Messenger dla firm. Jak korzystać z Messengera w biznesie?

Messenger dla firm staje się niezbędnym narzędziem prowadzenia działalności. Social media zmieniły nasze spojrzenie na wymianę informacji i wywołały rewolucję w komunikacji między firmą a klientem. Stosowanie platform komunikacyjnych w biznesie jest dziś koniecznością i daje firmom wymierne korzyści w postaci lojalnych klientów. Najpopularniejszym na świecie komunikatorem mobilnym jest Messenger. Sprawdź, jak zastosować aplikację Messenger w codziennej pracy i poznaj jego najciekawsze funkcje.

SPIS TREŚCI

Messenger dla firm – kontakt z klientem

Messenger biznesowy

Messenger może mieć ogromne znaczenie w komunikacji pomiędzy Twoją firmą a klientami. Platforma pozwala na łączenie podstawowego zastosowania komunikatora (kontakt z użytkownikami) z funkcjami reklamowymi. Coraz więcej przedsiębiorstw korzysta z tej aplikacji, aby rozwiązywać problemy swoich klientów, utrzymywać z nimi stały kontakt i odpowiadać na zapytania związane z produktami.

Planując stosowanie Messengera w swojej pracy, zastanów się nad jego głównym celem. Stworzenie planu komunikacji i optymalizacja działania firmowego komunikatora pomoże w pełni skorzystać z potencjału Messengera.

WAŻNE! Messenger jest aplikacją, obsługiwaną zarówno przez systemy operacyjne na komputerach stacjonarnych, jak i przez urządzenia mobilne z systemem iOS i Android. Oznacza to, że klient będzie mógł skontaktować się z Twoją firmą niezależnie od tego, gdzie się aktualnie znajduje i z jakiego urządzenia korzysta. Sprawdź: jak zainstalować aplikację na iOS lub Android.

Biznesowe walory – Messenger dla firm

Reklamy dla konkretnego odbiorcy

Komunikatory firmowe mogą być doskonałym medium, służącym do emitowania reklam. Zasięg Messengera jest ogromny – korzysta z niego już ponad 1,2 miliarda internautów z całego świata. Jest on również najpopularniejszą aplikacją do komunikacji w Polsce.

Emitowanie reklam w aplikacji pozwala na dotarcie do dużej liczby potencjalnie zainteresowanych odbiorców, którzy zobaczą reklamę w skrzynce odbiorczej pomiędzy konwersacjami. Możesz również skorzystać z relacji, czyli 24 godzinnych spotów reklamowych, które mogą być odtwarzane przez użytkowników.

Pozyskiwanie klientów niezależnie od lokalizacji

Dzięki aplikacji klienci będą mogli się z Tobą kontaktować z niemal każdego miejsca na świecie i z dowolnego urządzenia mobilnego lub komputera stacjonarnego. Podczas bezpośredniej konwersacji łatwiej zachęcisz klienta do działania z miejsca, w którym aktualnie przebywa. Dodatkowo możesz przedstawiać swoje produkty klientowi w trakcie konwersacji, co zwiększa szansę na finalizację zakupu. Od Twojej szybkiej reakcji na potrzeby klienta zależy powodzenie transakcji.

Budowanie zaangażowanej społeczności

Rozmowa z przedstawicielem marki spowoduje, że Twój klient obdarzy firmę większym zaufaniem i łatwiej podejmie decyzję zakupową. Szybkie udzielanie odpowiedzi jest tu istotnym czynnikiem: w ten sposób pokazujesz, że Twoja firma jest zaangażowana i godna zaufania.

Messenger dla firm to też automatyzacja komunikacji – chatboty

Automatyzacja procesu komunikacji firmy z klientami jest dobrym pomysłem dla większych przedsiębiorstw, obsługujących dużą liczbę użytkowników. Jedną z dostępnych opcji są czatboty, które pozwalają przyspieszyć komunikację, zorientować się w podstawowych potrzebach klientów lub poinformować ich o ofercie.

Chatboty mogą zbierać dla nas konkretne informacje, które pozwolą lepiej poznać zainteresowaną usługami grupę konsumentów i dostosować pod nią ofertę marki, a także informować użytkownika, kiedy będzie mógł skorzystać z możliwości porozmawiania z konsultantem. Możesz również skorzystać z autorespondera, który wyśle do klienta uniwersalną wiadomość.

WAŻNE! Współczesne rozwiązania technologiczne pozwalają na uzupełnienie komunikacji przez chatboty, jednak należy pamiętać, że nie zastąpią one klientowi kontaktu z człowiekiem.

Integracja Messengera ze stroną WWW

Messenger jest narzędziem, który jest rozpoznawany przez większość Internautów. Warto wykorzystać jego potencjał poprzez dodanie odpowiedniej wtyczki w aplikacji i przycisków Call To Action na firmowej stronie internetowej. W ten sposób Twoi klienci będą mogli błyskawicznie się z Tobą skontaktować i zapytać o ofertę.

Czytaj więcej
Masz problem związany z usługami oferowanymi przez FB? Sprawdź: jak skontaktować się z FB.

 

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie