Jak zmienić nazwę skrzynki e-mail przez Panel klienta home.pl?

W artykule znajdziesz instrukcję, jak zmienić nazwę skrzynki e-mail za pomocą Panelu klienta na poprzedniej platformie home.pl. Sprawdź: Jak zmienić nazwę skrzynki e-mail w nowym Panelu klienta home.pl?

Każdy serwer WWW zarejestrowany w home.pl pozwala na utworzenie nieograniczonej ilości skrzynek e-mail w ramach dostępnej pojemności. Po utworzeniu skrzynki e-mail, w każdej chwili możesz zmienić jej nazwę na inną.

Zmiana nazwy skrzynki e-mail możliwa jest tylko w przypadku, jeśli wybrana skrzynka jest utworzona na serwerze w home.pl.

WAŻNE! Zmiana nazwy skrzynki nie jest zalecana, jeśli na koncie e-mail znajdują się już wiadomości, które mają być nadal widoczne po zalogowaniu do konta. Zmiana nazwy skrzynki, traktowana jest analogicznie jak utworzenie nowego konta i usunięcie poprzedniego. Rozwiązaniem alternatywnym dla zmiany nazwy skrzynki e-mail, jest utworzenie aliasu tj. dodatkowego adresu e-mail. Jeśli zależy Ci na zmianie nazwy konta i przeniesieniu poczty e-mail, zalecamy utworzenie nowego konta, następnie przeniesienie wiadomości i usunięcie starej skrzynki. Zmianę nazwy konta możesz wykonać dla nowych i nieużywanych skrzynek e-mail.

Jak zmienić nazwę skrzynki e-mail na serwerze w home.pl?

  1. Zaloguj się w Panelu klienta home.pl do serwera, na którym docelowa skrzynka e-mail jest utworzona lub do innej Twojej usługi z uprawnieniami administracyjnymi.

    • Kliknij tutaj, aby sprawdzić, jak zalogować się do Panelu klienta home.pl.
  2. Po zalogowaniu do Panelu klienta home.pl należy przejść do zakładki „Usługi”, która znajduje się po lewej stronie wyświetlonego ekranu.

    Panel klienta - Wybierz opcje menu Usługi
  3. Na wyświetlonej liście usług należy kliknąć przycisk „PLUSA”, który znajduje się obok nazwy serwera. Spowoduje to wyświetlenie listy usług powiązanych technicznie z serwerem (np. domeny oraz skrzynki e-mail).

    Panel klienta - Usługi - Przy wybranej usłudze naciśnij przycisk Plusa
  4. Kliknij nazwę skrzynki e-mail, dla której nazwa ma zostać zmieniona. Następnie po rozwinięciu listy z dostępnymi opcjami należy kliknąć przycisk „Konfiguracja usługi”.

    Panel klienta - Usługi - Wybrana usługa - Kliknij przycisk Konfiguracja usługi
  5. Na wyświetlonym ekranie kliknij przycisk „Konfiguruj pocztę” – „Konfiguracja parametrów”, który znajduje się w górnej części ekranu.

    Panel klienta - Usługi - Wybrana usługa - Konfiguracja usługi - Kliknij przycisk Konfiguruj pocztę i wybierz opcje Konfiguracja parametrów

  6. Na wyświetlonym ekranie będziesz mógł zmienić nazwę skrzynki e-mail. Zmień wartość w polu „Nazwa skrzynki” i zapisz zmiany. Ewentualnie możesz zmienić również inne ustawienia dla danego konta pocztowego (np. pojemność).
    WAŻNE! Pamiętaj, że w polu „Nazwa skrzynki” należy podać tylko tą nazwę, która znajduje się przed znakiem @ (np. „biuro” lub „imię.nazwisko”).

    Panel klienta - Usługi - Wybrana usługa - Konfiguracja usługi - Konfiguruj pocztę - Konfiguracja parametrów - W formularzu zmień dane skrzynki e-mail

  7. Kliknij przycisk „Zapisz”, aby zapisać wprowadzone zmiany. Nazwa skrzynki e-mail zostanie odświeżona w trakcie 4 godzin od zapisania zmian.

Czy mogę zmienić nazwę skrzynki e-mail po zalogowaniu się do innego Panelu?

Nie, nazwę skrzynki e-mail możesz zmienić tylko i wyłącznie po zalogowaniu się w Panelu klienta home.pl do serwera lub usługi z uprawnieniami administracyjnymi.

Przykład: jeśli masz założoną skrzynkę e-mail na serwerze o nazwie „kowalski”, to należy podczas logowania wpisać nazwę: „kowalski”.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Bezpieczna Poczta e-mail

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.