Jak sprawdzić, czy wiadomość została dostarczona do adresata?

Zdarza się, że po wysłaniu wiadomości e-mail, otrzymujemy informację zwrotną o jej niedostarczeniu. W przypadku, jeśli adresat twierdzi, że nie otrzymał od Ciebie wiadomości e-mail, to należałoby to jak najszybciej sprawdzić. Istnieje kilka sposobów na zweryfikowanie tej informacji. Przeczytaj poniższy artykuł, aby dowiedzieć się o tym więcej.

WAŻNE! Pamiętaj, że na podstawie logów poczty wychodzącej i przychodzącej jesteśmy w stanie sprawdzić, czy Twoja korespondencja została dostarczona do serwera poczty odbiorcy. By to sprawdzić, prześlij informacje o dacie, godzinie i adresie e-mail nadawcy oraz odbiorcy korespondencji za pośrednictwem formularza kontaktowego.
W przypadku braku wiadomości zwrotnej typu Mailer Deamon oraz umieszczeniu wiadomości w folderze Wysłane, przyjmuje się, że wiadomość została dostarczona prawidłowo. Serwer nadawcy, w przypadku poprawnej konfiguracji, nie ma wpływu na to, w jakim folderze na skrzynce adresata, wiadomość zostanie umieszczona. W przypadku braku wiadomości w skrzynce odbiorczej, warto sprawdzić także inne foldery poczty lub zweryfikować logi pocztowe skrzynki odbiorczej.

Standardowo programy pocztowe nie dysponują informacją, czy wiadomość została dostarczona czy nie, nawet, jeśli po naszej stronie wszystko wygląda w porządku (wysłana wiadomość znajduje się w folderze Wiadomości wysłane/Skrzynka nadawcza). Także logi serwera pocztowego nadawcy, są w stanie jedynie potwierdzić, że wiadomość została dostarczona do serwerów pocztowych adresata, ale bez szczegółów, związanych z tym, czy faktycznie dotarła do wskazanego adresata. Dokładna weryfikacja wymaga więc współpracy pomiędzy nadawcą a odbiorcą wiadomości.

Niektóre programy pocztowe, oferują możliwość wysłania potwierdzenia otrzymania wiadomości, jak i jej przeczytania. Aby jednak takie rozwiązanie działało, adresat musi dysponować stosownym oprogramowaniem.

W poczcie home.pl możesz np. skorzystać z potwierdzenia przeczytania wiadomości e-mail. To rozwiązanie zadziała, o ile adresat wiadomości będzie dysponował odpowiednim programem, które takie żądanie zaakceptuje i wyświetli mu.

Co mogę zrobić, aby sprawdzić czy wiadomość e-mail została dostarczona?

Jeśli po wysłaniu przez Ciebie wiadomości e-mail adresat informuje, że jej nie otrzymał:

  1. Sprawdź, czy wiadomość jest zapisana w folderze wiadomości wysłanych – jeśli nie, to wykonaj wysyłkę ponownie. Nie wyświetlenie wiadomości e-mail w katalogu poczty wysłanej może świadczyć o tym, że jej wysyłka nie została wykonana.
  2. Sprawdź, czy nie otrzymałeś zwrotu (tzw. „Mailer Deamon”), czyli zwrotnej wiadomości e-mail informującej o przyczynach niedostarczenia Twojej korespondencji.
    WAŻNE! Pamiętaj, że przyczyna niedostarczenia wiadomości e-mail zawarta jest w treści e-maila zwrotnego. Sprawdź, czy w Twojej skrzynce odbiorczej znajduje się taka wiadomość zwrotna. Jeśli nie potrafisz zinterpretować wiadomości zwrotnej, prześlij treść komunikatu za pośrednictwem formularza kontaktowego.
  3. Jeśli chcesz uzyskać potwierdzenie doręczenia wiadomości e-mail, prześlij za pośrednictwem formularza kontaktowego informacje o dacie, godzinie i adresie e-mail nadawcy oraz odbiorcy. Konsultant Biura Obsługi Klienta sprawdzi dokładnie, czy i kiedy wiadomość e-mail została dostarczona do serwera odbiorcy.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Bezpieczna Poczta e-mail

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.