Dlaczego poczta wysłana z home.pl nie dochodzi na Gmail?


 

WAŻNE! Artykuł ma charakter poglądowy, a zebrane w nim informacje, odnoszą się do informacji dostępnych w sieci Internet (np. na stronie wsparcia technicznego Gmail). Szczegółowe przyczyny niedostarczenia wiadomości do Gmail, sugerujemy wyjaśniać bezpośrednio z firmą Google.

Wprowadzenie

Gmail jest bezpłatnym systemem poczty, stworzonym i rozwijanym przez firmę Google. Głównym zadaniem Gmaila jest realizacja usług pocztowych. Jest to zarazem jeden z najpopularniejszych systemów poczty elektronicznej dostępnej bezpłatnie w sieci Internet.
Gmail, podobnie jak inni usługodawcy poczty elektronicznej, posiada i rozwija zabezpieczenia antyspamowe, które chronią użytkowników tej poczty, przed otrzymywaniem niechcianej korespondencji, m.in. spamu.
Zgodnie z publikowanymi przez Google treściami i regulaminami, weryfikacji podlegają nie tylko zawartość wiadomości w postaci załączników, ale także sama treść wiadomości.

Klasyfikacja wiadomości SPAM według Gmail

Jak informuje Gmail, w ramach poczty działa automatyczny system wykrywania SPAMU. Opiera się on na odpowiedniej identyfikacji załączników oraz treści wiadomości. Inteligentny system potrafi uczyć się i wyciągać wnioski na podstawie działań użytkowników. Wiadomości e-mail, które w systemie Gmail zostały zaklasyfikowane jako SPAM lub wiadomości niebezpieczne, mogą zawierać:
  • fałszywe adresy e-mail nadawców,
  • phishing,
  • popularne treści reklamowe,
  • niepotwierdzony adres nadawcy,
  • anulowane subskrypcje,
  • niebezpieczne załączniki,
  • niechciane treści.
Wiadomości e-mail mogą być także zaklasyfikowane jak spam przez indywidualne reguły antyspamowe, które może zdefiniować samodzielnie każdy użytkownik poczty. Więcej informacji na temat przyczyn oznaczania wiadomości jako spam znajdziesz w dokumentacji Google pod tym adresem.
WAŻNE! W przypadku nowych kont pocztowych założonych w serwisie Gmail, folder SPAM jest folderem domyślnie ukrytym. Jeśli wysyłając pocztę do serwerów Gmail, nie otrzymałeś informacji o jej odrzuceniu, warto zasugerować odbiorcy wiadomości sprawdzenie zawartości folderu SPAM.
Jeśli poczta e-mail wysłana z serwera home.pl trafiła do folderu SPAM na Gmail, sugerujemy zgłosić zapytanie bezpośrednio do firmy Google (w celu uzyskania informacji o przyczynie takiej klasyfikacji). Możesz także zasugerować odbiorcy wiadomości dodanie Twojego adresu e-mail na “białą listę nadawców” lub zgłoszenie do Gmail Twojego adresu e-mail jako bezpiecznego. Więcej informacji na temat białej oraz czarnej listy nadawców w Gmail znajdziesz pod tym adresem.

Czemu moja poczta jest blokowana?

Podczas wysyłki wiadomosci e-mail do odbiorców posiadających konta na Gmail, wiadomość może zostać odrzucona. Zwykle w tej sytuacji okazuje się, że serwer nadawcy, trafił na czarną listę Gmail. Przyczyną takiej klasyfikacji może być m.in.:
  • podejrzany adres IP nadawcy wiadomości,
  • treść wiadomości e-mail,
  • ilość przesłanych wiadomości do Gmail.
Efektem umieszczenia naszego serwera na czarnej liście Gmail, będzie dostarczenie wiadomości e-mail do adresata, ale umieszczenie jej w folderze SPAM lub otrzymanie informacji zwrotnej o niedostarczeniu wiadomości e-mail. Wiadomości zwrotne, zatytułowane m.in Mailer Deamon lub Failure Notice wrócą Twoją skrzynkę e-mail po wysłaniu wiadomości e-mail. W treści wiadomości zwrotnej będzie przedstawiona przyczyna niedostarczenia wiadomości do adresata.
W opisanych powyżej przypadkach problem dotyczy adresu IP serwera, z którego została wysłana poczta, a który został dodany do czarnej listy Gmail. Blokowanie adresu IP nadawcy jest najczęstszą przyczyną niedostarczenia poczty do odbiorcy.

Krok 1 – Weryfikacja przyczyny blokady

Przyczyny blokady adresu IP nadawcy, mogą wynikać z wcześniej przedstawionych metod weryfikacji wiadomości e-mail, a tym samym nie spełnieniu wymagań Google.

Możesz także podjąć samodzielne kroki w celu ustalenia przyczyny blokady, np.:

  • skanowanie komputera i w poszukiwaniu wirusów i złośliwego oprogramowania,
  • sprawdzenie załączników przesyłanych w wiadomości (czy nie zawierają szkodliwych treści),
  • tymczasowe przerwanie wysyłki dużej ilości wiadomości e-mail na konta w Gmail,
  • sprawdzenie zawartości serwera, w poszukiwaniu zlośliwych skrytpów wysyłających SPAM,
  • sprawdzenie czy adres IP, z którego nastąpiła wysyłka wiadomości, nie jest listowany na serwerach RBL.

Krok 2. Wysłanie prośby o usunięcie z czarnej listy

Ze względu na fakt, że Google nie wskazuje jasno w jakim czasie blokada adresu IP zostanie zdjęta, możesz samemu wysłać zgłoszenie do administratorów Gmail. W zgłoszeniu warto umieścić adresy e-mail odbiorcy i nadawcy oraz dodatkowe informacje o zablokowanej przesyłce (np. data, godzina).
Kliknij tutaj, aby skorzystać z formularza kontaktowego Google.

Czy mogę sprawdzić logi pocztowe dla skrzynki e-mail na serwerze w home.pl?

W celu sprawdzenia aktywności Twojej skrzynki e-mail, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta home.pl. Po autoryzacji klienta, konsultant będzie w stanie sprawdzić logi pocztowe dla Twojej skrzynki e-mail.
WAŻNE! W ramach oferty home.pl możesz skorzystać z usługi SiteLock, czyli rozwiązania dla klientów, którzy chcą zabezpieczyć swoją stronę WWW przed atakami hakerów, jak i również „wyleczyć” ją, kiedy ta zostanie już zainfekowana złośliwym oprogramowaniem. Usługa SiteLock działa bezpośrednio na serwerze, na którym znajduje się strona WWW. Możesz także zakupić oprogramowanie antywirusowe firmy Kaspersky, które gwarantuje kompleksową ochronę antywirusową oraz bezpieczeństwo w Internecie. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o konfiguracji w/w usługi i oprogramowania.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub