Jak dodać/usunąć dostęp FTP dla już istniejącego konta e-mail?

W artykule znajdziesz instrukcję, jak na serwerze dodać lub usunąć dostęp FTP przy istniejącej skrzynce e-mail na poprzedniej platformie home.pl. Korzystasz z nowej platformy home.pl? Sprawdź:

Dostęp FTP do serwera – skrzynka e-mail stworzona w ramach hostingu w home.pl może uzyskać uprawnienia dostepu do zasobów (plików) opublikowanych na serwerze. W ten sposób np. firma projektująca Tobie stronę WWW będzie mogła wprowadzać zmiany na plikach, bez koniecznej znajomości Twojego hasła do Panelu klienta home.pl.

Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o tworzeniu skrzynki e-mail z dostępem do serwera FTP.

W jaki sposób mogę uzyskać dostęp do mojego serwera FTP w home.pl?

Dostęp do konta FTP możesz uzyskać poprzez:

Posiadając już utworzone konto e-mail, np. dla administratora czy pracownika firmy, możesz w każdej chwili edytować jego ustawienia, dodając lub kasując dostęp FTP na Twoim serwerze.

Jak dodać/usunąć dostęp FTP dla już istniejącego konta e-mail?

  1. Zaloguj się w Panelu klienta home.pl do serwera lub usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
  2. Kliknij opcję menu: Usługi, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel klienta home.pl - Przejdź do sekcji menu Usługi
  3. Na wyświetlonej liście kliknij znak “plusa”, który znajduje się obok nazwy serwera.
    Panel klienta home.pl - Usługi - Na wyświetlonej liście kliknij znak plusa
  4. Zostanie wyświetlona lista usług powiązanych technicznie z wybranym serwerem (np. skrzynki e-mail, konta FTP, domeny). Kliknij nazwę konta (np. “admin”), dla którego chcesz zmienić parametry.
    Panel klienta home.pl - Usługi - Lista powiązanych usług - Kliknij nazwę konta, dla którego chcesz zmienić parametry
  5. Po wyświetleniu mini-podglądu usługi, kliknij przycisk: Konfiguracja usługi.
    Panel klienta home.pl - Usługi - Lista powiązanych usług - Kliknij przycisk Konfiguracja usługi
  6. Kliknij przycisk: Konfiguruj pocztę -> Konfiguracja parametrów, aby przejść do formularza zmiany parametrów dla wybranego konta.
    Panel klienta home.pl - Usługi - Lista powiązanych usług - Konfiguracja usługi - Konfiguruj pocztę - Wybierz opcję Konfiguracja parametrów
  7. Na dole wyświetlonego ekranu znajdziesz sekcję, w której będziesz mógł zmienić ustawienia dostępu FTP dla wybranej skrzynki e-mail.
    Panel klienta home.pl - Usługi - Lista powiązanych usług - Konfiguracja usługi - Konfiguruj pocztę - Konfiguracja parametrów - Zaznacz opcję Brak dostępu FTP do konta

    •  – wybranie tej opcji spowoduje, że użytkownik łączący się z serwerem FTP, będzie miał dostęp do wszystkich opublikowanych katalogów oraz podkatalogów.
    •  – wybranie tej opcji spowoduje, że dany użytkownik łączący się z serwerem FTP będzie miał dostęp tylko do zawartości wybranego katalogu (pliki, foldery). Pamiętaj, że z tego rozwiązania możesz skorzystać na serwerach typu: Hosting BiznesHosting ProfesjonalnyBusiness Server PROHosting PremiumeSklep Premium.
      WAŻNE! W polu obok wpisz nazwę wydzielonego katalogu, np. “/nazwa_katalogu”. Pamiętaj, że wpisany w tym polu katalog musi zostać utworzony ręcznie na serwerze FTP. W przeciwnym wypadku użytkownik nie będzie mógł połączyć się z serwerem FTP, ponieważ katalog nie jest tworzony automatycznie.
    • Zezwól na dostęp do kopii zapasowej – w przypadku usług Hosting BiznesHosting Profesjonalny oraz Hosting Premium będziesz mógł w tym miejscu określić czy tworzone konto FTP ma mieć dostęp do katalogów na serwerze, w których dostępne są kopie zapasowe oraz pliki logów.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie