Jak wykonać nową płatność elektroniczną w Panelu Klienta home.pl?

Poniższy artykuł dotyczy obsługi konfiguracji nowej wersji panelu administracyjnego, dostępnego dla usług rejestrowanych po 26 maja 2018 roku. Przeczytaj więcej o płatności za usługi w poprzedniej wersji panelu administracyjnego.

Po zalogowaniu do Panelu Klienta home.pl możesz wygenerować zamówienia (np. zamówienia przedłużenia ważności usługi, zmiana pakietu usług na wyższy), podczas których pojawi się możliwość ich opłacenia. Zamówienia przedłużenia usług mogą być generowane automatycznie lub manualnie przez użytkownika. Dopiero na podstawie wygenerowanego zamówienia możliwe jest rozpoczęcie płatności online.

Zamówienia przedłużenia usług mogą być generowane automatycznie za pomocą funkcji automatycznego odnowienia usługi. Klient może również manualnie wygenerować zamówienie przedłużenia. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak samodzielnie wygenerować zamówienie przedłużenia ważności usługi.

Jak wykonać nową płatność online w Panelu Klienta home.pl?

Skorzystaj z poniższej instrukcji, aby zlecić realizację płatności online z poziomu Panelu Klienta home.pl:

  1. Zaloguj się do Panelu Klienta home.pl.
  2. Wybierz sekcję menu Konto, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
  3. Kliknij opcję menu Zamówienia i faktury lub Subskrypcje.

W zależności od ścieżki jaką wybrałeś, przejdziesz do widoku Zamówienia i subskrypcje, gdzie w sekcji Nieopłacone, znajdziesz wszystkie aktualnie oczekujące zamówienia i przedłużenia. Wybierz zamówienie, a następnie kliknij Opłać dokumenty.

Jeśli wybrałeś podsekcję Subskrypcje w nowym widoku zobaczysz listę wszystkich posiadanych aktualnie usług wraz ze statusem ich aktywności. Przy wybranych usługach, wymagających opłacenia, pojawi się opcja Opłać.

Wybór metody płatności:

  1. Na ekranie zostaną wyświetlone dostępne okresy subskrypcji. Wybierz na jaki okres czasu chcesz dokonać płatności. 
  2. Jeśli wybrana usługa oferuje taką możliwość, będziesz mógł zmienić plan subskrypcji (zmiana planu dostępna jest np. dla usługi hostingu lub sklepu internetowego).
  3. Jeśli wybrałeś odpowiedni plan oraz okres rozliczeniowy dla usługi, kliknij przycisk: Następny.
  4. W nowym oknie zostanie wyświetlone potwierdzenie zakupu. W sekcji: Informacja o płatności wybierz metodę płatności PayU Zapoznaj się z regulaminem świadczonej usługi i rejestracji, a następnie Potwierdź płatność.
  1. Po zaznaczeniu zamówienia i kliknięciu przycisku Potwierdź, na ekranie zostanie wyświetlone potwierdzenie Twojego zamówienia, gdzie wyszczególnione zostaną dokumenty do opłacenia oraz kwota do zapłaty. Następnie zostaniesz przekierowany do PayU, aby zrealizowań opłatę w danej wysokości.
    Po wyświetleniu listy kanałów płatności, wybierz z którego banku chcesz wykonać przelew online. Kliknij logo płatności online, z której chcesz skorzystać. Kliknij tutaj, aby sprawdzić czy Twój bank realizuje płatności online przez całą dobę. Jest to bardzo ważne, gdyz niektóre banki realizują podobne płatności np. tylko w dni robocze.
  2. Wybór konkretnego banku spowoduje otworzenie strony WWW, na której będziesz mógł wykonać płatność online (zostaniesz przekierowany na stronę Twojego banku). Po poprawnym zakończeniu transakcji, zostaniesz ponownie przekierowany do Panelu Klienta home.pl, a Twoje zamówienie zostanie skierowane do przetwarzania / realizacji.
    Zanotuj numer Twojej transakcji wyświetlony na ekranie. W przypadku wystąpienia niedogodności z transakcją, skontaktuj się z firmą PayU S.A. pod numerem telefonu +48 (61) 860 27 00 i powołaj się na ten numer transakcji.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl