Do czego służy opcja “Wiadomości email”?

728x90

Sklep internetowy - Zawartość - Wybierz opcje menu Wiadomości e-mailZa pośrednictwem opcji menu ZAWARTOŚĆ –> WIADOMOŚCI E-MAIL możesz zarządzać treścią wiadomości, które wysyłane są adres e-mail Twoich klientów. Każdą wiadomość e-mail możesz dopasować do własnych potrzeb – zmienić jej treść, wstawić dynamiczne znaczniki lub podmienić szablon.

Wiadomości e-mail wysyłane przez mechanizm sklepu do klientów, pozwala na zautomatyzowanie procesu komunikacji z klientem podczas całego procesu składania i realizacji zamówienia, a także w momencie rejestracji nowego klienta. W opcji menu ZAWARTOŚĆ –> WIADOMOŚCI E-MAIL znajdziesz też inne automatyczne wiadomości, które wysyłane są do Ciebie jako administratora sklepu.

Za pomocą znaczników, opisanych w dolnej części strony, możesz modyfikować treść wiadomości e-mail według własnych potrzeb i standardów obsługi klienta.

Lista wiadomości e-mail wysyłanych do klientów, których modyfikacja jest możliwa:
  • Rejestracja – potwierdzenie – wiadomość e-mail wysyłana do klienta po zarejestrowaniu się w sklepie.
  • Zamówienie – potwierdzenie – wiadomość e-mail wysyłana automatycznie do klienta po złożeniu zamówienia wraz z najważniejszymi informacjami, które dotyczą zakupów. Wiadomość tą możesz wzbogacić o dodatkowe elementy za pomocą znaczników wskazanych na dole strony.
  • Zamówienie – zmiana statusu – wiadomość e-mail wysyłana automatycznie po zmianie statusu zamówienia w opcji menu “Zamówienia”. Aby funkcjonalność ta działała prawidłowo, aktywuj ją w opcji menu KONFIGURACJA –> SPRZEDAŻ –> STATUSY ZAMÓWIEŃ.
  • Subskrypcja – dodanie – wiadomość e-mail potwierdzająca dodanie adresu e-mail do newslettera.
  • Subskrypcja – usunięcie – wiadomość e-mail potwierdzająca usunięcie adresu e-mail z listy mailingowej.
  • Klient – zapytanie – wiadomość e-mail wysyłana z formularza kontaktowego, który znajduje się na stronach sklepu.
  • Zamówienie – zapytanie – wiadomość e-mail wysyłana przez Ciebie do klienta z poziomu edycji zamówienia w Panelu sklepu.
  • Przypomnienie hasła – wiadomość e-mail wysyłana automatycznie do Klienta, po skorzystaniu z opcji Przypomnienia hasła.
  • Polecenie produktu – wiadomość e-mail wysyłana do innego użytkownika przez Klienta przeglądającego Twoją ofertę.
Lista wiadomości e-mail wysyłanych do administratora, których modyfikacja jest możliwa:
  • Zamówienie – potwierdzenie – wiadomość e-mail wysyłana do Ciebie po potwierdzeniu zamówienia, które zostało złożone przez Klienta w sklepie.
  • Rejestracja – potwierdzenie – wiadomość e-mail wysyłana na Twój adres po rejestracji każdego nowego klienta.
Szablony wiadomości e-mail:Sklep internetowy - Zawartość - Wiadomości e-mail - Zaprojektuj wygląd wiadomości e-mail wysyłanych do klienta

W tym miejscu możesz zaprojektować wygląd wiadomości e-mail wysyłanych do klienta. Przykładowo, możesz umieścić tekst powitalny lub stopkę. Takich szablonów możesz dodać dowolną ilość dzięki czemu nie będziesz musiał powielać danej treści w każdej wiadomości e-mail.

Pamiętaj, że w każdej wiadomości e-mail możesz zastosować znaczniki, które są wskazane w dolnej części ekranu podczas edycji wiadomości. Dzięki temu możesz przekazać Klientowi dokładne informacje dotyczące podejmowanych przez niego działań.Sklep internetowy - Zawartość - Wiadomości e-mail - Przykład wypisanych znaczników, które możesz użyć w e-mailu

W wiadomościach e-mail wysyłanych do klientów możesz korzystać z szablonów, w których umieścisz specjalne znaczniki ułatwiające komunikacje.

Każdy uruchomiony sklep eSklep wyposażony jest w startowe treści wiadomości e-mail, które zostały przygotowane przez specjalistów z branży e-commerce! Nie musisz martwić się o treść wysyłanych do klientów wiadomości e-mail, np. podczas składania zamówienia, resetu hasła czy zarejestrowaniu się w sklepie jako subskrybent – każda wiadomość e-mail została przygotowana w taki sposób, aby pasowała do każdego charakteru działalności. Więcej na temat startowych treści znajdziesz pod tym adresem.

Parametry wiadomości e-mail:

Każda wiadomość e-mail opisana jest następującymi parametrami:

  • Tytuł emaila – krótki i rzeczowy opis, który ma za zadanie nakłonić klienta do otworzenia odebranej wiadomości e-mail.
  • Nadawca – nazwa – nazwa nadawcy, która ma za zadanie określić od kogo klient otrzymał wiadomość e-mail.
  • Nadawca email – w tym polu określany jest adres e-mail, z którego wysyłana jest wiadomość e-mail do klienta.
  • Szablon – w tym miejscu możesz wybrać szablon wiadomości e-mail. Szablony wiadomości możesz zdefiniować w opcji menu ZAWARTOŚĆ –> WIADOMOŚCI E-MAIL.
  • Format wysyłki  w tym miejscu możesz wybrać rodzaj przesyłanej wiadomości e-mail do klienta (TXT lub HTML).
  • Treść TXT – treść wysyłanej wiadomości e-mail w formacie tekstowym.
  • Treść HTML – treść wysyłanej wiadomości e-mail w formacie HTML.

Różne zamówienia, różne wiadomości e-mail – znaczniki dostosują treść wiadomości.
Zauważ, że niektóre znaczniki odsyłają użytkownika za pośrednictwem linków w inne miejsca Panelu sklepu. Przykładowo, treść wiadomości e-mail możesz dostosować w zależności od znacznika “Status” (możesz to zrobić w opcji menu KONFIGURACJA –> SPRZEDAŻ –> STATUSY ZAMÓWIEŃ). Zmiana statusu zamówienia będzie równoznaczna z wysłaniem do klienta odpowiedniej części wiadomości e-mail, która zawarta jest w znaczniku “Status”.

Więcej rozwiązań

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub