Jak utworzyć użytkownika z dostępem do repozytorium SVN?

Za pomocą Panelu klienta home.pl możesz utworzyć nieograniczoną ilość użytkowników, którzy będą mieli dostęp do wybranego repozytorium SVN. Zapoznaj się z poniższą instrukcją, aby sprawdzić, jak tego dokonać.

WAŻNE! Obsługa SVN za pomocą Panelu klienta dostępna jest tylko na poprzedniej platformie home.pl. W przypadku nowej platformy home.pl możesz zarządzać repozytoriami SVN za pomocą SSH. Sprawdź, jak zarządzać SVN za pomocą SSH.
Jeśli korzystasz z usług, które nie posiadają unikalnego adresu IP, to logowanie do repozytoriów SVN wykonujesz za pomocą nazwy użytkownika SSH. Oznacza to, że utworzeni w Panelu klienta home.pl użytkownicy SVN nie umożliwią połączenia z repozytorium SVN. Tworzenie użytkowników repozytorium SVN przydatne jest w przypadku usług, które posiadają unikalnego adresu IP lub w przypadku „tunelowania”.

Jak utworzyć kolejnego użytkownika z dostępem do repozytorium SVN?

  1. Zaloguj się w Panelu klienta home.pl do serwera lub usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
  2. Kliknij opcję menu „Usługi”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel klienta - Kliknij opcję menu Usługi
  3. Kliknij nazwę serwera, na którym znajduje się docelowe repozytorium SVN (do którego chcesz dodać nowego użytkownika). Spowoduje to wyświetlenie tzw. „mini-podglądu” dla usługi.
    Panel klienta - Usługi - Kliknij nazwę serwera
  4. Po wyświetleniu „mini-podglądu” kliknij przycisk „Konfiguracja usługi”.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa serwera - Kliknij przycisk Konfiguracja usługi
  5. Następnie kliknij przycisk „Narzędzia” -> „Repozytoria SVN”, który znajduje się w górnej części ekranu.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa serwera - Konfiguracja usługi - Narzędzia - Wybierz opcję Repozytoria SVN
  6. Na wyświetlonym ekranie zaznacz to repozytorium, do którego chcesz dodać kolejnego użytkownika.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa serwera - Konfiguracja usługi - Narzędzia - Repozytoria SVN - Zaznacz repozytorium
    Rys. Na wyświetlonej liście zaznacz repozytorium SVN, do którego chcesz dodać kolejnego użytkownika.
  7. Po zaznaczeniu wybranego repozytorium kliknij przycisk „Użytkownicy”.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa serwera - Konfiguracja usługi - Narzędzia - Repozytoria SVN - Zaznaczone repozytorium - Kliknij przycisk Użytkownicy
  8. Na ekranie zostaną wyświetleni użytkownicy, którzy mają dostęp do wybranego repozytorium. Kliknij przycisk „Dodaj użytkownika”, który znajduje się w górnej części ekranu.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa serwera - Konfiguracja usługi - Narzędzia - Repozytoria SVN - Zaznaczone repozytorium - Użytkownicy - Kliknij przycisk Dodaj użytkownika
  9. Na ekranie zostanie wyświetlony formularz dodawania nowego użytkownika, w którym należy wypełnić wszystkie pola:
    Panel klienta - Usługi - Nazwa serwera - Konfiguracja usługi - Narzędzia - Repozytoria SVN - Zaznaczone repozytorium - Użytkownicy - Dodaj użytkownika - Uzupełnij formularz
    • Login użytkownika – wpisz w tym miejscu nazwę użytkownika, który będzie miał dostęp do danego SVN.
      WAŻNE! Login użytkownika może składać się tylko ze znaków alfanumerycznych bez spacji (a .. z A .. Z 0 .. 9 _-).
    • Hasło – wpisz w tym miejscu hasło dostępu. Podczas wpisywania hasła wyświetli się miernik jego bezpieczeństwa. Poziom bezpieczeństwa hasła powinien mieć przynajmniej poziom umiarkowany.
      WAŻNE! Nowo utworzony użytkownik będzie posiadał prawa zapisu oraz odczytu do danego repozytorium SVN. Uprawnienia użytkowników możesz zmieniać za pomocą Panelu klienta home.pl. Przeczytaj więcej o uprawnieniach użytkowników.
  10. Kliknij przycisk „Zapisz”, aby dodać nowego użytkownika.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa serwera - Konfiguracja usługi - Narzędzia - Repozytoria SVN - Zaznaczone repozytorium - Użytkownicy - Dodaj użytkownika - Potwierdź zmiany klikając przycisk Zapisz

Po dodaniu kolejnego użytkownika do repozytorium możesz połączyć się z danym SVN. Połączenie z repozytorium SVN należy wykonać za pomocą klienta SVN.

Jak przejść do ustawień repozytorium SVN? Poprzedni Jak korzystać z klienta SVN Tortoise? Następny
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Dedykowane wsparcie IT i megarabaty!

Pomoc Premium dedykujemy najbardziej wymagającym Klientom home.pl. Powiedz, co możemy dla Ciebie zrobić i oszczędzaj czas.

Poznaj Pomoc Premium Sprawdź ofertę