Odbiór osobisty w sklepie Sellastik by home.pl

Niektórzy klienci zamiast czekać na kuriera, wolą sami odebrać swoje zamówienie. W sklepie Sellastik możesz łatwo udostępnić im opcję odbioru osobistego pod wskazanym adresem.

Jak skonfigurować odbiór osobisty?

  1. W panelu Sellastik wybierz w menu Wysyłka i odbiór.
  2. W sekcji Odbiór w sklepie kliknij przycisk Dodaj opcję odbioru w sklepie.
    Sellastik - Wysyłka i odbiór - Odbiór w sklepie
  3. Nadaj nazwę metodzie zamówienia lub pozostaw domyślną. Treść etykietki opcji odbioru będzie widoczna dla klientów w trakcie realizacji zakupu.
  4. W polu Szczegółowa instrukcja dla klientów podaj informacje, dzięki którym zamawiający dowiedzą się, jak i kiedy mogą odebrać swoje zakupy.
    Np. W osobnym mailu poinformujemy Cię, że Twoje zamówienie jest już gotowe i możesz je odebrać. Przyjdź po zamówienie pod adres: ul. Zbożowa 4, Szczecin, od poniedziałku do piątku w godzinach 9-18, w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania od nas powiadomienia.
  5. Jeżeli ta metoda dostawy generuje jakieś koszty po Twojej stronie, możesz je uwzględnić w sekcji Opłata za odbiór. Z reguły sklepy nie pobierają opłat od klientów, którzy odbierają swoje zakupy osobiście.
    opłata za odbiór
  6. Jeśli chcesz, by klienci mogli wskazać w trakcie składania zamówienia, kiedy chcą je odebrać, włącz opcję Pytaj o datę i czas odbioru przy kasie. Następnie ustaw dni i godziny pracy – klienci będą mieli do wyboru jedynie terminy mieszczące się w podanych przez Ciebie zakresach.
    Pytaj o datę i czas odbioru przy kasie

    1. Określ także czas realizacji zamówienia, wybierając z rozwijanej listy odpowiednią pozycję. Klienci będą mogli wybrać tylko taką opcję odbioru, która zapewnia wystarczająco dużo czasu na realizację zamówienia.
      określ czas realizacji zamówienia
    2. Wybierz, jak daleko w przyszłość klienci mogą planować odbiór zamówień. Jeśli wskażesz np. 1 miesiąc, klienci nie będą mogli wybierać w trakcie zakupu późniejszego terminu odbioru.
      zezwól na wybór daty odbioru w ciągu
    3. Jeśli to konieczne, ustaw Daty wyłączenia. To dni, w których odbiór osobisty nie będzie możliwy, mimo, że spełniają warunki określone wcześniej w ustawieniach godzin pracy. Mogą to być np. święta. Kliknij Dodaj datę lub zakres dat wyłączenia, wybierz z kalendarza daty, a jeśli chcesz, by opcja odbioru osobistego była wyłączona co roku w tych samych dniach, zaznacz opcję Powtarzaj co roku. Możesz dodać wiele dat wyłączenia, jeśli potrzebujesz.
      zakres dat wyłączenia
  7. Kliknij przycisk Zapisz.
Jeżeli chcesz, by odbiór osobisty był dostępny jedynie dla określonych produktów, przejdź do edycji produktów – włącz tę opcję dla wybranych i wyłącz dla pozostałych.

W ustawieniach płatności możesz ograniczyć metody płatności za odbiór osobisty, np. udostępnić dla tej metody wyłącznie płatność gotówką.

Czytaj także
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie