Jak sprawdzić logi WWW/HTTP, MTA oraz FTP przez SSH lub FTP?

Najlepszy hosting dla stron WWW

Wprowadzenie

Na serwerach typu Hosting BiznesHosting Profesjonalny i Hosting Premium logi WWW/HTTP, FTP oraz MTA udostępniane są przez protokół SSH oraz FTP. Pamiętaj, że na serwerze Hosting Start logi serwera nie są dostępne przez protokoły SSH oraz FTP.
Za pośrednictwem klienta SSH (np. PuTTY) oraz klienta FTP (np. Total Commander) możesz połączyć się z Twoim serwerem, aby sprawdzić lub pobrać logi opisujące działania i operacje realizowane na serwerze. Pamiętaj, że dostępne są logi z ostatnich 14 dni.
Logi WWW/HTTP przedstawiają dane na temat wszystkich nawiązanych połączeń HTTP do serwera, w tym wywołań stron oraz plików i skryptów. To właśnie za pomocą logów WWW/HTTP generowane są statystyki oglądalności Twojego serwera.
  • Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o statystykach oglądalności.
  • Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się jak sprawdzić logi WWW/HTTP przez Panel Klienta home.pl.

Logi FTP przedstawiają wszystkie udane oraz nieudane połączenia z serwerem FTP (np. za pomocą klienta FTP) a także operacje wykonywane na plikach i katalogach (np. kasowanie, tworzenie, edycja). Logi FTP są istotne z punktu widzenia administratora, który może zidentyfikować kto oraz kiedy, dokonywał zmian w strukturze plików na serwerze FTP.

Logi MTA to logi serwera poczty wychodzącej, które przedstawiają szczegółowe informacje dotyczące poczty wychodzącej ze skrzynek pocztowych zlokalizowanych na serwerze w home.pl. Informują o dacie i godzinie rozpoczęcia transferu wiadomości, przebiegu procesu wysyłki, a także informacji zwrotnej, zwróconej przez serwer odbiorcy. Stanowią potwierdzenie dostarczenia, odrzucenia lub kolejki wiadomości e-mail wychodzących z konta pocztowego serwera.

W logach MTA znajdziesz informacje na temat wiadomości wysyłanych na zewnątrz, czyli do skrzynek e-mail poza home.pl. Wiadomości e-mail wysyłane lokalnie pomiędzy skrzynkami e-mail znajdującymi się w home.pl, dostępne są tylko w ramach logów SMTP – skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby otrzymać logi SMTP swojego serwera.

WAŻNE! Jeśli nie potrafisz samodzielnie pobrać logów z serwera, możesz skorzystać z oferty pomocy naszych administratorów. Wygenerowane logi WWW/HTTP, MTA i/lub FTP dla Twojego serwera możesz otrzymać od administratorów home.pl w ramach oferty Profesjonalne Usługi IT. Oznacza to, że wygenerowane logi WWW/HTTP otrzymasz od naszych administratorów na podany adres e-mail, po zamówieniu odpowiedniej usługi wygenerowania logów oraz po opłaceniu tego zamówienia.

Jak sprawdzić logi WWW/HTTP, FTP oraz MTA przez protokół SSH?

  1. Połącz się za pośrednictwem klienta SSH z serwerem.
    • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak połączyć się z serwerem przez SSH.
  2. Przejdź do katalogu “~/logs/” i wybierz, które logi chcesz sprawdzić. W celu przejścia do katalogu “~/logs/”, tuż po połączeniu się z serwerem, wpisz poniższą komendę:
    cd logs

    Klient SSH - Przejdź do katalogu /logs i wpisz komendę ls

  3. Po wpisaniu komendy “ls”, na ekranie wyświetli się lista plików logów WWW/HTTP, MTA oraz FTP.
    WAŻNE! Zwróć uwagę na nazwy poszczególnych plików, które określają datę wygenerowania logów, np. w pliku “web.log.20131201.txt” znajdziesz logi WWW/HTTP z 01.12.2013.
  4. Skorzystaj z odpowiednich komend (np. “zcat” lub “zless”), aby wyświetlić zawartość wybranego pliku w konsoli, np.:
    zcat web.log.20131201.txt

Jak pobrać logi WWW/HTTP, FTP lub MTA na komputer lokalny za pomocą SSH?

  1. Połącz się za pośrednictwem klienta SSH z serwerem.
    • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak połączyć się z serwerem przez SSH.
  2. Tuż po połączeniu się z serwerem, wpisz poniższą komendę, aby przejść do katalogu “~/logs”.
    cd logs

    Klient SSH - Przejdź do katalogu /logs i wpisz komendę ls

  3. Po wpisaniu komendy “ls”, na ekranie wyświetli się lista plików logów WWW/HTTP, MTA oraz FTP.
    WAŻNE! Zwróć uwagę na nazwy poszczególnych plików, które określają datę wygenerowania logów, np. w pliku “web.log.20131201.txt” znajdziesz logi WWW/HTTP z 01.12.2013.
  4. Skorzystaj z poniższej komendy, aby rozpakować i przenieść wybrany plik logów do katalogu “/hidden”. Katalog ten nie jest dostępny do wywołania z poziomu protokołu HTTP. Pogrubiony tekst należy zamienić na nazwę pliku logów, który chcesz rozpakować i przenieść do katalogu “/hidden”.
    gunzip ftp.log.20131202.txt -c > ../public_html/hidden/ftp.log.20131202.txt
  5. Po wykonaniu polecenia, połącz się z Twoim serwerem za pośrednictwem FTP.
  6. Następnie przejdź do katalogu “/hidden” i pobierz plik logów na komputer lokalny.

Jak sprawdzić i pobrać logi WWW/HTTP, FTP lub MTA przez protokół FTP?

  1. Połącz się z serwerem za pośrednictwem klienta FTP.
    • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak połączyć się z serwerem FTP przez klienta FTP.
    • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak połączyć się z serwerem FTP przez przeglądarkę WWW.
  2. Po połączeniu z serwerem, przejdź do katalogu “/logs” gdzie znajdziesz logi WWW/HTTTP, FTP oraz MTA.
    WAŻNE! Jeśli nie widzisz katalogu “/logs” w strukturze katalogów Twojego serwera, oznacza to, że połączyłeś się z serwerem FTP bez użycia protokołu SFTP. Spróbuj skorzystać z połączenia za pomocą protokołu SFTP. Jeśli nadal nie widzisz katalogu “/logs”, oznacza to, że połączyłeś się z serwerem, który nie umożliwia dostępu do logów przez FTP.
  3. Za pomocą klienta FTP, pobierz wybrane pliki logów na Twój komputer lokalny.
  4. Po pobraniu wybranych plików logów, zmień rozszerzenie plików na “.gzip” i następnie wypakuj archiwa.
    WAŻNE! Zmianę rozszerzeń dla plików możesz wykonać bezpośrednio w systemie Windows, jeśli masz włączoną opcję w ustawieniach widoku folderów, która powoduje wyświetlanie rozszerzeń znanych typów plików. Jeśli opcja jest włączona, podczas procesu zmiany nazwy pliku, będziesz mógł zmienić rozszerzenie tego pliku na “.gzip”. Jeśli nie potrafisz zmienić rozszerzenia pliku w systemie Windows, spróbuj wykonać tę operację za pośrednictwem klienta FTP (np. Total Commander), który domyślnie powinien pozwalać na wyświetlanie i zmianę rozszerzeń plików.
  5. Po wypakowaniu plików z archiwum, zmień rozszerzenia wypakowanych plików na “.txt”. Pliki tekstowe w takiej postaci możesz otworzyć w dowolnym edytorze tekstowym.
WAŻNE! Dostęp do katalogu “/logs” możliwy jest tylko w przypadku połączenia z serwerem FTP jako administrator, np. używając jako loginu, identyfikatora swojego serwera “serwer123456”. Jeśli dostęp do katalogu “/logs” mają mieć także inni użytkownicy, podczas tworzenia dodatkowych kont FTP, konieczne jest zaznczenie opcji “Zezwól na dostęp do kopii zapasowej”. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o tworzeniu dodatkowych kont FTP.
Podczas tworzenia nowego konta FTP możesz udzielić mu dostęp do kopii bezpieczeństwa. Taka zgoda będzie jednoznaczna z udostępnieniem katalogu /logs zawierającego logi serwera.

Bezpieczny hosting dla Twojej strony WWW

Przygotowaliśmy miejsce, w którym Twoja strona WWW i poczta e-mail będą się czuły komfortowo.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Częste pytania
Narzędzia
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Konfiguracja programów pocztowych
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
Office 365
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne Usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów oraz analizowanie błędów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Office 365
OneDrive
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Wizyta - system rezerwacji
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Akademia home.pl
Poradniki do pobrania
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Kurs mod_rewrite
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Dropbox
Cloud Email Xchange
Dropsuite
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub