Dyrektywa Omnibus nakłada na sprzedawców, którzy pozwalają na publikację opinii o produktach oferowanych w swoim sklepie nowy obowiązek informacyjny – muszą informować jak je weryfikują oraz czy opinie pochodzą od klientów, którzy faktycznie zakupili u nich produkt. Od nowego roku, sprzedawcy korzystający z platformy eSklep od home.pl będą mogli wykorzystać do tego nową funkcjonalność platformy.
SPIS TREŚCI
- Jak aktywować opcję dodawania opinii o produkcie w eSklepie?
- Jak włączyć widoczność opinii na karcie produktu?
- Jak dodać opinie?
- Jak zarządzać opiniami?
- Jak wysłać wiadomość z prośbą o opinię?
Jak aktywować opcję dodawania opinii o produkcie w eSklepie?
- Możliwość dodania opinii o produkcie włączysz w zakładce Ustawienia → Produkty → Opinie nt. produktów.
- Na tym etapie zadecyduj również, czy opinie:
- mogą dodawać wszyscy użytkownicy (także goście),
- mają być pokazywane dopiero po twoim zatwierdzeniu,
oraz obowiązkowo poinformuj klientów o tym, jak działają opinie w Twoim sklepie, zgodnie z wymogami unijnej dyrektywy Omnibus (Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, Dz. U. z 2017 r. poz. 2070).
- Kliknij w przycisk Zapisz.
Jak włączyć widoczność opinii na karcie produktu?
Aby opinie klientów wyświetlały się na kartach produktów w sklepie, należy je aktywować. Przejdź do zakładki Wygląd i treści → Wygląd sklepu → Obecny szablon graficzny → Szczegóły produktu → Inne. Następnie włącz Opinie (przesuń suwak w prawo) i kliknij w Zapisz .
Jak dodać opinie?
Opinie dodawane są bezpośrednio na karcie produktu. W zależności od wybranych przez ciebie ustawień (opisanych w rozdziale: Jak aktywować opcję dodawania opinii o produkcie w eSklepie), możliwość dodania opinii będzie dostępna tylko dla klientów, którzy są zalogowani w sklepie lub wszystkich (również goście).
Opinię o produkcie będzie można dodać w specjalnej zakładce.
Jak zarządzać opiniami?
Przejdź do opcji moderowania opinii: wybierz zakładkę Obsługa sklepu → Opinie nt. produktów.
Z tego miejsca możesz akceptować, ukrywać, usuwać i edytować opinie o produktach.
W zależności od wybranych ustawień dotyczących widoczności opinii – opinia wyświetli się na karcie produktu od razu lub po zaakceptowaniu jej przez ciebie.
Jak wysłać wiadomość z prośbą o opinię?
Aby zwiększyć liczbę opinii o produktach w sklepie, możesz aktywować automatyczną wiadomość e-mail z prośbą o napisanie opinii o produktach do klientów, którzy dokonali zakupu.
Wiadomość skonfigurujesz przechodząc do zakładki: Wygląd i treści → Szablony wiadomości automatycznych → sekcja Wiadomości automatyczne → Dodaj e-mail automatyczny.
Zdecyduj, czy wiadomość e-mail z prośbą o opinię ma zostać wysłana po X dniach od momentu opłacenia zamówienia lub złożenia zamówienia.
Aby zredagować prośby o wystawienie opinii, wykorzystaj znaczniki widoczne na liście pod oknem treści HTML. Znaczniki automatycznie przekażą np. listę zakupionych przez klienta produktów, do których może wystawić opinię.
Dodatkowo, możesz także aktywować automatyczną wiadomość informującą klienta wystawiającego opinię o tym, że jest ona już widoczna w sklepie.
Czytaj więcej
- eSklep – jak ustawić najniższą cenę przed promocją zgodnie z dyrektywą Omnibus?
- Dyrektywa Omnibus – ważne zmiany dla sprzedawców w sieci
- Aplikacja: TrustMate (Krajowy Rejestr Opinii)
Załóż własny sklep internetowy
Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.