Potwierdzeniem, że wiadomość została do Ciebie wysłana i dostarczona, jest jej wyświetlenie w skrzynce odbiorczej Twojej skrzynki e-mail.
Adresat niedostarczonej wiadomości nie ma możliwości zweryfikowania czy wiadomość została do niego wysłana lub na jakim etapie „wysyłania” została zatrzymana. Tego typu weryfikacje może wykonać nadawca wiadomości, np. podczas weryfikacji logów pocztowych swojego serwera pocztowego.
Sprawdź podstawowe zasoby skrzynki pocztowej, korzystając z serwisu poczta.home.pl lub klienta poczty, w którym odbierasz korespondencję:
- poszczególne foldery poczty e-mail: wiadomości mogą trafić zarówno do skrzynki odbiorczej lub innego folderu, np. w wyniku działania reguł wiadomości.
- folder SPAM: jeśli wiadomość została uznana jako spam, serwer pocztowy skieruje ją do osobnego folderu, aby utrzymać porządek w skrzynce pocztowej.
- czy nadawca nie jest zablokowany: upewnij się, czy adres e-mail nadawcy nie jest wpisany na czarną listę nadawców w ustawieniach zabezpieczeń antyspamowych.
- czy sprawdzasz właściwą skrzynkę pocztową: programy pocztowe jak i serwis poczta.home.pl umożliwiają obsługę wielu skrzynek e-mail w jednym czasie, upewnij się, czy sprawdzasz właściwe foldery pocztowe.
- skorzystaj z wyszukiwarki: pomoże Ci ona zidentyfikować wiadomości e-mail po adresie, temacie, dacie ich wysłania.
Jeśli jesteś pewny wysłania do Ciebie wiadomości e-mail, nadawca wiadomości, może sprawdzić, czy nie otrzymał zwrotu wiadomości (tzw. „Mailer Deamon”), np. z powodu błędnie wpisanego adresu e-mail, przepełnienia skrzynki docelowej, bądź zablokowania jego adresu e-mail przez zabezpieczenia antyspamowe. Przyczyna niedostarczenia takiej wiadomości e-mail zawarta jest w treści tego e-maila zwrotnego. Jeśli nadawca nie potrafi zinterpretować treści komunikatu w wiadomości zwrotnej (tzw. „Mailer Deamon”), prześlij treść tego komunikatu za pośrednictwem formularza kontaktowego.
Jeśli nie odnalazłeś wiadomości e-mail, istnieje prawdopodobieństwo, że nie została ona dostarczona. Jeśli sytuacja powtarza się, możesz skorzystać z pomocy Biura Obsługi Klienta. Podczas rozmowy z konsultantem, wskaż przykładowy termin wysłania wiadomości i adres nadawcy.
Jeśli podobnych zdarzeń jest więcej, możesz także skorzystać z Profesjonalnych Usług IT i zamówić analizę logów poczty przychodzącej. Pamiętaj, aby przed zamówieniem usługi przygotować listę adresów nadawców wiadomości, adres Twojego konta e-mail oraz przykładowe daty niedostarczenia poczty.
Więcej rozwiązań
- Jak zarządzać ustawieniami antyspamowymi za pomocą Panelu klienta home.pl?
- Sprawdź, czy Twoja skrzynka e-mail jest przepełniona.
- Konfiguracja zabezpieczeń antyspamowych – instrukcje
- Jak sprawdzić, czy wiadomość e-mail została dostarczona ode mnie do adresata?
- Wyszukiwarka wiadomości e-mail w Poczcie home.pl
Bezpieczna Poczta e-mail
2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.