Załóż sklep i:
- Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
- Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
- Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
- Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.
Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.
CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO
Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.
Za pośrednictwem opcji menu Wygląd i treści >Szablony wiadomości automatycznych możesz zarządzać treścią wiadomości, które wysyłane są adres e-mail Twoich klientów. Każdą wiadomość e-mail możesz dopasować do własnych potrzeb – zmienić jej treść, wstawić dynamiczne znaczniki lub podmienić szablon.
Wiadomości e-mail wysyłane przez mechanizm sklepu do klientów, pozwala na zautomatyzowanie procesu komunikacji z klientem podczas całego procesu składania i realizacji zamówienia, a także w momencie rejestracji nowego klienta. W opcji menu Wygląd i treści >Szablony wiadomości automatycznych znajdziesz też inne automatyczne wiadomości, które wysyłane są do Ciebie jako administratora sklepu.
Za pomocą znaczników, opisanych w dolnej części strony, możesz modyfikować treść wiadomości e-mail według własnych potrzeb i standardów obsługi klienta. Korzystając dodatkowo z przycisku Dodaj szablon e-mail możesz tworzyć własne szablony wiadomości, a Dodaj e-mail automatyczny także wiadomości automatyczne z góry zaprogramowane w systemie sklepu.
Szablony wiadomości e-mail:
W tym miejscu możesz zaprojektować wygląd wiadomości e-mail wysyłanych do klienta. Przykładowo, możesz umieścić tekst powitalny lub stopkę. Takich szablonów możesz dodać dowolną ilość dzięki czemu nie będziesz musiał powielać danej treści w każdej wiadomości e-mail.
Pamiętaj, że w każdej wiadomości e-mail możesz zastosować znaczniki, które są wskazane w dolnej części ekranu podczas edycji wiadomości. Dzięki temu możesz przekazać Klientowi dokładne informacje dotyczące podejmowanych przez niego działań. Niektóre znaczniki jednej wiadomości mogą działać także w innych.
W wiadomościach e-mail wysyłanych do klientów możesz korzystać z szablonów, w których umieścisz specjalne znaczniki ułatwiające komunikacje.
Każdy uruchomiony sklep Shoper wyposażony jest w startowe treści wiadomości e-mail, które zostały przygotowane przez specjalistów z branży e-commerce! Nie musisz martwić się o treść wysyłanych do klientów wiadomości e-mail, np. podczas składania zamówienia, resetu hasła czy zarejestrowaniu się w sklepie jako subskrybent – każda wiadomość e-mail została przygotowana w taki sposób, aby pasowała do każdego charakteru działalności. Więcej na temat startowych treści znajdziesz pod tym adresem.
Parametry wiadomości e-mail:
Każda wiadomość e-mail opisana jest następującymi parametrami:
- Tytuł emaila – krótki i rzeczowy opis, który ma za zadanie nakłonić klienta do otworzenia odebranej wiadomości e-mail.
- Nadawca – nazwa – nazwa nadawcy, która ma za zadanie określić od kogo klient otrzymał wiadomość e-mail.
- Nadawca email – w tym polu określany jest adres e-mail, z którego wysyłana jest wiadomość e-mail do klienta.
- Szablon – w tym miejscu możesz wybrać szablon wiadomości e-mail. Szablony wiadomości możesz zdefiniować w opcji menu ZAWARTOŚĆ –> WIADOMOŚCI E-MAIL.
- Format wysyłki – w tym miejscu możesz wybrać rodzaj przesyłanej wiadomości e-mail do klienta (TXT lub HTML).
- Treść TXT – treść wysyłanej wiadomości e-mail w formacie tekstowym.
- Treść HTML – treść wysyłanej wiadomości e-mail w formacie HTML.
Zauważ, że niektóre znaczniki odsyłają użytkownika za pośrednictwem linków w inne miejsca Panelu sklepu. Przykładowo, treść wiadomości e-mail możesz dostosować w zależności od znacznika „Status” (możesz to zrobić w opcji menu KONFIGURACJA –> SPRZEDAŻ –> STATUSY ZAMÓWIEŃ). Zmiana statusu zamówienia będzie równoznaczna z wysłaniem do klienta odpowiedniej części wiadomości e-mail, która zawarta jest w znaczniku „Status”.
Więcej rozwiązań
- Do czego służą strony informacyjne?
- Do czego służy opcja „Nagłówek i stopka”?
- Do czego służą „Rekomendowane strony”?