Dlaczego poczta wysłana z home.pl nie dochodzi na Gmail?

Szybki hosting dla WordPressa

 

WAŻNE! Artykuł ma charakter poglądowy, a zebrane w nim informacje, odnoszą się do informacji dostępnych w sieci Internet (np. na stronie wsparcia technicznego Gmail). Szczegółowe przyczyny niedostarczenia wiadomości do Gmail, sugerujemy wyjaśniać bezpośrednio z firmą Google.

Wprowadzenie

Gmail jest bezpłatnym systemem poczty, stworzonym i rozwijanym przez firmę Google. Głównym zadaniem Gmaila jest realizacja usług pocztowych. Jest to zarazem jeden z najpopularniejszych systemów poczty elektronicznej dostępnej bezpłatnie w sieci Internet.
Gmail, podobnie jak inni usługodawcy poczty elektronicznej, posiada i rozwija zabezpieczenia antyspamowe, które chronią użytkowników tej poczty, przed otrzymywaniem niechcianej korespondencji, m.in. spamu.
Zgodnie z publikowanymi przez Google treściami i regulaminami, weryfikacji podlegają nie tylko zawartość wiadomości w postaci załączników, ale także sama treść wiadomości.

Klasyfikacja wiadomości SPAM według Gmail

Jak informuje Gmail, w ramach poczty działa automatyczny system wykrywania SPAMU. Opiera się on na odpowiedniej identyfikacji załączników oraz treści wiadomości. Inteligentny system potrafi uczyć się i wyciągać wnioski na podstawie działań użytkowników. Wiadomości e-mail, które w systemie Gmail zostały zaklasyfikowane jako SPAM lub wiadomości niebezpieczne, mogą zawierać:
Czy wiesz, że każdego dnia dziesiątki firm w Polsce staje się ofiarą ataków za pomocą ransomware? Chroń swoje dane już teraz. Zablokowany komputer, sparaliżowana firma, ograniczony dostęp do sieci, wyłudzenie pieniędzy w zamian za odblokowanie urządzenia lub konkretnych danych. Przeczytaj, czym jest ransomware i jak chronić się przed zagrożeniami z Internetu. Skorzystaj z oferty na oprogramowanie antywirusowe i chroniące przed ransomware.
  • fałszywe adresy e-mail nadawców,
  • phishing,
  • popularne treści reklamowe,
  • niepotwierdzony adres nadawcy,
  • anulowane subskrypcje,
  • niebezpieczne załączniki,
  • niechciane treści.
Wiadomości e-mail mogą być także zaklasyfikowane jak spam przez indywidualne reguły antyspamowe, które może zdefiniować samodzielnie każdy użytkownik poczty. Więcej informacji na temat przyczyn oznaczania wiadomości jako spam znajdziesz w dokumentacji Google pod tym adresem.
WAŻNE! W przypadku nowych kont pocztowych założonych w serwisie Gmail, folder SPAM jest folderem domyślnie ukrytym. Jeśli wysyłając pocztę do serwerów Gmail, nie otrzymałeś informacji o jej odrzuceniu, warto zasugerować odbiorcy wiadomości sprawdzenie zawartości folderu SPAM.
Jeśli poczta e-mail wysłana z serwera home.pl trafiła do folderu SPAM na Gmail, sugerujemy zgłosić zapytanie bezpośrednio do firmy Google (w celu uzyskania informacji o przyczynie takiej klasyfikacji). Możesz także zasugerować odbiorcy wiadomości dodanie Twojego adresu e-mail na “białą listę nadawców” lub zgłoszenie do Gmail Twojego adresu e-mail jako bezpiecznego. Więcej informacji na temat białej oraz czarnej listy nadawców w Gmail znajdziesz pod tym adresem.

Czemu moja poczta jest blokowana?

Podczas wysyłki wiadomosci e-mail do odbiorców posiadających konta na Gmail, wiadomość może zostać odrzucona. Zwykle w tej sytuacji okazuje się, że serwer nadawcy, trafił na czarną listę Gmail. Przyczyną takiej klasyfikacji może być m.in.:
  • podejrzany adres IP nadawcy wiadomości,
  • treść wiadomości e-mail,
  • ilość przesłanych wiadomości do Gmail.
Efektem umieszczenia naszego serwera na czarnej liście Gmail, będzie dostarczenie wiadomości e-mail do adresata, ale umieszczenie jej w folderze SPAM lub otrzymanie informacji zwrotnej o niedostarczeniu wiadomości e-mail. Wiadomości zwrotne, zatytułowane m.in Mailer Deamon lub Failure Notice wrócą Twoją skrzynkę e-mail po wysłaniu wiadomości e-mail. W treści wiadomości zwrotnej będzie przedstawiona przyczyna niedostarczenia wiadomości do adresata.
W opisanych powyżej przypadkach problem dotyczy adresu IP serwera, z którego została wysłana poczta, a który został dodany do czarnej listy Gmail. Blokowanie adresu IP nadawcy jest najczęstszą przyczyną niedostarczenia poczty do odbiorcy.

Krok 1 – Weryfikacja przyczyny blokady

Przyczyny blokady adresu IP nadawcy, mogą wynikać z wcześniej przedstawionych metod weryfikacji wiadomości e-mail, a tym samym nie spełnieniu wymagań Google.

Możesz także podjąć samodzielne kroki w celu ustalenia przyczyny blokady, np.:

  • skanowanie komputera i w poszukiwaniu wirusów i złośliwego oprogramowania,
  • sprawdzenie załączników przesyłanych w wiadomości (czy nie zawierają szkodliwych treści),
  • tymczasowe przerwanie wysyłki dużej ilości wiadomości e-mail na konta w Gmail,
  • sprawdzenie zawartości serwera, w poszukiwaniu zlośliwych skrytpów wysyłających SPAM,
  • sprawdzenie czy adres IP, z którego nastąpiła wysyłka wiadomości, nie jest listowany na serwerach RBL.

Krok 2. Wysłanie prośby o usunięcie z czarnej listy

Ze względu na fakt, że Google nie wskazuje jasno w jakim czasie blokada adresu IP zostanie zdjęta, możesz samemu wysłać zgłoszenie do administratorów Gmail. W zgłoszeniu warto umieścić adresy e-mail odbiorcy i nadawcy oraz dodatkowe informacje o zablokowanej przesyłce (np. data, godzina).
Kliknij tutaj, aby skorzystać z formularza kontaktowego Google.

Czy mogę sprawdzić logi pocztowe dla skrzynki e-mail na serwerze w home.pl?

W celu sprawdzenia aktywności Twojej skrzynki e-mail, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta home.pl. Po autoryzacji klienta, konsultant będzie w stanie sprawdzić logi pocztowe dla Twojej skrzynki e-mail.
WAŻNE! W ramach oferty home.pl możesz skorzystać z usługi SiteLock, czyli rozwiązania dla klientów, którzy chcą zabezpieczyć swoją stronę WWW przed atakami hakerów, jak i również „wyleczyć” ją, kiedy ta zostanie już zainfekowana złośliwym oprogramowaniem. Usługa SiteLock działa bezpośrednio na serwerze, na którym znajduje się strona WWW. Możesz także zakupić oprogramowanie antywirusowe firmy Kaspersky, które gwarantuje kompleksową ochronę antywirusową oraz bezpieczeństwo w Internecie. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o konfiguracji w/w usługi i oprogramowania.

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub