Integracja z Google Remarketing

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Prowadź działania remarketingowe kierujące do osób, które odwiedziły Twoją witrynę. Dzięki integracji z Google Remarketing w sklepie internetowym, możesz dotrzeć do konkretnych użytkowników, prezentując im określoną ofertę.

SPIS TREŚCI

Instalacja usługi Google Remarketing

  1. Zaloguj się do Panelu sklepu.
  2. Przejdź do zakładki Dodatki i integracje → Inne integracje.
    Panel sklepu - Dodatki i integracje - Inne integracje
  3. Kliknij przycisk Konfiguruj pod integracją Google Remarketing.
    Integracja z Google Remarketing
  4. Wypełnij pola Identyfikator konwersji i Etykieta konwersji.
    Wypełnij pola identyfikator konwersji i etykieta konwersji
    Dane znajdziesz na swoim koncie w Google Ads. Zaloguj się do niego i przejdź do Narzędzia i ustawienia → Konwersje. Następnie wybierz konwersję odpowiedzialną za pomiar liczby zakupów. Skopiuj jej identyfikator i etykietę, a następnie wklej dane w ustawieniach integracji w Panelu sklepu.
  5. Powyżej zaznacz Aktywność integracji. Kliknij Zapisz.
    Zaznacz Aktywność integracji i kliknij Zapisz

Od teraz konwersje Google Ads będą rejestrowane.

Dodatkowe funkcje integracji Google Remarketing

Możesz jeszcze lepiej analizować wyniki kampanii reklamowych, korzystając z dodatkowych funkcji integracji z Google Remarketing.

Konwersje rozszerzone

By śledzenie i pomiar konwersji były jeszcze bardziej precyzyjne, możesz włączyć opcję Konwersje rozszerzone.

Zanim włączysz Konwersje rozszerzone w Panelu sklepu, upewnij się, że funkcja jest aktywna w panelu Google Ads.

Konwersje rozszerzone w Google Ads włączysz, przechodząc do zakładki Narzędzia i ustawienia → Konwersje. Tam wybierz konwersję odpowiedzialną za pomiar liczby zakupów i sprawdź, czy konwersje rozszerzone są aktywne. Zanim włączysz funkcję, zapoznaj się z jej warunkami i zaakceptuj je.

Jeśli konwersje rozszerzone są aktywne w Google Ads, możesz włączyć je również w Panelu sklepu.
konwersje rozszerzone

Reklamy produktowe

Aby uzyskać dane o sprzedanych produktach bezpośrednio w panelu Google Ads, skorzystaj z opcji Włącz reklamy produktowe. Aktywuje to raportowanie konwersji z danymi koszyka.

Żeby skorzystać z funkcji, potrzebna jest odpowiednia konfiguracja w panelu Google Merchant Center.

By włączyć reklamy produktowe:

  1. Zaloguj się do panelu Google Merchant Center.
  2. Skopiuj ID swojego konta.
  3. W Panelu sklepu, w ustawieniach integracji Google Remarketing, zaznacz opcję Włącz reklamy produktowe.
    Włącz reklamy produktowe i wklej identyfikator konta Google Merchant Center
  4. W polu Identyfikator konta Google Merchant Center wklej skopiowane wcześniej ID konta.
  5. W Google Merchant Center przejdź do zakładki Produkty → Pliki danych i sprawdź szczegóły pliku produktowego: język i kraj sprzedaży.
  6. W Panelu sklepu ustaw takie same parametry w ustawieniach integracji. Kliknij Zapisz.
    ustaw w panelu sklepu takie same parametry jak w Google Merchant Center

Skąd pobrać numer konwersji?

Numer Conversion ID umieszczony jest wewnątrz tagu, który znajduje się panelu konta Google Ads w menu Narzędzia i ustawienia > Zarządzanie odbiorcami.

  • Jeżeli źródło danych o odbiorcach nie zostało jeszcze skonfigurowane skorzystaj z poniższego filmu:
    Aplikacja: Google AdWords Remarketing
  • Jeżeli natomiast już posiadasz skonfigurowane źródło danych o odbiorcach skorzystaj z filmuAplikacja: Google AdWords Remarketing
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie