Weryfikacja domeny i potwierdzenie danych we wniosku certyfikującym

Poniższy artykuł dotyczy zamówienia i wydania certyfikatu SSL typu Organization Validation (np. homeSSL Biznes OV) oraz Extended Validation (np. homeSSL Premium EV). Dla tego typu certyfikatów przed ich wydaniem konieczne jest przeprowadzenie dodatkowej procedury weryfikującej. Po wysłaniu zamówienia do jednostki certyfikującej rozpoczyna się procedura weryfikacji Twojej firmy.

Certyfikat SSL to jeden z podstawowych mechanizmów zapewniających bezpieczeństwo i podnoszących wiarygodność strony internetowej. Działa w oparciu o skomplikowane i trudne do złamania klucze wprowadzające mechanizmy szyfrujące przesyłane w sieci Internet dane. Certyfikat SSL nabiera na znaczeniu w przy obsłudze poczty e-mail oraz stron internetowych, szczególnie posiadających mechanizmy takie jak formularze kontaktowe, systemy rejestracji oraz logowania (systemy przesyłania danych do bazy danych). Dodatkowo stanowi ważny element identyfikacji tożsamości właściciela witryny i buduje zaufanie do witryny internetowej.

Poniżej znajdziesz dodatkowe informacje dot. warunków wydania certyfikatów SSL typu OV i EV zarejestrowanych w home.pl.

Weryfikacja domeny i potwierdzenie danych we wniosku certyfikującym

Warunkiem otrzymania certyfikatu typu OV lub EV jest:

  • pomyślne zweryfikowanie dostępu do domeny dla której ma on zostać wydany,
  • dostępu do certyfikowanego adresu e-mail
  • potwierdzenie informacji zawartych we wniosku certyfikacyjnym.

Wydanie certyfikatu SSL, a co za tym idzie weryfikacja poszczególnych składowych procesu realizowane są poprzez:

  • Potwierdzenie dysponowania domeną możliwe jest za pomocą weryfikacji poprzez adres e-mail i potwierdzenie linku weryfikacyjnego, który jest wysyłany na adres e-mail w tej domenie (np.: admin@twojadomena.pl, administrator@twojadomena.pl, webmaster@twojadomena.pl, postmaster@twojadomena.pl, hostmaster@twojadomena.pl).
  • Potwierdzenie informacji podanych we wniosku wymaga dostarczenia do jednostki certyfikującej poniższych dokumentów:
    • notarialne potwierdzenie tożsamości lub kopia dokumentu tożsamości (dowód tożsamości, paszport, karta stałego pobytu, prawo jazdy) osoby składającej wniosek certyfikacyjny; wymagane są obie strony dokumentu;
    • tożsamość potwierdzić również można na podstawie ważnego certyfikatu kwalifikowanego wydanego dla Subskrybenta przez Certum;

Warunki dodatkowe:

  • jeżeli osoba wnioskująca o certyfikat nie występuje w dokumentach rejestrowych firmy (np. w KRS), konieczne jest przesłanie kopii świadectwa zatrudnienia lub kopii upoważnienia/pełnomocnictwa potwierdzającej związek wnioskodawcy z reprezentowanym podmiotem;
  • Jeżeli domena nie posiada informacji o właścicielu w bazie WHOIS lub informacje są inne niż na wniosku, konieczne jest dostarczenie kopii opłaconego rachunku za domenę lub oświadczenie właściciela domeny o przysługującym subskrybentowi wyłącznym prawie do posługiwania się nazwą domeny;

Dokumenty należy wysłać e-mailem w formie skanu na adres: ccp@certum.pl . W celu podniesienia bezpieczeństwa korespondencji dokumenty sugerujemy zabezpieczyć hasłem – w celu ustalenia sposobu przekazania hasła prosimy o kontakt z infolinią wsparcia technicznego Certum 91 4801 340

WAŻNE!

Po wysłaniu dokumentów do jednostki certyfikującej (Certum), status wydania certyfikatu można zweryfikować bezpośrednio w Panelu klienta home.pl, bądź po kontakcie z Biurem Obsługi Klienta home.pl. Certyfikat po wydaniu będzie dostępny do pobrania z poziomu Panelu klienta home.pl.

Czytaj więcej:

 

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Zabezpiecz stronę WWW certyfikatem SSL

Chroń dane formularzy i transakcji z zieloną kłódką przy adresie.