Logi SMTP oraz Rozszerzone logi SMTP

Szybki hosting dla WordPressa

Logi SMTP to logi serwera poczty wychodzącej. Niezależnie od konfiguracji konta e-mail (POP3/IMAP) logi SMTP dostępne są zawsze dla skrzynki pocztowej dostarczając informacji o każdej operacji związanej z wyjściem wiadomości z konta e-mail.

Jak zamówić Profesjonalną usługę IT?

  1. Wejdź na naszą stronę: https://home.pl/profesjonalne-uslugi-it/logi/
  2. Znajdź pozycję: Logi SMTP lub Rozszerzone logi SMTP i kliknij: Wybieram.
    Kliknij przycisk: Wybieram, aby zamówić wybrany typ logów SMTP.
  3. Na wyświetlonym ekranie kliknij czerwony przycisk: Przechodzę do koszyka, który znajduje się po prawej stronie ekranu i opłać zamówienie (np. za pomocą płatności online).
    Aby zamówić logi SMTP, kliknij przycisk: Przechodzę do koszyka.
  4. Po dokonaniu zakupu i płatności za usługę IT, prosimy o kontakt telefoniczny lub za pomocą formularza kontaktowego celem wskazania  informacji niezbędnych do przeprowadzenia konfiguracji.

Informacje podstawowe: Logi SMTP i Rozszerzone logi SMTP

Logi serwera inaczej zwane dziennikami, rejestrem zdarzeń, to chronologiczny zapis wszystkich zdarzeń, jakie miały miejsce na serwerze. Logi generowane są automatycznie i w zależności od ich rodzaju mogą być bezpośrednio udostępnione na serwerze FTP lub pozostają do dyspozycji administratorów.

Rozróżniamy logi serwera WWW, logi poczty e-mail, logi SSH/FTP oraz logi administracyjne. Dostarczają one informacji o wszystkich wysłanych i odebranych wiadomościach, wykonywanych na serwerze operacjach, odwiedzinach innych użytkowników czy pracy skryptów.

Logi SMTP mogą stanowić niezaprzeczalny dowód wysłania wiadomości e-mail oraz jej dostarczenia do serwera odbiorcy (brak odrzucenia wiadomości). Należy zwrócić uwagę, że dotyczy to dostarczenia poczty do serwera pocztowego adresata a nie bezpośrednio na konto e-mail.

Istnieje wiele elementów, które wymagają konfiguracji podczas obsługi hostingu. Dzięki Centrum Pomocy możesz większość z nich wykonać samodzielnie posługując się przygotowanymi przez nas instrukcjami. Jeśli nie czujesz się na siłach, nie masz czasu lub oczekujesz kompleksowej obsługi, możesz zlecić ich wykonanie nam.

  • Sprawdź listę wszystkich Profesjonalnych usług IT, które możemy dla Ciebie wykonać.

Cel świadczonej usługi

Poprawnie wykonana usługa zapewni dostęp do logów SMTP z okresu ostatnich 6 lub 12 miesięcy. W miarę wyboru oferty otrzymany dziennik może zostać przefiltrowany według określonych parametrów lub z ich wykluczeniem. Użytkownik serwera może liczyć na wsparcie specjalistów home.pl przy analizie logów.

Użytkownik dysponujący logami, może zweryfikować historię zdarzeń obejmujących pocztę wychodzącą z konta e-mail, zarówno wysłaną za pomocą programów pocztowych oraz z poziomu webmaila: https://poczta.home.pl (poczty w przeglądarce).

Zakres i miejsce świadczenia usługi

W ramach świadczonej ze wskazanego przez użytkownika serwera udostępniony zostanie pełny zapisów logów SMTP . W zależności od wybranego pakietu:

  • dla usługi podstawowej: zapis logów SMTP z okresu 6 miesięcy (bez możliwości filtrowania),
  • dla usługi rozszerzonej: zapis logów SMTP z okresu 12 miesięcy (z możliwością filtrowania po określonych parametrach lub z ich wykluczeniem).

Usługa świadczona jest na poziomie narzędzi administratora home.pl. Po dokonaniu zakupu i płatności za usługę IT, prosimy o kontakt telefoniczny lub za pomocą formularza kontaktowego celem wskazania nazwy serwera lub skrzynki e-mail, z której logi SMTP mają zostać udostępnione.

