Wymagania Gmail wobec dużych nadawców

1 lutego 2024 roku zaczną obowiązywać nowe wymagania wobec nadawców wysyłających wiadomości na konta Gmail. Nie spełniając ich, trzeba liczyć się z problemami z dostarczaniem e-maili do odbiorców. Jeśli wysyłasz dużo wiadomości, dowiedz się, co należy zrobić, by bez problemu docierały one na skrzynki pocztowe w Gmailu.

SPIS TREŚCI

Kogo dotyczą zmiany polityki Gmail?

Zmiany wprowadzane przez Google mają na celu zwalczanie spamu i nadużyć za pośrednictwem poczty e-mail. Dużym nadawcom stawiane są nowe wymagania. Ich niespełnienie może skutkować trudnościami w dostarczaniu poczty, np. będzie ona trafiać do spamu. Jeśli na swojej liście mailingowej masz kilka tysięcy adresów, zalecamy podjęcie działań mających na celu spełnienie wymagań Google.

Wymagania będą obowiązywały od 1 lutego 2024 roku nadawców, którzy dziennie wysyłają min. 5000 wiadomości na osobiste konta Gmail, tj. na adresy kończące się na @gmail.com lub @googlemail.com.

Wymagania Gmail wobec dużych nadawców

Najważniejsze wymagania Google dla dużych nadawców to:

  1. Konfiguracja uwierzytelniania poczty elektronicznej w swojej domenie za pomocą rekordów SPF, DKIM i DMARC.
  2. Utrzymywanie niskiego wskaźnika spamu (powinien wynosić mniej niż 0,10% i nigdy nie przekroczyć 0,30%).
  3. Umieszczanie w e-mailach marketingowych i subskrybowanych linku do rezygnacji z subskrypcji (anulowanie subskrypcji musi być możliwe jednym kliknięciem, a sam link musi być wyraźnie widoczny).
  4. Niepodszywanie się pod inne osoby w nagłówku „Od:”.

Pełna lista wymagań jest dostępna na stronie Google.

Google zaleca, by z zastosowaniem się do nowych wymagań nie czekać do lutego, jeśli już teraz wysyła się ponad 5000 wiadomości dziennie. Wprowadzenie wcześniej wymaganych zmian może usprawnić dostarczanie poczty elektronicznej. Jeśli wymagania nie zostaną spełnione, wiadomości mogą być oznaczane jako spam lub nie docierać do odbiorców zgodnie z oczekiwaniami.

Co muszę zrobić, by spełnić wymagania Gmail?

Wymaganie Działanie, które należy podjąć
Wysyłanie wiadomości e-mail z domeny, której jesteś właścicielem Upewnij się, że wysyłasz e-maile z własnej domeny (tj. nie z bezpłatnych skrzynek np. o2.pl, wp.pl itp. oraz nie ze skrzynek założonych w domenie technicznej, np. serwer1234567.home.pl).
Jeśli jest inaczej, kup własną domenę i przenieś na nią komunikację e-mailową.
Dowiedz się więcej o tym, czym jest domena techniczna i do czego jej używać.
Konfiguracja rekordu SPF. Jeśli korzystasz z hostingu współdzielonego, nie musisz nic robić. Rekord SPF jest dodawany automatycznie. Jednak jeśli z jakiegoś powodu został celowo usunięty w Panelu Klienta, teraz należy go dodać.
Dowiedz się, jak skonfigurować rekord SPF.
Konfiguracja rekordu DKIM. Upewnij się, że rekord DKIM jest włączony, a jeśli nie – włącz go. Dowiedz się, jak to zrobić. Jeśli korzystasz ze starej wersji Panelu Klienta, skontaktuj się z nami.
Konfiguracja rekordu DMARC. Utwórz rekord DMARC, jeśli jeszcze nie zostało to zrobione. Dowiedz się, jak stworzyć i dodać rekord DMARC w Panelu Klienta.
Weryfikacja prawidłowości rekordów DNS. Jeśli rekord A nie kieruje na zewnątrz, a rekord PTR (RevDNS) jest ustawiony domyślnie, nie musisz nic robić. Jeśli rekord A kieruje na zewnątrz, powinien być ustawiony własny rekord PTR – sprawdź, jak to zrobić.
Używanie połączenia zabezpieczonego protokołem TLS. Na serwerach pocztowych w home.pl obsługiwane są wersje TLS 1.2 i TLS 1.3. Jeśli korzystasz z aplikacji wspierających TLS 1.2 i wyższe, nie musisz nic robić.
Jeśli używasz Microsoft Outlook 2003, 2007, 2010, 2013, zaktualizuj program do najnowszej wersji. Możesz też korzystać ze strony poczta.home.pl, z aktualnej wersji darmowego programu do obsługi poczty np. Mozilla Thunderbird lub z najnowszych wersji pakietów Microsoft 365.
Umieszczanie w wiadomościach marketingowych i subskrybowanych wyraźnie widocznego linku do rezygnacji z subskrypcji, tak by jej anulowanie było możliwe jednym kliknięciem. Upewnij się, że w mailingach, które wysyłasz, w widocznym miejscu znajduje się link do wypisania się z Twojego newslettera.
Utrzymywanie wskaźniku spamu poniżej 0,10% (zgłaszane w Postmaster Tools). Wskaźnik nigdy nie może osiągnąć poziomu 0,30%. Utwórz konto w narzędziu Postmaster Tools i śledź wskaźnik spamu w swojej domenie. Stosuj praktyki zwiększające dostarczalność maili. Wysyłaj wiadomości marketingowe tylko do odbiorców, którzy wyrazili na to zgodę. Użytkownicy mogą raportować niechciane e-maile jako spam.
Formatowanie wiadomości zgodnie z internetowym standardem formatowania (RFC 5322). Jeśli podczas pierwszej wysyłki z poczta.home.pl wiadomość nie jest dostarczona, a system zwraca informację zwrotną Mail Delivery System o treści „550. 5.7.1 Mail does not comply with the documentation RFC5322”, uzupełnij nazwę nadawcy – dowiedz się, jak to zrobić.
Niepodszywanie się pod inne osoby w nagłówku „Od:”. Przed wysłaniem wiadomości upewnij się, że w polu Od: (From:) jest wpisany Twój adres e-mail.
Upewnij się, że w polu Od: znajduje się właściwy adres e-mail.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Bezpieczna Poczta e-mail

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.