Jak włączyć powiadomienia web push w sklepie internetowym?

Powiadomienia web push to klikalne komunikaty wysyłane na urządzenia użytkowników za pomocą witryny internetowej lub wybranej aplikacji internetowej.

Powiadomienia web push znajdują szerokie zastosowanie w działaniu i obsłudze sklepu internetowego. Możesz nie będąc zalogowanym do panelu administratora otrzymywać, np. powiadomienia o nowych zamówieniach. Te mogą być widoczne zarówno w systemie Windows ale także jako powiadomienie w telefonie komórkowym. Nie wymaga to instalacji dodatkowego oprogramowania, np. aplikacji do obsługi panelu.

WAŻNE! Funkcjonalność web push wymaga włączenia obsługi https w całym sklepie. W celu kontroli ustawień odwiedź Ustawienia > Zaawansowane > Bezpieczeństwo.

To co wyróżnia web push na tle innych podobnych powiadomień to fakt, że powiadomienia te mogą być dostarczane na urządzenie nawet jeśli w chwili jego wyświetlenia użytkownik nie korzysta ze strony internetowej. Dotyczy to tak samo powiadomień wysyłanych na urządzenia stacjonarne jak również mobilne. Powiadomienia te mogą być wysyłane tylko do użytkowników, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie tych powiadomień .

Jak włączyć powiadomienia web push w sklepie internetowym?

Aktywacja web push wymaga włączenia wybranej strony lub aplikacji internetowej, a następnie wyrażenia zgody na otrzymywanie powiadomień. Podobne rozwiązanie oferują np. serwisy informacyjne umożliwiając szybkie przesyłanie newsów.

  1. Zaloguj się do panelu sklepu internetowego.
  2. Przejdź do Ustawienia > Ogólne > Powiadomienia web push
    Jak włączyć powiadomienia web push w sklepie internetowym?
  3. Kliknij w przycisk włącz
  4. Określ w jakiej sytuacji chcesz otrzymywać powiadomienia i kliknij zapisz.
  5. W tym samym miejscu możesz także dezaktywować powiadomienia (ikonka śmietnika).

Po zalogowaniu do panelu administratora sklepu internetowego możesz wymusić prośbę o włączenie zgody na otrzymywanie powiadomień. Czynność tę należy powtórzyć na każdym urządzeniu, na którym chcesz otrzymywać powiadomienia web push.

Jak wyłączyć lub zablokować powiadomienia web push w sklepie internetowym?

Powiadomienia web push współpracują z przeglądarką internetową, dlatego do ich wyłączenia możesz skorzystać z dwóch rozwiązań: usunięcie powiadomień w panelu sklepu internetowego lub ich zablokowanie w przeglądarce internetowej.

WAŻNE! Zablokowanie lub usunięcie powiadomień w przeglądarce internetowej nie powoduje usunięcia urządzenia z listy widocznej w panelu sklepu. Możesz w każdej chwili ponownie wymusić wyrażenie zgody na powiadomienia na dowolnym z urządzeń na którym wcześniej były one aktywne.
  1. Zaloguj się do panelu sklepu internetowego.
  2. Przejdź do Ustawienia > Ogólne > Powiadomienia web push
  3. Dezaktywuj powiadomienia klikając ikonę kosza przy wybranym urządzeniu.

W przeglądarce internetowej:

  1. Przejdź do ustawień przeglądarki internetowej, np. Google Chrome: Ustawienia > Prywatność i bezpieczeństwo > Ustawienia witryn 
  2. Skorzystaj z opcji: Powiadomienia
  3. Odszukaj stronę internetową, np. sklep6336435.homesklep.pl lub sklep.mojafirma.pl
  4. Edytuj ustawienia powiadomień, zablokuj je lub usuń  z listy.
    Jak włączyć powiadomienia web push w sklepie internetowym?

 

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.