Certyfikat SSL to jeden z podstawowych mechanizmów zapewniających bezpieczeństwo i podnoszących wiarygodność strony internetowej. Działa w oparciu o skomplikowane i trudne do złamania klucze wprowadzające mechanizmy szyfrujące przesyłane w sieci Internet dane. Certyfikat SSL nabiera na znaczeniu w przy obsłudze poczty e-mail oraz stron internetowych, szczególnie posiadających mechanizmy takie jak formularze kontaktowe, systemy rejestracji oraz logowania (systemy przesyłania danych do bazy danych). Dodatkowo stanowi ważny element identyfikacji tożsamości właściciela witryny i buduje zaufanie do witryny internetowej.
Weryfikacja domeny i potwierdzenie danych we wniosku certyfikującym
Warunkiem otrzymania certyfikatu typu OV lub EV jest:
- pomyślne zweryfikowanie dostępu do domeny dla której ma on zostać wydany,
- dostępu do certyfikowanego adresu e-mail
- potwierdzenie informacji zawartych we wniosku certyfikacyjnym.
Wydanie certyfikatu SSL, a co za tym idzie weryfikacja poszczególnych składowych procesu realizowane są poprzez:
- Potwierdzenie dysponowania domeną możliwe jest za pomocą weryfikacji poprzez adres e-mail i potwierdzenie linku weryfikacyjnego, który jest wysyłany na adres e-mail w tej domenie (np.: admin@twojadomena.pl, administrator@twojadomena.pl, webmaster@twojadomena.pl, postmaster@twojadomena.pl, hostmaster@twojadomena.pl).
- Potwierdzenie informacji podanych we wniosku wymaga dostarczenia do jednostki certyfikującej poniższych dokumentów:
- notarialne potwierdzenie tożsamości lub kopia dokumentu tożsamości (dowód tożsamości, paszport, karta stałego pobytu, prawo jazdy) osoby składającej wniosek certyfikacyjny; wymagane są obie strony dokumentu;
- tożsamość potwierdzić również można na podstawie ważnego certyfikatu kwalifikowanego wydanego dla Subskrybenta przez Certum;
Warunki dodatkowe:
- jeżeli osoba wnioskująca o certyfikat nie występuje w dokumentach rejestrowych firmy (np. w KRS), konieczne jest przesłanie kopii świadectwa zatrudnienia lub kopii upoważnienia/pełnomocnictwa potwierdzającej związek wnioskodawcy z reprezentowanym podmiotem;
- Jeżeli domena nie posiada informacji o właścicielu w bazie WHOIS lub informacje są inne niż na wniosku, konieczne jest dostarczenie kopii opłaconego rachunku za domenę lub oświadczenie właściciela domeny o przysługującym subskrybentowi wyłącznym prawie do posługiwania się nazwą domeny;
Dokumenty należy wysłać e-mailem w formie skanu na adres: ccp@certum.pl . W celu podniesienia bezpieczeństwa korespondencji dokumenty sugerujemy zabezpieczyć hasłem – w celu ustalenia sposobu przekazania hasła prosimy o kontakt z infolinią wsparcia technicznego Certum 91 4801 340
Po wysłaniu dokumentów do jednostki certyfikującej (Certum), status wydania certyfikatu można zweryfikować bezpośrednio w Panelu klienta home.pl, bądź po kontakcie z Biurem Obsługi Klienta home.pl. Certyfikat po wydaniu będzie dostępny do pobrania z poziomu Panelu klienta home.pl.
Czytaj więcej:
Zabezpiecz stronę WWW certyfikatem SSL
Chroń dane formularzy i transakcji z zieloną kłódką przy adresie.