Po przejściu do sekcji Sprzedaż > Zamówienie na ekranie zostaną wyświetlone najbardziej istotne informacje na temat zamówień. Rozwiń szczegóły o zamówieniu lub kliknij przycisk Akcji i przejdź do jego najważniejszych funkcji.
Z menu Akcji po prawej stronie wybierz Edytuj aby przejść do edycji zamówienia i zmienić jego podstawowe parametry. Z tego artykułu dowiesz się, jakie zmiany możesz w ty miejscu wprowadzić. Zwróć uwagę, że ekran Sprzedaż > Zamówienia umożliwia nie tylko edycję zamówień, ale także ich podgląd, akcje zbiorowe, zmianę statusu, generowanie zamówienia i tworzenie przesyłki. A nawet usunięcie zamówienia, jeśli okaże się zbędne.
Edycja zamówienia
Dane podstawowe:
- Data złożenia – wyświetla datę złożenia zamówienia w sklepie,
- Wartość zamówienia – wyświetla wartość wybranego zamówienia,
- Ilość produktów – wyświetla ilość produktów dodanych do zamówienia,
- Klient – wyświetla nazwisko raz imię klienta, który dodał zamówienie (w przypadku firmy może zostać wyświetlona jej nazwa). Kliknij aby przejść do podglądu Danych klienta.
- Adres e-mail – wyświetla kontaktowy adres e-mail do klienta,
- Adres IP – w tym miejscu znajdziesz adres IP, z którego klient złożył zamówienie,
- Uwagi Klienta – informacje dodatkowe przekazywane przez Klienta podczas składania zamówienia,
- Potwierdzenie – informacja, czy Klient potwierdził zakup produktu (wartość zmieniana jest automatycznie po kliknięciu w link potwierdzający zamówienie, który znajduje się w wiadomości e-mail przesyłanej po złożeniu zamówienia),
- Status – określa na jakim etapie jest realizacja zamówienia. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak utworzyć własny status dla zamówień.
- Forma płatności – wyświetla wybraną formę płatności za dane zamówienie,
- Status płatności – wyświetla status płatności za dane zamówienie, np. „nieopłacone”, „opłacone”, „opłacone częściowo„.
- Dostawa – wyświetla wybraną formę dostawy, np. „odbiór osobisty„, „kurier”, „paczkomaty”,
- Koszt dostawy – określa jaki jest koszt dostawy za dane zamówienie,
- Deklarowana data wysyłki – zadeklarowany przez Ciebie czas wysyłki danego towaru,
- Przyznane rabaty – rabaty przyznane klientowi podczas składania zamówienia.
- Suma rabatów – suma wszystkich naliczonych rabatów.
- Akceptacja regulaminu: informuje o zaakceptowanych, kluczowych do obsługi zamówienia, regulaminów.
Dane klienta:
- Dane bilingowe / do faktury – wyświetla dane Klienta, które mają zostać wydrukowane na fakturze/rachunku,
- Inny adres wysyłki – pozwala wprowadzić inny adres wysyłki, na który mają zostać wysłane zamówione produkty.
Zamówione produkty:
- Wyświetla listę produktów, które zostały zamówione przez Klienta. Na prośbę klienta możesz w tym miejscu dodać lub usunąć produkty z zamówienia, a także przejść do ich edycji klikając przycisk Akcji.
Załóż własny sklep internetowy
Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.