Zmiany w Poczcie home.pl

Jeśli korzystasz z poczty przez serwis poczta.home.pl, teraz lub w najbliższym czasie możesz zauważyć, że niektóre funkcje znajdują się gdzie indziej lub działają nieco inaczej. Jest to spowodowane zmianą serwerów obsługujących pocztę. Poniżej opisujemy, co dokładnie się zmienia i w jaki sposób korzystać z funkcji, których konfiguracja się zmieniła.

SPIS TREŚCI

Zmiana położenia funkcji Przekierowanie (Automatyczne przekazywanie)

Funkcja Przekierowanie, znajdująca się w Ustawieniach -> Opcje konta, zmienia nazwę i położenie. Nowa nazwa to Automatyczne przekazywanie, a samą funkcję znajdziesz w Ustawieniach -> Poczta. Sposób konfiguracji pozostaje bez zmian.
Poczta home.pl - Automatyczne przekazywanie

Zmiany w autoresponderze (zawiadomienie o urlopie)

W przypadku autorespondera zmienia się położenie funkcji oraz jej konfiguracja.

Do konfiguracji odpowiedzi automatycznych możesz dostać się na dwa sposoby:

  1. Ustawienia -> Poczta -> Zawiadomienie o urlopie
    Poczta - Zawiadomienie o urlopie
  2. Widok -> Zawiadomienie o urlopie
    Widok - Zawiadomienie o urlopie

Aby włączyć autoresponder:

  1. Kliknijsuwak tak, by zmienił kolor na zielony.
  2. Jeśli chcesz, by odpowiedzi automatyczne były wysyłane tylko w określonym czasie, zaznacz checkbox Wyślij zawiadomienie o urlopie tylko w wybranych dniach i określ ramy czasowe. Jeśli chcesz, by zawiadomienie o urlopie było wysyłane, dopóki samodzielnie go nie wyłączysz, pomiń te czynności.
  3. Wpisz temat oraz treść wiadomości.
  4. Jeśli chcesz, skorzystaj z opcji zaawansowanych:
    • dni pomiędzy powiadomieniami kierowanymi do tego samego nadawcy
    • wysyłaj od
  5. Kliknij przycisk Zastosuj zmiany.
    Konfiguracja autorespondera

Zmiany w regułach wiadomości

Funkcja Reguły wiadomości to teraz Reguły filtrów. Oprócz nazwy, zmieniło się także jej położenie oraz konfiguracja.

By przejść do reguł filtrów kliknij Ustawienia -> Poczta -> Reguły filtrów.
Poczta - Reguły filtrów

Nowy sposób konfiguracji reguł poczty jest bardziej złożony. Na początku może to wyglądać skomplikowanie, ale szybko zauważysz, że możesz tworzyć bardziej funkcjonalne reguły.

WAŻNE! Każda reguła musi składać się przynajmniej z nazwy, jednego warunku i jednego działania.

Aby utworzyć regułę:

  1. Kliknij przycisk Dodaj nową regułę.
  2. Wpisz nazwę reguły (jeśli utworzysz więcej reguł i zechcesz edytować lub usunąć jedną z nich, dzięki nazwie będzie Ci łatwiej znaleźć ją na liście).
  3. Kliknij Dodaj warunek. Rozwinie się lista – kliknij wybraną opcję, np. Temat.
    Dodawanie warunku reguły
  4. Skonfiguruj wybrany warunek według swoich potrzeb.
    Opcje konfiguracje są różne dla różnych warunków. Z reguły jednak należy wypełnić pole tekstowe oraz określić pewne szczegóły, charakterystyczne dla danej opcji.
    WAŻNE! Gdy wybierasz warunki dla reguły, pamiętaj:

    • Jeśli chcesz posłużyć się częścią wiadomości, która nie jest uwzględniona na liście, wybierz opcję Nagłówek. W polu wejściowym Nazwa podaj pozycję nagłówka. Nagłówek możesz odczytać, wyświetlając dane źródłowe.
    • Jeśli chcesz uwzględnić w warunku obszar UDW, wybierz opcję Koperta – Do.
    • Jeśli chcesz użyć daty odbioru, wybierz opcję Bieżąca data.
  5. Po skonfigurowaniu jednego warunku, możesz:
    • skonfigurować warunek zagnieżdżony
    • skonfigurować kolejny warunek
    • przejść do dodawania działań.
  6. Jeśli dodasz do reguły co najmniej dwa warunki, możesz określić, czy reguła ma być zastosowana:
    • gdy wszystkie warunki zostaną spełnione
    • gdy przynajmniej jeden warunek zostanie spełniony.
  7. Gdy określisz już wszystkie warunki, kliknij Dodaj działanie. Rozwinie się lista – kliknij wybraną opcję, np. Kopiuj do.
    Dodawanie działania reguły
  8. Skonfiguruj wybrane działanie według swoich potrzeb.
    Opcje konfiguracji są różne dla różnych działań. Może to być np. pole tekstowe do wypełnienia lub folder do wybrania.
  9. Po nadaniu regule nazwy i utworzeniu co najmniej jednego warunku i co najmniej jednego działania, możesz ją zapisać (przycisk Zapisz).
    Utworzona reguła będzie działać dla wszystkich wiadomości, które nadejdą w przyszłości. Nie zadziała jednak wstecz, dla wiadomości, które już dotarły na skrzynkę pocztową.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Bezpieczna Poczta e-mail

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.