Zakładka Klienci w Kreatorze Profesjonalnym 

Kreator Profesjonalny, dostępny w naszej ofercie, posiada różne funkcjonalności sklepu internetowego takie jak m.in. zakładkę zamówienia oraz zakładkę Klienci. O tej ostatniej właśnie opowiemy w tym artykule. 

SPIS TREŚCI

Do czego służy zakładka Klienci?

Zakładka Klienci, dostępna pod menu w lewym górnym rogu, będzie gromadziła dla Ciebie informacje o osobach, które dokonały zakupu w Twoim sklepie. Te informacje możesz później przeglądać, segregować i wykorzystać np. do działań marketingowych. 

Zakładkę Klienci możesz wykorzystywać do analizy swoich zamówień oraz do generowania bazy klientów zainteresowanych otrzymywaniem od Ciebie materiałów marketingowych.

Podczas pierwszego uruchomienia tej zakładki pojawi się krótki komunikat. Po zapoznaniu się z nim, kliknij Kontynuuj:

W zakładce Klienci znajdziesz dwie sekcje: Aktywności oraz Kontakty.

Sekcja: Aktywności

Sekcja: Aktywności uruchamia się od razu po wejściu do zakładki Klienci.

Zobaczysz tu listę klientów, którzy do tej pory złożyli i opłacili zamówienie w Twoim sklepie:

Możesz tu wyszukać klienta np. po numerze zamówienia czy adresie email, korzystając z wyszukiwarki na górze. Możesz także wyświetlić dane dla klientów, którzy złożyli zamówienie w wybranym okresie.

Na powyższym zrzucie widać również możliwość eksportu danych do pliku CSV. Gdy klikniesz ten przycisk, zobaczysz informację – zapoznaj się z nią i kliknij Eksportuj CSV:

Na liście klientów możesz również kliknąć Id. transakcji widoczne w tabeli. Zostaniesz wtedy przeniesiony do szczegółów zakupu w zakładce Zamówienia:

Natomiast po kliknięciu danych klienta w lewej części tabeli, uzyskasz informacje o nim, takie jak dane kontaktowe czy dodatkowe transakcje:

Sekcja: Kontakty

W tej sekcji również znajduje się wyszukiwarka, filtry i opcja eksportu danych do pliku CSV. 

Ponadto sprawdzisz tu także, czy klient zaznaczył zgodę na wysyłanie materiałów marketingowych:

Ta informacja jest wyświetlana na podstawie tego, co zaznaczył klient w procesie zakupowym:

Oprócz tego, klikając menu (trzy kropki) po prawej stronie na wysokości konkretnego kontaktu, możesz usunąć go z listy lub edytować dane:

W edycji, oprócz zmiany podstawowych danych, możesz również włączyć/wyłączyć zgodę marketingową. Jest to przydatne szczególnie wtedy, gdy klient zgłosi się do Ciebie o wycofanie zgody marketingowej.

Czytaj także:
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Łatwe tworzenie witryn – skorzystaj z kreatora stron WWW

Stwórz swoją stronę internetową w łatwy sposób dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”.