Jak prawidłowo skonfigurować magazyn?

Jeszcze nigdy prowadzenie firmowej księgowości nie było tak proste! Korzystając z pakietu homebiuro nie musisz już trzymać stosu segregatorów z dokumentami, a wszelkie formalności możesz załatwić kilkoma kliknięciami – bez księgowej, bez biura, bez wychodzenia z domu. Fakturowanie jeszcze nigdy nie było prostsze!
Zaloguj się do specjalnie przygotowanego panelu administracyjnego, dodaj kontrahenta i wystaw fakturę. Szybko, prosto i przyjemnie! Dodatkowo na bieżąco sprawdzisz zaległe płatności od klientów. homebiuro to wirtualna księgowość dostępna z każdego miejsca i o każdej porze.

magazyn-faktury.png

Jak prawidłowo skonfigurować magazyn?

  1. Zaloguj się do panelu homebiuro
  2. Kliknij opcję menu “Ustawienia” w prawym górnym rogu ekranu.

    ustawienia-biuro.png

  3. W górnej części ekranu kliknij zakładkę “Magazyn” i dokonaj zmian, zgodnie z przedstawionymi niżej opisami poszczególnych opcji.

  4. W górnej części ekranu kliknij zakładkę “Numeracja” i dokonaj zmian, zgodnie z przedstawionymi niżej opisami poszczególnych opcji.
  5. Na ekranie zostanie wyświetlony formularz, który pozwala skonfigurować ustawienia magazynu:
    • Włącz moduł magazynu – zaznacz tę opcję, jeśli chcesz aby moduł magazynu był aktywny. Przykładowo, jeśli nie zaznaczysz tej opcji, funkcje związane z magazynem nie będą dostępne przy produktach (np. funkcje “Przyjmij na magazyn” lub “Wydaj z magazynu”). Moduł magazynu dostępny jest przy pakiecie homebiuro Premium.
    • Sposób numeracji dokumentów – wybierz sposób numeracji generowanych dokumentów magazynowych, np. “numer w miesiącu/miesiąc/rok”. Dostępnych jest kilka proponowanych typów numeracji – wybierz jeden z nich.
    • Prefixy – w tym miejscu możesz dodać własne prefixy (czyli przedrostki) dla generowanych dokumentów magazynowych. Podczas tworzenia nowego dokumentu (np. WZ, PZ, RW, PW, MM), będziesz mógł w polu “Numer dokumentu” wybrać własny prefix, czyli ciąg znaków ułatwiający identyfikację dokumentu.
    • Metody wyceny rozchodu materiałów lub towarów – w tym miejscu moższ wybrać odpowiednią dla gospodarki magazynowej metodę wyceny rozchodu materiałów lub towarów. Obsługa funkcji FIFO/LIFO dostępna jest przy pakiecie homebiuro Premium. Dostępne są dwie opcje:
      • FIFO – (first in – first out, czyli pierwsze weszło – pierwsze wyszło) – czyli przyjęcie ceny najwcześniejszej, dowody rozchodów są wyceniane na podstawie pierwszej dostawy, która znajduje się w magazynie, a po jej wyczerpaniu na podstawie dostawy następnej. Metoda ta jest stosowana najczęściej i jest najlepsza w przypadku szybkiej rotacji materiałów.
      • LIFO – (last in – first out, czyli ostatnie weszło – pierwsze wyszło) – czyli przyjęcie ceny najpóźniejszej; rozchody wycenia się na podstawie ostatniej dostawy, która zalega w magazynie, a po ich wyczerpaniu według cen dostawy, która była wcześniej. Metoda najlepsza w warunkach inflacji.
    • Magazyny – w tym miejscu możesz zarządzać dodanymi magazynami (dodawanie, usuwanie, blokowanie). Zwróć uwagę, że możesz dodać więcej magazynów niż jeden. Obsługa wielu magazynów/stany magazynowe dostępna jest przy pakiecie homebiuro Premium.

    magazyn-biuro2.png

  6. Po skonfigurowaniu wszystkich ustawień magazynu, kliknij przycisk “Zapisz dane”.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub