Jak dodać i zarządzać rabatami w eSklepie?

728x90

W sklepie internetowym home.pl masz możliwość wprowadzenia licznych kombinacji dla mechanizmu przydzielania rabatów zamówienia Twojego klienta. Począwszy od indywidualnych rabatów, przyznawanym poszczególnym klientom, kody rabatowe, progi rabatowe czy też kończąc na darmowej wysyłce dla konkretnego zamówienia lub określonych warunków.

Podstawowe informacje o rabatach przyznanych klientom znajdziesz w sekcji Marketing –> Rabaty. Przeczytaj więcejo sekcji Rabaty w panelu sklepuW tym miejscu możesz dodawać:

 

  • rabaty indywidualne: rabaty przygotowane dla Twoich klientów, dopasowane do ich potrzeb oraz historii zamówień. Rabaty indywidualne konfigurowane są w ramach konta klienta lub grupy klientów, do których jest on przypisany.
  • progi rabatowe: określone przedziały i warunki dla zamówień, np. zależne od wagi, ilości, wartości, itp. tworzące tzw. progi rabatowe, a więc określone zniżki przyznawane po spełnieniu w/w warunków. Przeczytaj więcej o progach rabatowych. 
  • kupony rabatowe: generowane dla jednego lub wielu klientów, aktywne dla produktów oraz zamówień, a także form dostawy. Podobnie jak progi rabatowe, zawierają liczne ograniczenia użycia zapewniające pełną kontrolę nad ich działaniem i użyciem przez klientów Twojego sklepu. Przeczytaj więcej o kuponach rabatowych w eSklep.

Powyższe funkcje są bezpośrednio związane z Twoimi klientami. Możesz wprowadzić w swoim sklepie dodatkowe formy rabatów (częściowo powielające się z w/w funkcjami, ale działającymi na bazie innego mechanizmu).

Przejdź do sekcji Konfiguracja –> Marketing –> Rabaty. W tym miejscu znajdziesz dodatkowe opcje dot. użycia w/w form rabatowych, m.in. opcje odpowiedzialne za możliwość sumowania zniżek, rabatowania produktów przecenionych czy włączenie i wyłączenie ogólnej aktywności kodów rabatowych.

W tym samym miejscu znajdziesz także opcję Jednorazowego rabatu dla nowych klientów. Rabat taki ustalany jest procentowo dla całej kwoty zamówienia. Przeczytaj więcej o jednorazowym rabacie dla klientów sklepu.

Kolejnym miejscem umożliwiającym zdefiniowanie dodatkowych korzyści dla klienta Twojego sklepu są opcje Konfiguracja –> Sprzedaż –> Dostawa. W tym miejscu możesz zdefiniować nieskończenie wiele form dostawy, uzależniając każdą z nich dowolną ilością warunków.

W tym także miejscu możesz ustanowić dla swoich zamówień tzw. darmową dostawę, definiując kwotę, wartość zamówienia od której wybrana forma dostawy będzie bezpłatna.

Ostatnim miejscem pozyskania dodatkowych korzyści przez Twoich klientów jest Program lojalnościowy, dostępny w sekcji Konfiguracja –> Marketing. Narzędzie to umożliwia zbieranie punktów za zakupy w Twoim sklepie, a następnie wymianę ich na inne produkty (wskazane przez Ciebie) lub uzyskanie stałego rabatu na kolejne zamówienia w Twoim sklepie.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub