Logi WWW oraz Rozszerzone logi WWW

Szybki hosting dla WordPressa

Logi WWW dostarczają informacji m.in. o wszystkich użytkownikach (np. adresy IP i data połączenia), którzy połączyli się z Twoim serwerem, np. wyświetlając stronę WWW lub uruchamiając inną znajdującą się na serwerze aplikację.

To właśnie za pomocą logów WWW/HTTP generowane są statystyki oglądalności Twojego serwera. Świadczona usługa obejmuje udostępnienie logów z okresu 6 lub 12 miesięcy, także z możliwością ich filtrowania wg. określonych parametrów.

Szukasz dostępu do innych logów niż logi administracyjne? Na serwerach typu Hosting BiznesHosting Profesjonalny i Hosting Premium logi WWW/HTTP, FTP oraz MTA (z ostatnich 14 dni) udostępniane są przez protokół SSH oraz FTP. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.

Jak zamówić Profesjonalną usługę IT?

  1. Wejdź na naszą stronę: https://home.pl/profesjonalne-uslugi-it/logi/
  2. Znajdź pozycję: Logi WWW lub Rozszerzone logi WWW i kliknij: Wybieram.
    Kliknij przycisk: Wybieram, aby zamówić logi WWW dla serwera w home.pl.
  3. Na wyświetlonym ekranie kliknij czerwony przycisk: Przechodzę do koszyka, który znajduje się po prawej stronie ekranu i opłać zamówienie (np. za pomocą płatności online).
    Kliknij przycisk: Przechodzę do koszyka, aby zamówić logi WWW dla serwera w home.pl.
  4. Po dokonaniu zakupu i płatności za usługę IT, prosimy o kontakt telefoniczny lub za pomocą formularza kontaktowego w celu wskazania, dla którego serwera oraz z jakiego okresu mają zostać udostępnione logi WWW.

Informacje podstawowe: Logi WWW oraz Rozszerzone logi WWW

Logi serwera inaczej zwane dziennikami, rejestrem zdarzeń to chronologiczny zapis wszystkich zdarzeń, jakie miały miejsce na serwerze. Logi generowane są automatycznie i w zależności od ich funkcjonalności mogą być bezpośrednio udostępnione na serwerze FTP lub pozostają do dyspozycji administratorów home.pl.

Rozróżniamy logi serwera WWW, logi poczty e-mail, logi SSH/FTP oraz logi administracyjne. Dostarczają one informacji o wszystkich wysłanych i odebranych wiadomościach, wykonywanych na serwerze operacjach, odwiedzinach innych użytkowników czy pracy skryptów.

Istnieje wiele elementów, które wymagają konfiguracji podczas obsługi hostingu. Dzięki Centrum Pomocy możesz większość z nich wykonać samodzielnie posługując się przygotowanymi przez nas instrukcjami. Jeśli nie czujesz się na siłach, nie masz czasu lub oczekujesz kompleksowej obsługi, możesz zlecić ich wykonanie nam.

  • Sprawdź listę wszystkich Profesjonalnych usług IT, które możemy dla Ciebie wykonać.

Cel świadczonej usługi: Logi WWW oraz Rozszerzone logi WWW

Poprawnie wykonana usługa zapewni dostęp do logów WWW z okresu ostatnich 6 lub 12 miesięcy w porównaniu do 14 dni udostępnionych bezpłatnie w ramach połączenia SSH/FTP.

W miarę wyboru oferty otrzymany dziennik może zostać przefiltrowany wg. określonych parametrów lub z ich wykluczeniem. Użytkownik serwera może liczyć na wsparcie specjalistów home.pl przy analizie logów.

