Jak dodać konto FTP (bez skrzynki e-mail)?


W ramach usługi hostingu w home.pl, możesz skorzystać z klienta FTP dostępnego w panelu administracyjnym. Takie rozwiązanie nie wymaga konfiguracji dodatkowego oprogramowania ani tworzenia kont FTP użytkowników. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak uruchomić WebFTP i zarządzać zawartością serwera FTP.

Wprowadzenie

Konto FTP jest bezpłatną usługą, która pozwala uzyskać dostęp do zasobów (plików) opublikowanych na serwerze w home.pl. W ten sposób np. firma zewnętrzna projektująca stronę WWW będzie mogła wprowadzać zmiany w plikach, bez znajomości głównego hasła do Twojego Panelu Klienta home.pl.
Innym przykładem zastosowania są konta FTP dla pracowników, którzy publikują pliki oraz dokumenty na serwerze. Konto FTP z dostępem do wydzielonego katalogu pozwala połączyć się z tylko jednym wybranym katalogiem, do którego dostęp jest zdefiniowany tylko dla wybranych pracowników. Użytkownik połączony z wydzielonym katalogiem nie może zarządzać katalogami, które znajdują się w wyższej lokalizacji od wydzielonego katalogu.
Dostęp do serwera przez SSH możliwy jest zarówno przy użyciu głównych danych serwera (nazwa serwera i hasło) jak również przy pomocy dodatkowych kont FTP (utworzonych na serwerze, zgodnie z tym artykułem) z aktywną opcją dostępu do całej zawartości serwera. Dostęp do SSH przy pomocy obu typów kont, obejmuje dostęp do całej zawartości serwera jak i kopii bezpieczeństwa (SSH). W przypadku kont FTP i połączenia po protokole FTP, istnieje możliwość ograniczenia dostępu do wydzielonych katalogów oraz osobno do katalogów kopii zapasowej.
Przykład: dyrektor może mieć zdefiniowany dostęp do całej zawartości serwera, natomiast pracownik tylko do katalogu “/kowalski”. Zwróć uwagę, że pracownik będzie mógł zarządzać tylko zawartością swojego katalogu i jego podkatalogów. Pamiętaj, że z tego rozwiązania możesz skorzystać na serwerach typu: Business Cloud Stater,  Business Cloud Server, Business Server PRO, Business Cloud Unlimited, eSklep Premium.

WAŻNE! Tworzenie dodatkowego konta FTP (np. dla innych pracowników) nie jest możliwe w przypadku następujących usług:

Dostęp do serwera FTP możesz zdefiniować za pomocą:

  • skrzynki e-mail, która uzyska uprawnienia do łączenia się z serwerem FTP.
    Kliknij tutaj
    , aby zobaczyć jak dodać nową skrzynkę e-mail.
  • konta FTP, które pozwala tylko na połączenie z serwerem FTP (brak dostępu do poczty e-mail).
    Kliknij tutaj, aby zobaczyć jak dodać nowe konto FTP.

Jak dodać konto FTP przez Panel Klienta home.pl?

  1. Zaloguj sie w Panelu Klienta home.pl do serwera lub usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
  2. Kliknij opcję menu “Usługi”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    uslugi432.jpg
  3. Kliknij nazwę serwera (np. “kowalski”), na którym chcesz dodać nowe konto FTP. Spowoduje to rozwinięcie pod spodem mini-podglądu dla usługi.
    konfiguracjauslugi_023a.jpg
  4. Kliknij przycisk “Konfiguracja usługi”.
    konfiguracjauslugi_022a.jpg
  5. Następnie kliknij przycisk “Dodaj konto FTP”, który znajduje się po prawej stronie ekranu.
    kontoftp01.jpg
  6. Na ekranie zostanie wyświetlony formularz dodawania nowego konta FTP:
    nowekontoftp0808.jpg
    • Nazwa konta FTP – w tym polu należy zdefiniować nazwę konta FTP (np. “kowalski”), którą będziesz wykorzystywać do łączenia się z serwerem.
    • Domena – w tym miejscu możesz zdefiniować, do której domeny konto FTP ma zostać przypisane. Więcej informacji na temat tej opcji znajdziesz w tym artykule.
      WAŻNE! Pamiętaj, że wybór opcji w polu “Domena” ma wpływ na nazwę użytkownika podczas łączenia się z serwerem FTP.

       

      Jeśli konto FTP o nazwie “kowalski” zostanie przypisane do domeny “twojadomena.pl”, to podczas konfiguracji połączenia FTP wymagane jest podanie nazwy użytkownika w postaci pełnego adresu e-mail, czyli: “kowalski@twojadomena.pl”.

       

      Jeśli podczas konfiguracji konta FTP o nazwie “kowalski” zostanie wybrana opcja “(Wszystkie domeny)”, to podczas konfiguracji połączenia FTP możesz skorzystać z dwóch nazw użytkownika: “kowalski” lub “kowalski@twojadomena.pl”.
      WAŻNE! Jeśli utworzysz konto FTP w adresie wybranej domeny, to zwróć uwagę czy konto FTP będzie posiadalo status “nieaktywne”. W przypadku, jeśli na domenie będzie ustawione przekierowanie poczty, to konto FTP może być nieaktywne. W takim wypadku wystarczy usunąć przekierowanie poczty.
    • Hasło do konta FTP – wpisz tutaj hasło do nowego konta FTP. Podczas wpisywania hasła wyświetli się miernik jego bezpieczeństwa. Poziom bezpieczeństwa Twojego hasła musi mieć przynajmniej poziom umiarkowany, w przeciwnym wypadku system go nie zaakceptuje. Pamiętaj, że możesz skorzystać z funkcji generowania hasła. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak stworzyć silne i bezpieczne hasło.
    • Powtórka hasła – przepisz propozycję hasła w celu weryfikacji.
  7. Podczas dodawania nowego konta FTP w sekcji “Dostęp FTP do konta” wybierz odpowiednią opcję:
    dostepftp_022.jpg
    • – wybranie tej opcji spowoduje, że użytkownik łączący się z serwerem FTP, będzie miał dostęp do wszystkich opublikowanych katalogów oraz podkatalogów.
    • – wybranie tej opcji spowoduje, że dany użytkownik łączący się z serwerem FTP będzie miał dostęp tylko do zawartości wybranego katalogu (pliki, foldery). Pamiętaj, że z tego rozwiązania możesz skorzystać na serwerach typu: Business Cloud StarterBusiness Cloud Server, Business Server PRO, Business Cloud Unlimited, eSklep Premium.
      WAŻNE! W polu obok wpisz nazwę wydzielonego katalogu, np. “/nazwa_katalogu”. Pamiętaj, że wpisany w tym polu katalog musi zostać utworzony ręcznie na serwerze FTP. W przeciwnym wypadku użytkownik nie będzie mógł połączyć się z serwerem FTP, ponieważ katalog nie jest tworzony automatycznie.
    • Zezwól na dostęp do kopii zapasowej – w przypadku usług Business Cloud StarterBusiness Cloud Server oraz Business Cloud Unlimited będziesz mógł w tym miejscu określić czy tworzone konto FTP ma mieć dostęp do katalogów na serwerze, w których dostępne są kopie zapasowe oraz pliki logów.
  8. Kliknij zielony przycisk “Zapisz”, aby dodać nowe konto FTP.

Jak zmienić parametry dla istniejącego konta FTP na serwerze w home.pl

Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zmienić parametry (ustawienia) dla istniejącego konta FTP.

Jak połączyć się z serwerem FTP w home.pl?

Szczegółowe informacje na temat procesu łączenia się z serwerem FTP w home.pl znajdziesz pod tym adresem.

W ramach usługi hostingu w home.pl, możesz skorzystać z klienta FTP dostępnego w panelu administracyjnym. Takie rozwiązanie nie wymaga konfiguracji dodatkowego oprogramowania. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak uruchomić WebFTP i zarządzać zawartością serwera FTP.

Dostęp do katalogu /logs przy nowym koncie FTP

Podczas tworzenia nowego konta FTP możesz udzielić mu dostęp do kopii bezpieczeństwa. Taka zgoda będzie jednoznaczna z udostępnieniem katalogu kopii bezpieczeństwa oraz katalogu /logs zawierającego logi serwera.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub