na karcie.

Płać z Mastercard® i zyskaj do 10% rabatu
Wybierz metodę płatności cyklicznej kartami Mastercard® podczas zamawiania usług w home.pl, a otrzymasz:

  • rabat 10% na usługę G Suite,
  • rabat 10% na usługę Office 365,
  • rabat 5% na usługę homecloud backup premium L – 100 GB.

 

Jak uruchomić płatności cykliczne kartą? Zobacz wideo

Jak włączyć płatność cykliczną kartą płatniczą w home.pl?

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie