eSklep – opinie o produkcie

Dyrektywa Omnibus nakłada na sprzedawców, którzy pozwalają na publikację opinii o produktach oferowanych w swoim sklepie nowy obowiązek informacyjny – muszą je weryfikować, aby udowodnić że pochodzą od klientów, którzy faktycznie zakupili u nich produkt. Od nowego roku, sprzedawcy korzystający z platformy eSklep od home.pl będą mogli wykorzystać do tego nową funkcjonalność platformy.

SPIS TREŚCI

Jak aktywować opcję dodawania opinii o produkcie w eSklepie?

  1. Możliwość dodania opinii o produkcie włączysz w zakładce UstawieniaProduktyOpinie nt. produktów.
  2. Oprócz aktywacji, zadecyduj również czy opinie:
    • mogą dodawać wszyscy użytkownicy (również goście),
    • mają być pokazywane dopiero po twoim zatwierdzeniu,

    i obowiązkowo poinformuj klientów o działaniu opinii w sklepie, zgodnie z wymogami unijnej dyrektywy Omnibus (na podstawie Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, Dz. U. z 2017 r. poz. 2070).

  3. Informację tę możesz dostosować w edycji fraz językowych. Domyślna treść frazy to: Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
  4. Pamiętaj o zapisaniu zmian u dołu strony.

Jak włączyć widoczność opinii na karcie produktu?

Aby opinie były widoczne na kartach produktów w sklepie, aktywuj (przesuwając suwak w prawo) możliwość w zakładce Wygląd i treści Wygląd sklepuObecny szablon graficznySzczegóły produktuInneOpinie i Zapisz zmiany u dołu strony.

Jak dodać opinie?

Dodawanie opinii odbywa się bezpośrednio na karcie produktu. W zależności od ustawień wymienionych w punkcie 1 niniejszej instrukcji, opinie mogą dodawać tylko zalogowani w sklepie klienci lub wszyscy (również goście).

Opinię o produkcie można dodać w tym miejscu:

UWAGA: Jeżeli w twoim sklepie zauważasz opinie, które generowane są przez boty, skonfiguruj zabezpieczenie formularza reCaptcha.

Jak zarządzać opiniami?

Możliwość moderowania opinii, dostępna jest w zakładce Obsługa sklepuOpinie nt. produktów.
W tym miejscu możesz akceptować, ukrywać, usuwać i edytować opinie o produktach.

W zależności od ustawień dotyczących widoczności opinii (od razu lub po zatwierdzeniu), opinia pojawia się na karcie produktu od razu lub po zaakceptowaniu jej przez ciebie.

Jak wysłać wiadomość z prośbą o opinię?

Żeby zwiększyć liczbę opinii o produktach w sklepie, warto aktywować automatyczną wiadomość e-mail z prośbą o napisanie opinii o produktach do klientów, którzy dokonali zakupu.

Wiadomość taką skonfigurujesz w Wygląd i treściSzablony wiadomości automatycznych → sekcja Wiadomości automatyczneDodaj e-mail automatyczny.

Zdecyduj, czy wiadomość e-mail z prośbą o opinię ma zostać wysłana po X dniach od momentu opłacenia zamówienia lub złożenia zamówienia.

Do redagowania prośby o wystawienie opinii, wykorzystaj znaczniki widoczne na liście pod oknem treści HTML. Znaczniki automatycznie przekażą np. listę zakupionych przez klienta produktów, do których może wystawić opinię.
Dodatkowo, możesz również aktywować automatyczną wiadomość informującą wystawiającego opinię o tym, że jest ona już widoczna w sklepie.

Czytaj więcej
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.