Objaśnienia do logów SMTP i dostępne statusy operacji

Logi do klienta są przesyłane wraz z załączonym objaśnieniem pomocnym przy interpretacji logów.

Kolumny w plikach logów, patrząc od lewej, należy interpretować następująco:

  • Data otrzymania wiadomości
  • Godzina otrzymania wiadomości
  • Host/IP serwera/komputera nadawcy wiadomości
  • IP serwera/komputera nadawcy wiadomości
  • Typ połączenia (np. smtp/plain, smtp/ssl)
  • Nazwa konta do jakiego nastąpiła autoryzacja (jeśli konto jest w sieci home.pl, np [konto.post])
  • ID wiadomości (np. mess: a012345b6789c)
  • Wielkość wiadomości w bajtach
  • Adres nadawcy wiadomości FROM: <kowalski@kowalski.home.pl>
  • Nazwa konta nadawcy (jeśli konto w sieci home.pl, np. [kowalski])
  • Adres odbiorcy wiadomości TO: <domena@domena.pl>
  • Nazwa konta odbiorcy (jeśli konto w sieci home.pl, np. [mazurek.serwer])
  • Status doręczenia wiadomości:
    • LOCAL (wiadomość wysłana w ramach tego samego serwera),
    • REMOTE (wiadomość wysłana poza serwer).
  • Status operacji:
    • OK (poprawne nadanie wiadomości, doręczenie do serwera odbiorcy),
    • ERROR (błąd doręczenia wiadomości i wskazanie dokładnie treści błędu),
    • LOCAL NO DATA (brak treści wiadomości wysyłanej przez Klienta),
    • REMOTE NO DATA (brak treści wiadomości wysyłanej przez zewnętrzny serwer),
    • LOCAL/REMOTE TIMEOUT (przekroczono limit czasu w trakcie wysyłania treści wiadomości).

Powyższe objaśnienia do logów zostały udostępniane w celu wyłącznie informacyjnym i na użytek własny. W sytuacji zmiany przeznaczenia materiałów prosimy o niezwłoczne powiadomienie operatora i wskazanie przeznaczenia materiałów.

Rozszerzone logi SMTP: możliwość filtrowania – dostępne parametry

W przypadku wyboru usługi Rozszerzone logi SMTP dodatkowo logi mogą zostać przefiltrowane w oparciu o wybrane parametry lub z ich pominięciem.

Dostępne parametry to:

  • Data,
  • Adres hosta z jakiego nastąpiło wysłanie wiadomości,
  • Adres IP z jakiego nastąpiło wysłanie wiadomości,
  • Typ połączenia smtp/plain, smtp/ssl (plain połączenie nie szyfrowane),
  • Nazwa skrzynki mailowej,
  • Adres nadawcy wiadomości,
  • Adres odbiorcy wiadomości.

Podsumowanie: Logi SMTP oraz Rozszerzone logi SMTP

  • Zlecenie na Logi SMTP oraz Rozszerzone logi SMTP wykonujemy po opłacie zamówienia.
  • Klient powinien wskazać home.pl nazwę serwera, dla którego chciałby pozyskać logi SMTP.
  • W przypadku Logów SMTP maksymalny zakres logów to 6 miesięcy wstecz.
  • W przypadku Rozszerzonych logów SMTP maksymalny zakres logów to 12 miesięcy wstecz.
  • Logi SMTP to pełny zapis logów dla całego serwera z operacji wykonywanych na serwerze po protokole SMTP.
  • Logi SMTP oraz Rozszerzone logi SMTP wysyłane są do klienta wraz z objaśnieniem jak czytać logi.
  • W przypadku Rozszerzonych logów SMTP – logi mogą zostać przefiltrowane po określonych parametrach lub z wykluczeniem określonych parametrów. Więcej informacji
  • Rozszerzone logi SMTP wydawane są dla całości serwera lub maksymalnie dla 5 skrzynek e-mail.

Cena świadczonej usługi

Aktualną cenę oraz ofertę świadczonych usług IT sprawdzisz na dedykowanej stronie: przejdź do cennika usług IT.

Udostępnienie logów oraz analiza błędów

Logi to systemowy raport zawierający dane związane z historią Twojej aktywności w usłudze. Na podstawie plików można określić m.in. przyczynę odrzucenia wiadomości e-mail i datę skasowania pliku.

Profesjonalne usługi IT: Logi i Analiza błędów Sprawdź ofertę

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub