Panel sklepu Shoper: Obsługa sklepu → Zamówienia → Edycja zamówienia

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Po przejściu do sekcji Obsługa sklepu → Zamówienie na ekranie zostaną wyświetlone najbardziej istotne informacje na temat zamówień. Rozwiń szczegóły o zamówieniu lub kliknij przycisk Akcji i przejdź do jego najważniejszych funkcji.

Z menu Akcji po prawej stronie wybierz Edytuj, aby przejść do edycji zamówienia i zmienić jego podstawowe parametry. Z tego artykułu dowiesz się, jakie zmiany możesz wprowadzić w tym miejscu. Zwróć uwagę, że ekran Obsługa sklepu → Zamówienia umożliwia nie tylko edycję zamówień, ale także:

  • ich podgląd,
  • akcje zbiorowe,
  • zmianę statusu,
  • generowanie zamówienia,
  • tworzenie przesyłki,
  • usunięcie zamówienia, jeśli okaże się zbędne.

eSklep - Obsługa sklepu - Zamówienia - Rozwiń szczegóły - Przykładowy widok dostępnych Akcji do wykorzystania

Edycja zamówienia

Dane podstawowe:

eSklep - Obsługa sklepu - Zamówienia - Wybrane zamówienie - Edytuj - Dane podstawowe - Uzupełnij formularz

  • Data złożenia – wyświetla datę złożenia zamówienia w sklepie,
  • Wartość zamówienia – wyświetla wartość wybranego zamówienia,
  • Ilość produktów – wyświetla ilość produktów dodanych do zamówienia,
  • Klient – wyświetla nazwisko oraz imię klienta, który dodał zamówienie (w przypadku firmy może zostać wyświetlona jej nazwa). Kliknij, aby przejść do podglądu Danych klienta.
  • Adres e-mail – wyświetla kontaktowy adres e-mail do klienta,
  • Adres IP – w tym miejscu znajdziesz adres IP, z którego klient złożył zamówienie,
  • Uwagi klienta – informacje dodatkowe przekazywane przez klienta podczas składania zamówienia,
  • Potwierdzenie – informacja, czy klient potwierdził zakup produktu (wartość zmieniana jest automatycznie po kliknięciu w link potwierdzający zamówienie, który znajduje się w wiadomości e-mail przesyłanej po złożeniu zamówienia),
  • Status – określa, na jakim etapie jest realizacja zamówienia. Sprawdź, jak utworzyć własny status dla zamówień.
  • Forma płatności – wyświetla wybraną formę płatności za dane zamówienie,
  • Status płatności – wyświetla status płatności za dane zamówienie, np. „nieopłacone”, „opłacone”, „opłacone częściowo”.
  • Dostawa – wyświetla wybraną formę dostawy, np. „odbiór osobisty”, „kurier”, „paczkomaty”,
  • Koszt dostawy – określa, jaki jest koszt dostawy za dane zamówienie,
  • Deklarowana data wysyłki – zadeklarowany przez Ciebie czas wysyłki danego towaru,
  • Przyznane rabaty – rabaty przyznane klientowi podczas składania zamówienia.
  • Suma rabatów – suma wszystkich naliczonych rabatów.
  • Akceptacja regulaminu: informuje o zaakceptowanych, kluczowych do obsługi zamówienia, regulaminów.

Dane klienta:

eSklep - Obsługa sklepu - Zamówienia - Wybrane zamówienie - Edytuj - Przejdź do zakładki Zamówione produkty

  • Dane bilingowe/do faktury – wyświetla dane klienta, które mają zostać wydrukowane na fakturze/rachunku.
  • Inny adres wysyłki – pozwala wprowadzić inny adres wysyłki, na który mają zostać wysłane zamówione produkty.

Zamówione produkty:

  • Wyświetla listę produktów, które zostały zamówione przez klienta. Na prośbę klienta możesz w tym miejscu dodać lub usunąć produkty z zamówienia, a także przejść do ich edycji, klikając przycisk Akcji.eSklep - Obsługa sklepu - Zamówienia - Wybrane zamówienie - Edytuj - Przejdź do zakładki Zamówione produkty
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie