Dyrektywa Omnibus nakłada na sprzedawców, którzy pozwalają na publikację opinii o produktach oferowanych w swoim sklepie nowy obowiązek informacyjny – muszą je weryfikować, aby udowodnić że pochodzą od klientów, którzy faktycznie zakupili u nich produkt. Od nowego roku, sprzedawcy korzystający z platformy eSklep od home.pl będą mogli wykorzystać do tego nową funkcjonalność platformy.
SPIS TREŚCI
- Jak aktywować opcję dodawania opinii o produkcie w eSklepie?
- Jak włączyć widoczność opinii na karcie produktu?
- Jak dodać opinie?
- Jak zarządzać opiniami?
- Jak wysłać wiadomość z prośbą o opinię?
Jak aktywować opcję dodawania opinii o produkcie w eSklepie?
- Możliwość dodania opinii o produkcie włączysz w zakładce Ustawienia → Produkty → Opinie nt. produktów.
- Oprócz aktywacji, zadecyduj również czy opinie:
- mogą dodawać wszyscy użytkownicy (również goście),
- mają być pokazywane dopiero po twoim zatwierdzeniu,
i obowiązkowo poinformuj klientów o działaniu opinii w sklepie, zgodnie z wymogami unijnej dyrektywy Omnibus (na podstawie Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, Dz. U. z 2017 r. poz. 2070).
- Pamiętaj o zapisaniu zmian u dołu strony.
Jak włączyć widoczność opinii na karcie produktu?
Aby opinie były widoczne na kartach produktów w sklepie, aktywuj (przesuwając suwak w prawo) możliwość w zakładce Wygląd i treści → Wygląd sklepu → Obecny szablon graficzny → Szczegóły produktu → Inne → Opinie i Zapisz zmiany u dołu strony.
Jak dodać opinie?
Dodawanie opinii odbywa się bezpośrednio na karcie produktu. W zależności od ustawień wymienionych w punkcie 1 niniejszej instrukcji, opinie mogą dodawać tylko zalogowani w sklepie klienci lub wszyscy (również goście).
Opinię o produkcie można dodać w tym miejscu:
Jak zarządzać opiniami?
Możliwość moderowania opinii, dostępna jest w zakładce Obsługa sklepu → Opinie nt. produktów.
W tym miejscu możesz akceptować, ukrywać, usuwać i edytować opinie o produktach.
W zależności od ustawień dotyczących widoczności opinii (od razu lub po zatwierdzeniu), opinia pojawia się na karcie produktu od razu lub po zaakceptowaniu jej przez ciebie.
Jak wysłać wiadomość z prośbą o opinię?
Żeby zwiększyć liczbę opinii o produktach w sklepie, warto aktywować automatyczną wiadomość e-mail z prośbą o napisanie opinii o produktach do klientów, którzy dokonali zakupu.
Wiadomość taką skonfigurujesz w Wygląd i treści → Szablony wiadomości automatycznych → sekcja Wiadomości automatyczne → Dodaj e-mail automatyczny.
Zdecyduj, czy wiadomość e-mail z prośbą o opinię ma zostać wysłana po X dniach od momentu opłacenia zamówienia lub złożenia zamówienia.
Do redagowania prośby o wystawienie opinii, wykorzystaj znaczniki widoczne na liście pod oknem treści HTML. Znaczniki automatycznie przekażą np. listę zakupionych przez klienta produktów, do których może wystawić opinię.
Dodatkowo, możesz również aktywować automatyczną wiadomość informującą wystawiającego opinię o tym, że jest ona już widoczna w sklepie.
Czytaj więcej
- eSklep – jak ustawić najniższą cenę przed promocją zgodnie z dyrektywą Omnibus?
- Dyrektywa Omnibus – ważne zmiany dla sprzedawców w sieci
- Aplikacja: TrustMate (Krajowy Rejestr Opinii)
Załóż własny sklep internetowy
Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.