Czy mogę sprzedawać produkty cyfrowe?

Sklep internetowy eSklep umożliwia wystawianie na sprzedaż produktów cyfrowych o dowolnym formacie (np. e-booków lub audiobooków). Mechanizm sprzedaży produktów cyfrowych pozwala na automatyzację całego procesu, tj. odebrania płatności, zmiany statusu zamówienia i automatycznej wysyłki produktu.  Aby sprzedaż tych produktów działała zgodnie z Twoimi oczekiwaniami, proponujemy wykonać poniższe kroki.

Czy mogę sprzedawać produkty cyfrowe?

Korzystasz z płatności PayU? Wysyłka z produktem cyfrowym zostanie automatycznie zrealizowana po dokonaniu płatności.
  1. Zaloguj się do Twojego Panelu eSklep.
  2. Przejdź do opcji menu Ustawienia > Produkty > Ustawienia produktów
  3. Na wyświetlonym ekranie znajdź sekcję Produkty cyfrowe.
    W ustawieniach produktu cyfrowego możesz doprecyzować warunki wysyłki pliku
  4. Określ, w którym momencie realizacji zamówienia klient ma otrzymać plik. Określ również czas ważności linku oraz ilość możliwych pobrań przez jednego klienta, a następnie zapisz zmiany.
  5. Przejdź do opcji menu Obsługa sklepu > Produkty > Dodaj produkt
  6. Wypełnij dane o produkcie, tak jak przy wprowadzaniu standardowego produktu i zapisz zmiany.
  7. Przejdź do zakładki Produkty cyfrowe, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Dodaj plik lub link do produktu cyfrowego w sklepie internetowym
  8. Kliknij przycisk Dodaj plik i wybierz z dysku plik (max. wielkość pliku 64 MB), który ma otrzymać klient po dokonaniu zakupu produktu. Kliknij Dodaj link, jeśli plik znajduje się w zewnętrznym zasobie, np. dysku online.
    Rozmiar pojedynczego pliku cyfrowego powinien wynosić maksymalnie 256 MB. W przypadku gdy plik jest większy, należy podzielić go na mniejsze i udostępnić w postaci kilku plików do pobrania.

Tym sposobem skonfigurowałeś ustawienia produktów cyfrowych w sklepie oraz wystawiłeś pierwszy produkt cyfrowy.

W sekcji Ustawienia > Zadania i maile automatyczne > Historia maili automatycznych, możesz sprawdzić, czy żadna z wiadomości nie posiada dodanego znacznika zawierającego link, np. wiadomość wysyłana przed opłaceniem zamówienia.

Upewnij się, iż zmieniłeś status zamówienia na zdefiniowany w Ustawienia > Produkty > Ustawienia produktów  czy zamówienie posiada status zarówno potwierdzone, jak i opłacone? Jeżeli produkty zostały dodane w sposób poprawny – po ustaleniu wskazanych elementów uzyskasz pewność, iż linki do pobrania produktów dotarły bezpiecznie do Klientów.

Produkty cyfrowe nie wymagają ich dostarczania, za pomocą firm kurierskich, paczkomatów czy Poczty Polskiej, dlatego w sekcji Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy, możesz zdefiniować nową formę dostawy, np. przesyłkę elektroniczną na 0 zł.  W celu połączenia produktów cyfrowych z daną formą wysyłki proponujemy wykorzystanie opcji gabarytów produktów.

Czytaj więcej:
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.