Logi SMTP to logi serwera poczty wychodzącej. Niezależnie od konfiguracji konta e-mail (POP3/IMAP) logi SMTP dostępne są zawsze dla skrzynki pocztowej, dostarczając informacji o każdej operacji związanej z wyjściem wiadomości z konta e-mail.
SPIS TREŚCI
- Jak zamówić Usługę informatyczną?
- Informacje podstawowe
- Cel świadczonej usługi
- Zakres i miejsce świadczenia usługi
- Objaśnienia do logów SMTP i dostępne statusy operacji
- Podsumowanie: Logi SMTP i Rozszerzone logi SMTP
- Cena świadczonej usługi
Jak zamówić Usługę informatyczną: Logi SMTP lub Rozszerzone logi SMTP?
- Wejdź na naszą stronę: https://home.pl/uslugi-informatyczne/logi/
- Znajdź pozycję: Logi SMTP lub Rozszerzone logi SMTP i kliknij: Wybieram.
- Na wyświetlonym ekranie kliknij czerwony przycisk: Przechodzę do koszyka, który znajduje się po prawej stronie ekranu i opłać zamówienie (np. za pomocą płatności online).
- Po dokonaniu zakupu i płatności za usługę IT prosimy o kontakt telefoniczny lub za pomocą formularza kontaktowego celem wskazania informacji niezbędnych do przeprowadzenia konfiguracji.
Informacje podstawowe: Logi SMTP i Rozszerzone logi SMTP
Logi serwera inaczej zwane dziennikami, rejestrem zdarzeń, to chronologiczny zapis wszystkich zdarzeń, jakie miały miejsce na serwerze. Logi generowane są automatycznie i w zależności od ich rodzaju mogą być bezpośrednio udostępnione na serwerze FTP lub pozostają do dyspozycji administratorów.
Rozróżniamy logi serwera WWW, logi poczty e-mail, logi SSH/FTP oraz logi administracyjne. Dostarczają one informacji o wszystkich wysłanych i odebranych wiadomościach, wykonywanych na serwerze operacjach, odwiedzinach innych użytkowników czy pracy skryptów.
Logi SMTP mogą stanowić niezaprzeczalny dowód wysłania wiadomości e-mail oraz jej dostarczenia do serwera odbiorcy (brak odrzucenia wiadomości). Należy zwrócić uwagę, że dotyczy to dostarczenia poczty do serwera pocztowego adresata, a nie bezpośrednio na konto e-mail.
- Sprawdź listę wszystkich Usług informatycznych, które możemy dla Ciebie wykonać.
Cel świadczonej usługi
Poprawnie wykonana usługa zapewni dostęp do logów SMTP z okresu ostatnich 6 lub 12 miesięcy. W miarę wyboru oferty otrzymany dziennik może zostać przefiltrowany według określonych parametrów lub z ich wykluczeniem. Użytkownik serwera może liczyć na wsparcie specjalistów home.pl przy analizie logów.
Użytkownik dysponujący logami, może zweryfikować historię zdarzeń obejmujących pocztę wychodzącą z konta e-mail, zarówno wysłaną za pomocą programów pocztowych oraz z poziomu webmaila: https://poczta.home.pl (poczty w przeglądarce).
Zakres i miejsce świadczenia usługi
W ramach świadczonej ze wskazanego przez użytkownika serwera udostępniony zostanie pełny zapisów logów SMTP. W zależności od wybranego pakietu:
- dla usługi podstawowej: zapis logów SMTP z okresu 6 miesięcy (bez możliwości filtrowania),
- dla usługi rozszerzonej: zapis logów SMTP z okresu 12 miesięcy (z możliwością filtrowania po określonych parametrach lub z ich wykluczeniem).
Usługa świadczona jest na poziomie narzędzi administratora home.pl. Po dokonaniu zakupu i płatności za usługę IT prosimy o kontakt telefoniczny lub za pomocą formularza kontaktowego celem wskazania nazwy serwera, lub skrzynki e-mail, z której logi SMTP mają zostać udostępnione.
Objaśnienia do logów SMTP i dostępne statusy operacji
Logi do klienta są przesyłane wraz z załączonym objaśnieniem pomocnym przy interpretacji logów.
Kolumny w plikach logów, patrząc od lewej, należy interpretować następująco:
- Data otrzymania wiadomości
- Godzina otrzymania wiadomości
- Host/IP serwera/komputera nadawcy wiadomości
- IP serwera/komputera nadawcy wiadomości
- Typ połączenia (np. smtp/plain, smtp/ssl)
- Nazwa konta, do jakiego nastąpiła autoryzacja (jeśli konto jest w sieci home.pl, np [konto.post])
- ID wiadomości (np. mess: a012345b6789c)
- Wielkość wiadomości w bajtach
- Adres nadawcy wiadomości FROM: <kowalski@kowalski.home.pl>
- Nazwa konta nadawcy (jeśli konto w sieci home.pl, np. [kowalski])
- Adres odbiorcy wiadomości TO: <domena@domena.pl>
- Nazwa konta odbiorcy (jeśli konto w sieci home.pl, np. [mazurek.serwer])
- Status doręczenia wiadomości:
- LOCAL (wiadomość wysłana w ramach tego samego serwera),
- REMOTE (wiadomość wysłana poza serwer).
- Status operacji:
- OK (poprawne nadanie wiadomości, doręczenie do serwera odbiorcy),
- ERROR (błąd doręczenia wiadomości i wskazanie dokładnie treści błędu),
- LOCAL NO DATA (brak treści wiadomości wysyłanej przez Klienta),
- REMOTE NO DATA (brak treści wiadomości wysyłanej przez zewnętrzny serwer),
- LOCAL/REMOTE TIMEOUT (przekroczono limit czasu w trakcie wysyłania treści wiadomości).
Powyższe objaśnienia do logów zostały udostępniane w celu wyłącznie informacyjnym i na użytek własny. W sytuacji zmiany przeznaczenia materiałów prosimy o niezwłoczne powiadomienie operatora i wskazanie przeznaczenia materiałów.
Rozszerzone logi SMTP: możliwość filtrowania – dostępne parametry
W przypadku wyboru usługi Rozszerzone logi SMTP dodatkowo logi mogą zostać przefiltrowane w oparciu o wybrane parametry lub z ich pominięciem.
Dostępne parametry to:
- Data,
- Adres hosta, z jakiego nastąpiło wysłanie wiadomości,
- Adres IP, z jakiego nastąpiło wysłanie wiadomości,
- Typ połączenia smtp/plain, smtp/ssl (plain połączenie nieszyfrowane),
- Nazwa skrzynki mailowej,
- Adres nadawcy wiadomości,
- Adres odbiorcy wiadomości.
Podsumowanie: Logi SMTP oraz Rozszerzone logi SMTP
- Zlecenie na Logi SMTP oraz Rozszerzone logi SMTP wykonujemy po opłacie zamówienia.
- Klient powinien wskazać home.pl nazwę serwera, dla którego chciałby pozyskać logi SMTP.
- W przypadku Logów SMTP maksymalny zakres logów to 6 miesięcy wstecz.
- W przypadku Rozszerzonych logów SMTP maksymalny zakres logów to 12 miesięcy wstecz.
- Logi SMTP to pełny zapis logów dla całego serwera z operacji wykonywanych na serwerze po protokole SMTP.
- Logi SMTP oraz Rozszerzone logi SMTP wysyłane są do klienta wraz z objaśnieniem jak czytać logi.
- W przypadku Rozszerzonych logów SMTP — logi mogą zostać przefiltrowane po określonych parametrach lub z wykluczeniem określonych parametrów. Więcej informacji
- Rozszerzone logi SMTP wydawane są dla całości serwera lub wskazanej przez Ciebie skrzynki e-mail.
Cena świadczonej usługi
Aktualną cenę oraz ofertę świadczonych usług IT sprawdzisz na dedykowanej stronie: przejdź do cennika usług IT.