Zakres i miejsce świadczenia usługi

W ramach świadczonej ze wskazanego przez użytkownika serwera udostępniony zostanie pełny zapisów logów z nawiązywanych połączeń HTTP. W zależności od wybranego pakietu:

  • dla usługi podstawowej: zapis logów HTTP z okresu 6 miesięcy (bez możliwości filtrowania),
  • dla usługi rozszerzonej: zapis logów HTTP z okresu 12 miesięcy (z możliwością filtrowania po określonych parametrach lub z ich wykluczeniem).

Usługa świadczona jest na poziomie narzędzi administratora home.pl. Po dokonaniu zakupu i płatności za usługę IT, prosimy o kontakt telefoniczny lub za pomocą formularza kontaktowego w celu wskazania zakresu daty oraz nazwy serwera, dla którego logi WWW mają zostać udostępnione.

Objaśnienia do logów WWW

Logi do klienta są przesyłane wraz z załączonym objaśnieniem pomocnym przy interpretacji logów.

Kolumny w plikach logów, patrząc od lewej, należy interpretować następująco:

  • Nazwa hosta, z którego nastąpiło połączenie.
  • Nazwa użytkownika określona na podstawie rfc931 lub – (jeśli brak).
  • Nazwa użytkownika, który autoryzuje się korzystając z protokołu HTTP(np. do ukrytego katalogu) lub – (jeśli brak).
  • Dzień, miesiąc i rok, a także data i godzina połączenia(z uwzględnieniem strefy czasowej).
  • Akcja wykonywana przez przeglądarkę:
    • GET – ściągniecie pliku z serwera,
    • POST – wysłanie danych do serwera,
    • nazwa pliku,
    • protokół użyty do połączenia(HTTP/1.0 lub HTTP/1.1).
  • Status wykonania akcji (200 – OK, 404 – nie ma, 401 – potrzebna autoryzacja itd – dokładny opis statusów znajduje się pod adresem: http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec10.html).
  • Rozmiar pobranego pliku.
  • Adres, z którego się połączono ze stroną.
  • User Agent – identyfikacja przeglądarki.

Powyższe objaśnienia do logów zostały udostępniane w celu wyłącznie informacyjnym i na użytek własny. W sytuacji zmiany przeznaczenia materiałów prosimy o niezwłoczne powiadomienie operatora i wskazanie przeznaczenia materiałów.

Rozszerzone logi WWW: możliwość filtrowania – dostępne parametry

Dla Rozszerzonych logów WWW istnieje możliwość filtrowania wyników po określonych parametrach lub z ich pominięciem. Dostępne parametry to:

  • Data,
  • Adres IP z jakiego nastąpiło połączenie.

Podsumowanie: Logi WWW oraz Rozszerzone logi WWW

  • Zlecenie na Logi WWW oraz Rozszerzone logi WWW wykonujemy po opłacie zamówienia.
  • Klient powinien wskazać home.pl nazwę serwera, dla którego chciałby pozyskać logi WWW.
  • W przypadku Logów WWW maksymalny zakres logów to 6 miesięcy wstecz.
  • W przypadku Rozszerzonych logów WWW maksymalny zakres logów to 12 miesięcy wstecz.
  • Logi WWW to między innymi pełny zapis logów z nawiązywanych połączeń HTTP do serwera.
  • Logi WWW oraz Rozszerzone logi WWW wysyłane są do klienta wraz z objaśnieniem jak czytać logi.
  • W przypadku Rozszerzonych logów WWW – logi mogą zostać przefiltrowane po określonych parametrach lub z wykluczeniem określonych parametrów. Więcej informacji

Cena świadczonej usługi

Aktualną cenę oraz ofertę świadczonych usług IT sprawdzisz na dedykowanej stronie: przejdź do cennika usług IT.

Udostępnienie logów oraz analiza błędów

Logi to systemowy raport zawierający dane związane z historią Twojej aktywności w usłudze. Na podstawie plików można określić m.in. przyczynę odrzucenia wiadomości e-mail i datę skasowania pliku.

Profesjonalne usługi IT: Logi i Analiza błędów Sprawdź ofertę

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub