Jak dodać lub zmienić rekord dla domeny lub subdomeny?


Znajdziesz tutaj instrukcje jak dodać lub zmienić rekord dla domeny lub subdomeny na nowej platformie home.pl.

Rekordy domeny umożliwiają konfigurowanie “ruchu w Twojej domenie”. Za każdym razem gdy użytkownik Internetu otwiera Twoją stronę WWW albo gdy Ty wysyłasz lub odbierasz e-maila z adresem Twojej domeny lub gdy korzystasz z innych usług, np. ftp czy ssh to wtedy generowany jest tzw. ruch w Twojej domenie.
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o rekordach domen.

Jak dodać rekord dla domeny lub subdomeny w Panelu Klienta home.pl?

  1. Zaloguj się do Panelu Klienta home.pl.
  2. Wybierz sekcję: Domeny, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel Klienta home.pl - Wybierz sekcję menu Domeny
  3. Na ekranie zostanie wyświetlona lista dostępnych do zarządzania domen i subdomen, zarówno zarejestrowanych w home.pl, delegowanych na serwery DNS jak i transferowanych. Kliknij nazwę wybranej domeny lub subdomeny.

    Jeśli w Panelu Klienta home.pl nie możesz odszukać wybranej subdomeny, kliknij w sekcji Domeny nazwę domeny, dla której była ona utworzona. W nowym widoku zobaczysz listę utworzonych subdomen dla wybranej domeny.

  4. Na wyświetlonym ekranie znajdź moduł: Hosting DNS i kliknij: Opcje -> Zarządzaj rekordami DNS.
    Aby dodać nowy rekord znajdź moduł: Hosting DNS i kliknij: Opcje -> Zarządzaj rekordami DNS.
  5. Kliknij przycisk: Dodaj nowy rekord.
    Panel Klienta home.pl - Domeny - Skonfiguruj DNS hostingu - Zarządzaj rekordami DNS - Kliknij przycisk Dodaj nowy rekord
  6. Wybierz typ rekordu jaki chcesz utworzyć przy wybranej domenie oraz uzupełnij kolejne pola formularza dodawania nowego rekordu.
    Panel Klienta home.pl - Domeny - Skonfiguruj DNS hostingu - Zarządzaj rekordami DNS - Dodaj nowy rekord - Wybierz typ rekordu jaki chcesz utworzyć przy wybranej domenie oraz uzupełnij kolejne pola formularza

    • W zależności od wybranego typu rekordu, pierwsze pole do wpisania wartości będzie zmieniało swoją nazwę oraz typ wprowadzanych danych, np. dla rekordu A pole poprosi o wskazanie adresu IPv4, dla rekordu MX – adres host dla serwera pocztowego, dla rekordu TXT – wartość tekstową rekordu. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o rekordach domen.
    • W polu Host wprowadź wartość hosta (opcjonalnie) dla którego rekord jest tworzony. Zostaw to pole puste, aby rekord działał dla adresu “twojadomena.pl”, uzupełnij to pole, jeśli chcesz tworzyć rekordy dla konkretnych adresów w domenie.
    • TTL (opcjonalnie) uzupełnij informacje o czasie odświeżania rekordu, pozostaw to pole puste, jeśli chcesz korzystać z wartości domyślnych (zalecane).
  7. Potwierdź tworzenie rekordu dla wybranej domeny, klikając przycisk OK.
    Kliknij przycisk OK, aby zapisać wprowadzone zmiany przy rekordzie domeny.

Jak zmodyfikować rekord dla domeny lub subdomeny w Panelu Klienta home.pl?

  1. Zaloguj się do Panelu Klienta home.pl.
  2. Wybierz sekcję: Domeny, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel Klienta home.pl - Wybierz sekcję menu Domeny
  3. Na ekranie zostanie wyświetlona lista dostępnych do zarządzania domen i subdomen, zarówno zarejestrowanych w home.pl, delegowanych na serwery DNS jak i transferowanych. Kliknij nazwę wybranej domeny lub subdomeny.
    Jeśli w Panelu Klienta home.pl nie możesz odszukać wybranej subdomeny, kliknij w sekcji Domeny nazwę domeny, dla której była ona utworzona. W nowym widoku zobaczysz listę utworzonych subdomen dla wybranej domeny.
  4. Na wyświetlonym ekranie znajdź moduł: Hosting DNS i kliknij: Opcje -> Zarządzaj rekordami DNS.
    Panel Klienta home.pl - Domeny - Skonfiguruj DNS hostingu - Wybierz opcję Zarządzaj rekordami DNS
  5. Na liście wyświetlone zostaną rekordy dla wybranej domeny. Przy rekordzie kliknij przycisk Opcje -> Edytuj, aby przejść do edycji rekordu.
    Panel Klienta home.pl - Domeny - Skonfiguruj DNS hostingu - Zarządzaj rekordami DNS - Opcje - Kliknij przycisk Edytuj
  6. Na ekranie zostanie wyświetlony formularz edycji wybranego rekordu.
  7. Wprowadź odpowiednie zmiany i kliknij przycisk: OK, aby zapisać zmiany.
    Panel Klienta home.pl - Domeny - Skonfiguruj DNS hostingu - Zarządzaj rekordami DNS - Opcje - Edytuj - Po wprowadzeniu zmian w formularzu edycji wybranego rekordu kliknij przycisk OK

Jak usunąć rekord dla domeny lub subdomeny w Panelu Klienta home.pl?

  1. Zaloguj się do Panelu Klienta home.pl.
  2. Wybierz sekcję: Domeny, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel Klienta home.pl - Wybierz sekcję menu Domeny
  3. Na ekranie zostanie wyświetlona lista dostępnych do zarządzania domen i subdomen, zarówno zarejestrowanych w home.pl, delegowanych na serwery DNS jak i transferowanych. Kliknij nazwę wybranej domeny lub subdomeny.
    Jeśli w Panelu Klienta home.pl nie możesz odszukać wybranej subdomeny, kliknij w sekcji Domeny nazwę domeny, dla której była ona utworzona. W nowym widoku zobaczysz listę utworzonych subdomen dla wybranej domeny.
  4. W nowym widoku wybierz: Skonfiguruj DNS hostingu, a następnie Zarządzaj rekordami DNS.
    Panel Klienta home.pl - Domeny - Skonfiguruj DNS hostingu - Wybierz opcję Zarządzaj rekordami DNS
  5. Na ekranie zostanie wyświetlona lista rekordów utworzonych przy wybranej domenie. Możesz zaznaczyć wybrany rekord i kliknąć przycisk: Usuń lub kliknąć przycisk: Opcje -> Usuń, aby usunąć wybrany rekord ze strefy domeny.
    Kliknij przycisk Usuń przy rekordzie, aby usunąć wskazany rekord domeny.
  6. Potwierdź tworzenie rekordu, klikając przycisk: Usuń. Rekord zostanie usunięty.
    Panel Klienta home.pl - Domeny - Skonfiguruj DNS hostingu - Zarządzaj rekordami DNS - Opcje - Usuń - Potwierdź usunięcie rekordu, klikając przycisk Usuń

Przywracanie domyślnych rekordów domeny

Podczas przypisywania domeny do hostingu w home.pl, zapisywana jest domyślna konfiguracja rekordów. Oznacza to, że w Panelu klienta home.pl zapisywana jest lista rekordów w strefie domeny, które były utworzone w momencie, gdy przypisywałeś domenę do hostingu. Domyślną konfigurację rekordów domeny możesz później przywrócić.

  • Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o przywracaniu domyślnych rekordów domeny.

Przydatne pojęcia:

  • Rekordy domeny zapisane są w tzw. strefie domeny. Za pomocą rekordów domeny możesz skonfigurować swoją domenę w praktycznie dowolny sposób. Rekordy domeny zapisane są w tzw. pliku strefy i możesz je konfigurować po zalogowaniu się do Panelu Klienta home.pl. Abyś mógł konfigurować rekordy Twojej domeny w Panelu Klienta home.pl, Twoja domena musi być zarejestrowana w home.pl lub przynajmniej znajdować się na serwerach DNS home.pl.

Domeny internetowe już za 1 zł!

Zarejestruj własny adres w Internecie już dziś. Nawet jeśli Twoja wymarzona domena jest zajęta, nasza inteligentna wyszukiwarka podsunie Ci dodatkowe możliwości.

Sprawdź, czy domena jest wolna Wyszukaj domenę

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Częste pytania
Narzędzia
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Konfiguracja programów pocztowych
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
Office 365
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne Usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów oraz analizowanie błędów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Office 365
OneDrive
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Wizyta - system rezerwacji
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Akademia home.pl
Poradniki do pobrania
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Kurs mod_rewrite
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Dropbox
Cloud Email Xchange
Dropsuite
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub