Jak dodać alias do skrzynki e-mail?

Spędzając czas w różnych społecznościach w sieci Internet potrzebujemy różnych adresów e-mail. Innego dla rodziny, innego na serwisy randkowe, a zdecydowanie jeszcze innego do wysyłania ofert o pracę i do rejestracji na forach dyskusyjnych. Każdy z tych dodatkowych adresów e-mail (aliasów) może prowadzić do jednej skrzynki e-mail.

Oznacza to, że nie będziesz musiał posiadać kilku skrzynek e-mail z różnymi hasłami dostępu. Wystarczy jedna skrzynka e-mail z jednym hasłem, do której będzie prowadzić kilka aliasów (adresów e-mail).Podsumowując alias to dodatkowy adres tworzony dla wybranej skrzynki e-mail. Alias nie jest nową skrzynką e-mail. Listy wysyłane na dodatkowy adres e-mail będą kierowane do skrzynki e-mail, do której alias został przypisany.

Jak działa alias?

Dla przykładu w ramach Twojego serwera utworzona zostaje skrzynka e-mail o nazwie “biuro”, która funkcjonuje w adresie domeny, np. “twojadomena.pl”.Adres skrzynki e-mail jest następujący: “biuro@twojadomena.pl”. Wszystkie wiadomości e-mail wysyłane na ten adres trafią do konta o nazwie “biuro”.Dodatkowo dla “biuro@twojadomena.pl” możesz stworzyć alias, który będzie stanowił dodatkowy adres e-mail dla tej samej skrzynki e-mail.

Tworząc dla skrzynki e-mail “biuro” alias o nazwie “office” sprawisz, że zarówno wiadomości e-mail wysyłane na adres “biuro@twojadomena.pl” jaki i na “office@twojadomena.pl” będą dostarczane do tej samej skrzynki e-mail o nazwie “biuro”.

Warto pamiętać, że funkcjonalność wyboru domeny do której odnosi się alias, dostępna jest jedynie dla serwerów Business Cloud Starter, Business Cloud Server, Business Server PRO, Business Cloud Unlimited, WordPress Hosting SSDWindows Server, Windows Server PRO oraz Click Shop Premium. W przypadku pozostałych usług (np. Business email) zarówno alias, jak i skrzynka e-mail funkcjonują w adresach wszystkich domen przypisanych do danego serwera.

WAŻNE! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się jak sprawdzić listę dodanych wcześniej aliasów oraz jak zmienić dla nich ustawienia.

Ilość aliasów dla skrzynki e-mail jest nieograniczona – z wyjątkiem usługi Personal email, gdzie możliwe jest dodanie jednego aliasu dla skrzynki e-mail.

Jak dodać alias do mojej skrzynki e-mail?

  1. W celu utworzenia nowego aliasu dla skrzynki e-mail zaloguj się w Panelu Klienta home.pl dla serwera lub usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
  2. Kliknij opcję menu “Usługi”, która znajduje się po lewej stronie wyświetlonego ekranu.
    uslugi432.jpg
  3. Kliknij znak “plusa” przy serwerze, na którym utworzona jest docelowa skrzynka e-mail (alias tworzony jest dla wybranej skrzynki e-mail).

    nazwa_serwera_lista_uslug.jpg

  4. Po kliknięciu w znak “plusa” zostaną wyświetlone usługi, które są przypisane do danego serwera (np. domeny, skrzynki e-mail).
  5. Kliknij nazwę skrzynki e-mail, dla której nowy alias ma zostać utworzony.
  6. W wyświetlonym mini-podglądzie dla usługi, w sekcji “Na skróty” wybierz przycisk “Dodaj alias”.

    nowy_alias123.jpg

  7. Aby dodać alias dla skrzynki e-mail podaj jego nazwę (to co ma się znajdować przed znakiem “@”), a następnie z rozwijanego menu wybierz domenę w jakiej alias ma funkcjonować.
    Pamiętaj, że wybór domeny dla aliasu dostępny jest przy serwerach Business Cloud Starter, Business Cloud Server, Business Server PRO, Business Cloud Unlimited, Windows Server, Windows Server PRO, WordPress Hosting Basic, WordPress Hosting, WordPress Hosting Premium oraz Click Shop Premium. W przypadku pozostałych usług (np. Business email), alias zostanie utworzony w adresie wszystkich domen przypisanych do serwera.

    alias1234122.jpg

  8. Po wybraniu nazwy nowego aliasu oraz domeny, należy kliknąć przycisk “Zapisz”, spowoduje to utworzenie nowego aliasu dla wybranej skrzynki e-mail.
WAŻNE! Jeśli podczas tworzenia nowego aliasu wybierzesz opcje “Wszystkie domeny”, będzie to oznaczało, że alias będzie funkcjonował w adresach wszystkich domen, które zostały przypisane do serwera. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w tym artykule.
Przykład: posiadasz dwie domeny, które są przypisane do serwera w home.pl np. “twojadomena.pl” oraz “twojadomena2.pl”. Utworzyłeś alias “office” dla skrzynki e-mail “biuro” (alias funkcjonuje we wszystkich domenach).Wszystkie wiadomości e-mail wysyłane na dwa adresy e-mail: “office@twojadomena.pl” oraz “office@twojadomena2.pl” będą dostarczane do tej samej skrzynki e-mail o nazwie “biuro”.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl