Rekordy domeny umożliwiają konfigurowanie „ruchu w Twojej domenie”.
Za każdym razem gdy użytkownik Internetu otwiera Twoją stronę WWW albo gdy Ty wysyłasz lub odbierasz e-maila z adresem Twojej domeny lub gdy korzystasz z innych usług, np. ftp czy ssh to wtedy generowany jest tzw. ruch w Twojej domenie.
Rekordy domeny zapisane są w tzw. pliku strefy serwera DNS. Za pomocą rekordów domeny, możesz skonfigurować swoją domenę w praktycznie dowolny sposób. Pisząc o konfiguracji domeny mamy na myśli m.in. możliwość:
- przekierowania ruch poczty e-mail na zewnętrzny serwer poczty,
- wskazania pod jakim adresem IP znajduje się Twoja strona WWW,
- ustawienia tzw. rekordu odwrotnego.
Rekordy domeny zapisane są w tzw. pliku strefy i możesz je konfigurować po zalogowaniu się do Panelu klienta home.pl. Abyś mógł konfigurować rekordy Twojej domeny w Panelu klienta home.pl, Twoja domena musi znajdować się na naszych serwerach DNS.
Jak usunąć rekord ze strefy domeny?
- Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Przejdź do sekcji: Domeny, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
- Na ekranie zostanie wyświetlona lista domen. Kliknij nazwę domeny, dla której chcesz usunąć rekord.
- Kliknij przycisk: Zarządzaj rekordami DNS.
- Na ekranie zostanie wyświetlona lista rekordów domeny. Zaznacz rekord i kliknij przycisk: Usuń.
- Potwierdź chęć usunięcia wybranego rekordu.
- Po potwierdzeniu operacji, wybrany rekord domeny zostanie usunięty ze strefy domeny.