Dlaczego moje wiadomości są odbijane np. przez GMAIL.COM?



Skorzystaj z poniższego artykułu, jeśli Twoje wiadomości wysyłane z home.pl do gmail.com, z jakichś przyczyn nie zostały dostarczone do odbiorcy. Jeśli otrzymujesz po wysłaniu takiej wiadomości nie do końca zrozumiałą informację zwrotną (tzw. Mailer Deamon), poszukaj w poniższym artykule instrukcji, która opisuje Twój kod błędu:

Our system has detected that this message is likely unsolicited mail

This is the IdeaMailServer program at host serwer123456.home.pl.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

<jan.kowalski@gmail.com>: 550 5.7.1 [89.161.251.XXX 12] Our system has detected that 
this message is likely unsolicited mail. To reduce the amount of spam sent to Gmail, 
this message has been blocked. 

Please visit https://support.google.com/mail/answer/188131 for more information.

W powyższym przypadku, jeśli adres IP Twojego serwera w home.pl nie ma “złej historii” (czyt. nie jest odnotowany na listach RBL itp.), to najczęstszym rozwiązaniem jest dodanie rekordu SPF do domeny, z której chcesz wysłać wiadomość e-mail.

Przykład: jeśli próbujesz wysłać wiadomość e-mail z adresu: “jan.kowalski@twojadomena.pl”, to odpowiedni rekord SPF należy dodać w ustawieniach domeny: “twojadomena.pl”.

Jak dodać rekord SPF?

Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o tworzeniu nowego rekordu przy domenie w home.pl.

  • Nazwa rekordu: twojadomena.pl
  • Typ rekordu: TXT
  • Czas odświeżania: 1 godzina
  • Główna wartość rekordu: v=spf1 ip4:XX.XX.XX.XX a mx
    WAŻNE! Zamiast XX.XX.XX.XX wpisz adres IP Twojego serwera w home.pl, z którego chcesz wysłać wiadomość e-mail. Adres IP serwera możesz sprawdzić odpytując poleceniem host serwerXXXXXX.home.pl. Jeśli nie potrafisz tego zrobić, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

Po utworzeniu odpowiedniego rekordu, odczekaj godzinę, aby odświeżyły się informacje o rekordach domeny i wykonaj próbę wysyłki wiadomości ponownie.

Dlaczego nie mogę wysłać wiadomości e-mail z Poczty home.pl (RFC5322)?

Może się zdarzyć, że podczas pierwszej wysyłki wiadomości e-mail z Poczty home.pl nie zostanie ona dostarczona, a system zwróci informację zwrotną Mail Delivery System o poniższej treści (RFC5322):
550. 5.7.1 Mail does not comply with the documentation RFC5322
W powyższej sytuacji, zwrot wiadomości spowodowany jest brakiem pełnych danych o użytkowniku, dokładnie nazwy nadawcy, czyli informacji wyświetlanej obok adresu e-mail po stronie skrzynki odbiorczej adresata. Instrukcje dodawania nazwy nadawcy w Poczcie home.pl znajdziesz pod tym adresem.
WAŻNE! Aby poprawnie wysłać wiadomość e-mail z Poczty home.pl z zachowaniem standardów i wymogów zewnętrznych dostawców poczty, konieczne jest wprowadzenie danych o nadawcy wiadomości, w tym poprawnego adresu e-mail oraz nazwy nadawcy.

Inne przykłady komunikatów np. od gmail.com

W miarę upływu czasu będziemy uzupełniać artykuł o kolejne przykłady komunikatów błędów oraz rozwiązań. Jeśli chcesz, aby opis Twojego komunikatu błędu znalazł się w tym artykule, skontaktuj się z nami na forum.home.pl.

Informacje, które mogą pomóc w identyfikacji przyczyny odbicia wiadomości od gmail.com znajdziesz również w artykule: Dlaczego poczta wysłana z serwera w home.pl nie dociera na serwery Gmail?

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub