Jak przenieść Joomla na serwer w home.pl?

Szybki hosting dla WordPressa

Przygotowanie do przenoszenia CMS Joomla

Do poprawnego przeniesienia strony WWW pomiędzy serwerami, niezbędne będzie posiadanie zrzutu (pobranych plików) bazy danych MySQL oraz katalogów z plikami strony internetowej. Dodatkowo przydatne mogą okazać się narzędzia wspomagające proces przenoszenia strony, np.:
  • edytor tekstu, np. darmowy Notepadd ++, do odczytu plików konfiguracyjnych Joomla,
  • klient FTP, np. Total Commander, do pobrania i umieszczenia plików strony na serwerze FTP,
  • przeglądarka WWW, np. Firefox, Chrome itp. do uruchomienia Panelu Administracyjnego w home.pl.
W celu poprawnego przeniesienia strony WWW opartej o CMS Joomla zachęcamy także do zapoznania się z poniższymi artykułami pomocy:
Usługi spełniające techniczne wymagania do instalacji/przeniesienia CMS Joomla to: Hosting Start, Hosting Biznes, Hosting Profesjonalny, Hosting Premium, a także eSklep Premium.

Nie pamiętam nazwy i hasła do bazy danych MySQL w aplikacji Joomla

Dane w postaci nazwy bazy danych, użytkownika bazy danych oraz hasła do bazy danych zapisane są bezpośrednio na serwerze FTP w pliku configuration.php, który znajduje się w katalogu ze stroną WWW. Po zalogowaniu się do serwera FTP, odszukaj i otwórz wskazany plik. W wierszu opisanym jako public $user, $password, $db odnajdziesz wskazane informacje.
WAŻNE! W ramach serwerów w home.pl, nazwa użytkownika i nazwa bazy danych są identyczne. W przypadku migracji serwisu WWW, w polu $user oraz $db należy wskazać taką samą nazwę bazy danych.

Przenoszenie CMS Joomla z zewnętrznego serwera do home.pl

Zgodnie z powyższymi informacjami, w celu przeniesienia CMS Joomla od innego usługodawcy do home.pl, niezbędne będzie pobranie z poprzedniego serwera:
  • bazy danych MySQL,
  • plików strony WWW (z serwera FTP).
  • Jeśli nie posiadasz dostępu do w/w elementów, skontaktuj się z dostawcą usługi hostingowej lub informatykiem. home.pl nie świadczy wsparcia w zakresie obsługi usług zewnętrznych.
  • Jeśli posiadasz powyższe dane lub masz do nich bieżący dostęp i możesz je pobrać, przejdź do punktu 2 poniższej instrukcji (w celu umieszczenia plików na docelowym serwerze w home.pl).

Przenoszenie CMS Joomla pomiędzy serwerami do home.pl

  1. Eksport bazy danych i plików strony WWW ze “starego” serwera.
    • Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się jak wykonać eksport bazy danych.
    • Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się jak skonfigurować połączenie FTP.

    Po wykonaniu eksportu bazy danych oraz zrzutu plików/katalogu strony na lokalny dysk komputera, możesz przejść do kolejnego kroku, jakim jest umieszczenie wszystkiego na “nowym” serwerze.

  2. Wykonaj import bazy danych i plików strony WWW na “nowy” serwer.
    • Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się jak założyć nową bazę danych MySQL.
    • Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się jak wykonać import bazy danych.
    • Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się jak skonfigurować połączenie FTP.

    W przypadku usług Hosting Biznes, Busiess Cloud Server lub Hosting Premium, podczas połączenia FTP umieść katalog ze stroną WWW na serwerze w lokalizacji znajdującej się w środku katalogu /public_html. Ze względów bezpieczeństwa, oraz zachowania porządku na FTP, pliki stron WWW sugerujemy umieszczać w podkatalogach. Umieszczenie w ten sam sposób kilku stron WWW pozwoli na prosty dostęp do plików i zarządzanie stronami.

  3. Zaloguj się na serwer FTP, na który przeniosłeś pliki oraz bazę danych strony WWW. Następnie odszukaj plik configuration.php w katalogu strony WWW. Jego edycji możesz dokonać za pomocą darmowego edytora tekstu Notepadd ++.

     

    Plik configuration.php po przeniesieniu na “nowy” serwer, powinien zawierać dane konfiguracyjne bazy danych, utworzonej jeszcze na poprzednim “starym” serwerze. Konieczna będzie aktualizacja pliku konfiguracyjnego i wskazanie nazwy i hasła dostępu do nowej bazy danych.

    Serwer FTP - Joomla - Wejdź do pliku configuration.php

    WAŻNE! Podczas tworzenia lub edycji bazy danych niemożliwe jest samodzielne zdefiniowanie całej jej nazwy. Zwróć uwagę, że w nazwie bazy danych występuje element stały, którego nie możesz zmienić. Pamiętaj, że nazwa bazy danych na “nowym” serwerze, nie musi być taka sama jak na “starym”. Wystarczy, że na nowym serwerze w pliku konfiguracyjnym podasz nazwę i hasło do “nowej” bazy danych.

    W pliku konfiguracyjnym odszukaj wiersze opisane jako $user, $password oraz $db:

    Serwer FTP - Joomla - Plik configuration.php - W polach $user, $password, $db, wpisz dane nowej bazy danych

    W celu poprawnego skonfigurowania przeniesionej strony WWW z nową bazą danych, w polach $user, $password, $db, wpisz dane nowej bazy danych.

  4. Po wykonaniu odpowiednich zmian w pliku configuration.php, przypisz domenę do serwera w home.pl i przekieruj ją właściwy podkatalog, w którym znajdują się pliki ze stroną WWW:
    • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak przypisać domenę do serwera (domena opłacana w home.pl).
    • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak przypisać domenę do serwera (domena opłacana u innego operatora).
WAŻNE! Zmiany dotyczące ustawień domeny powinny być widoczne (odświezyć się) w ciągu 60 minut. W przypadku domen delegowanych od zewnętrznego operatora na DNS home.pl, zmiany mogą być widoczne nawet po 30h. Jest to czas propagacji domeny w sieci Internet.

Przenoszenie CMS innych niż Joomla

W większości przypadków wszystkie strony WWW oparte o oprogramowanie CMS (np. Joomla!, WordPress, Drupal) przenosi się w ten sam sposób – poprzez przeniesienie bazy danych oraz plików strony WWW. Niezbędnym elementem jest prawidłowe skonfigurowanie bazy danych z plikami konfiguracyjnymi strony WWW.
Pamiętaj, że oprogramowanie CMS jest oprogramowaniem zewnętrznym, dla którego home.pl nie świadczy wsparcia technicznego w zakresie obsługi i konfiguracji. W przypadku wątpliwości lub uwag dotyczących działania strony WWW, sugerujemy odnieść się do dokumentacji oprogramowania lub skontaktować się z jego autorami.

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub