Jak udostępnić pliki za pomocą funkcji „Drive”?

Wprowadzenie

W ramach jednej licencji Xchange otrzymujesz dodatkowe 10GB odrębnego miejsca na Twoje pliki i dokumenty. Dzięki wprowadzonej integracji z innymi użytkownikami skrzynek e-mail, możesz umieścić dowolny plik w chmurze, a następnie udostępnić go innym użytkownikom skrzynek e-mail (np. Twoim pracownikom).
10GB dodatkowego miejsca na pliki i dokumenty otrzymuje każda skrzynka e-mail połączona z licencją Xchange. Oznacza to, że w przypadku posiadania licencji na 10 stanowisk (na 10 skrzynek e-mail), to pojemność na pliki i dokumenty będzie wynosiła 100GB do wykorzystania na wszystkich skrzynkach e-mail (np. jeden użytkownik będzie mógł skorzystać z 80GB, a drugi z 20GB).
Wprowadzenie funkcji współdzielenia plików i dokumentów pozwoli Ci uniknąć: ciągłego wymieniania się tym samym załącznikiem lub też poszukiwań najnowszej wersji pliku. Z łatwością będziesz mógł dodawać kolejne osoby, które wspólnie z innymi użytkownikami skrzynek e-mail, będą mogły pracować na tych samych plikach.

 

Funkcja Drive - OX pliki - Obrazek przedstawiający logo funkcji Drive

Jak dodawać nowe pliki do mojej dodatkowej przestrzeni na pliki i dokumenty?

Pliki i dokumenty umieszcza się za pośrednictwem zakładki „Drive”, która znajduje się w górnej części ekranu (po zalogowaniu się do skrzynki e-mail).

WAŻNE! Pamiętaj, że zakładka „Drive” dostępna jest tylko dla tych skrzynek e-mail, które zostały objęte zakupioną licencją Xchange. Jeśli Twoja skrzynka e-mail nie została przypisana do licencji Xchange, nie będziesz mógł skorzystać z dodatkowej przestrzeni na pliki i dokumenty.
Po wybraniu zakładki „Drive”, zostanie wyświetlony ekran, na którym zostanie przedstawiona zawartość katalogu „Moje pliki”. Za pomocą opcji „Nowe” -> „Prześlij nowy plik”, możesz wybrać pliki z Twojego komputera lokalnego, które zostaną przesłane do katalogu „Moje pliki”.
Poczta - Drive - Moje pliki - Nowe - Kliknij przycisk Prześlij nowy plik
Rys. Kliknij przycisk „Prześlij nowy plik”, aby przesłać nowy plik do Twojej dodatkowej przestrzeni (10GB).

 

Po kliknięciu opcji „Prześlij nowy plik”, zostanie wyświetlone nowe okno, które pozwala wybrać i opisać pliki do przesłania. Po wybraniu odpowiednich plików i kliknięciu przycisku „Zapisz”, nowe pliki zostaną dodane do Twojej dodatkowej przestrzeni na pliki i dokumenty.

Poczta - Drive - Moje pliki - Nowe - Prześlij nowy plik - Wybierz i opisz pliki do przesłania

WAŻNE! Możesz dodawać wiele plików na raz podczas jednego procesu. Po dodaniu jednego pliku, należy ponownie kliknąć przycisk „Wybierz plik”, aby wybrać kolejny do dodania.

Czy mogę tworzyć podfoldery dla przesyłanych plików i dokumentów?

Tak, oczywiście. Po kliknięciu ikony „koła zębatego”, znajdującej się przy wybranym folderze, możesz przejść do tworzenia nowego podfolderu, do którego będziesz mógł przesyłać kolejne pliki i dokumenty.

Poczta - Drive - Moje pliki - Ikona koła zębatego - Wybierz opcję Nowy podfolder

Jak udostępnić pliki innym użytkownikom?

Po dodaniu odpowiednich plików i dokumentów do Twojej dodatkowej przestrzeni, możesz odpowiednio zmienić uprawnienia istniejących tam katalogów, aby udostępnić pliki znajdujące się w tych katalogach innym użytkownikom skrzynek e-mail, które również objęte są Twoją licencją Xchange.

Poczta - Drive - Moje pliki - Ikona koła zębatego - Wybierz opcję Uprawnienia

Aby zmienić uprawnienia do katalogu, należy kliknąć ikonę „koła zębatego”, znajdującą się przy wybranym folderze i następnie wybrać opcję „Uprawnienia”. Na ekranie zostanie wyświetlone nowe okno, w którym będziesz mógł określić uprawnienia do wybranego folderu.

Poczta - Drive - Moje pliki - Ikona koła zębatego - Uprawnienia - Przykład okna służącego do definiowania uprawnień dla użytkowników skrzynek e-mail - Określ uprawnienia do wybranego folderu
Rys. Przykład okna służącego do definiowania uprawnień dla użytkowników skrzynek e-mail.
Po nadaniu odpowiednich uprawnień użytkownikom skrzynek e-mail, na ich kontach pocztowych (w zakładce „Drive”) pojawi się nowy katalog o nazwie „Pliki udostępnione”. Po kliknięciu zaznaczonej na poniższym obrazku ikony, zostanie wyświetlona lista skrzynek e-mail, które udostępniają nam swoje pliki i dokumenty.

Poczta - Drive - Moje pliki - Kliknij opcję Pliki udostępnione

Przykład: użytkownik skrzynki e-mail „kowalski@twojadomena.pl” udostępnił katalog „Moje pliki” drugiemu użytkownikowi „nowak@twojadomena.pl”. Użytkownik „nowak@twojadomena.pl” na swoim koncie pocztowym odnajdzie nowy katalog „Pliki udostępnione”. Po kliknięciu zaznaczonej na powyższym obrazku ikony, na liście zostanie wyświetlona skrzynka „kowalski@twojadomena.pl”. Po jej wybraniu, użytkownik „nowak@twojadomena.pl” będzie mógł operować na udostępnionych plikach (w zależności od uprawnień, które zostały nadane Nowakowi).

Czy mogę udostępnić pliki osobom, które nie posiadają licencji Cloud Email Xchange?

Istnieje też możliwość bezpośredniego udostępnienia folderu z plikami w postaci linku do zasobów, z których dowolny użytkownik będzie mógł pobrać dokumenty i zdjęcia samodzielnie. W bardzo podobny sposób jak pliki udostępniane publicznie na stronie WWW lub serwerze FTP.

Udostępnione w ten sposób zasoby, pozostają cały czas na serwerze właściciela skrzynki e-mail i nie mogą być w żaden sposób z niej usunięte lub zmodyfikowane przez osoby trzecie. Plik wyłączony jest także z publicznego widoku, a dostęp do niego uzyskuje się tylko po kliknięciu unikalnego linku. W ten sposób zamiast załącznika (który zajmuje miejsce i może ograniczać wysyłkę wiadomości), możesz wysyłać linki do udostępnionych przez Ciebie plików.

Kliknij tutaj, aby przeczytać jak udostępnić plik osobom, które nie posiadają licencji Cloud Email Xchange.

Czy mogę w jakiś sposób przywrócić usunięte pliki?

Użytkownicy korzystający z funkcji współdzielenia plików, która dostępna jest przy licencji Cloud Email Xchange, otrzymali dodatkową formę zabezpieczenia plików w postaci folderu „Usunięte pliki”.

Folder „Usunięte pliki” jest idealnym rozwiązaniem w sytuacjach, gdy omyłkowo usunęliśmy nasze pliki, ponieważ umożliwia ich odzyskanie (pliki mogą zostać przywrócone z powrotem do wybranego folderu).

Poczta - Drive - Usunięte pliki - Ikona koła zębatego - Przywróć usunięte pliki z powrotem do wybranego folderu

Jak pobrać dane z zakładki „Drive”?

W każdej chwili możesz pobrać przechowywane pliki i foldery. Wystarczy, że przejdziesz do zakładki „Drive”, która znajduje się w górnej części ekranu (po zalogowaniu się do skrzynki e-mail). Następnie wybierz pliki/foldery, które chcesz pobrać i kliknij Pobierz (ikona ze strzałką skierowaną w dół).
Poczta - Drive - Zaznacz pliki/foldery - Pobierz

Jak współdzielić kalendarze z innymi skrzynkami e-mail objętymi licencją Xchange? Poprzedni Jak przypisać licencję Xchange do serwera? Następny
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Biznesowa poczta e-mail Microsoft Exchange

Z grupową skrzynką odbiorczą i współdzielonym kalendarzem praca z Twoim zespołem będzie bardziej efektywna.