Automatyczna konfiguracja skrzynki w programie pocztowym

Poczta wybrana przez tysiące firm

Na czym polega automatyczna konfiguracja poczty?

Jeśli chcesz skonfigurować dowolny program pocztowy (np. Thunderbird, Outlook, Poczta Windows, Mailbird) z kontem e-mail założonym na hostingu w home.pl, przygotuj adres e-mail i hasło. Po wpisaniu tych danych w programie pocztowym, większość aplikacji podejmie udaną próbę automatycznej konfiguracji konta pocztowego.

Mechanizm automatycznej konfiguracji wykrywa niezbędne dane służące do konfiguracji konta e-mail w programie pocztowym. Są to m.in. dane na temat konta oraz serwera poczty:

W pomocy znajdziesz też instrukcje krok po kroku jak skonfigurować program pocztowy na komputerach PC oraz MAC oraz urządzeniach mobilnych z systemem Android lub iOS.

W poniższym artykule opisujemy w jaki sposób najszybciej skonfigurować program pocztowy pod obsługę skrzynki e-mail w home.pl za pomocą tzw. automatycznej konfiguracji (czyli po podaniu tylko loginu i hasła).

Automatyczna konfiguracja skrzynki w kliencie poczty

Automatyczna konfiguracja polega na podaniu tylko podstawowych informacji: loginu (adres e-mail) i hasła dostępu do skrzyki e-mail. Na podstawie tych danych program pocztowy potrafi prawidłowo zidentyfikować nazwy serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej i następnie uzupełnia pozostałe dane, które są niezbędne do konfiguracji poczty.

W dalszej części artykułu dowiesz się jak działa automatyczna konfiguracja konta e-mail oraz jakie zmiany możesz wprowadzić w konfiguracji poczty.

Automatyczna konfiguracja skrzynki e-mail z home.pl na przykładzie programu Thunderbird

Pamiętaj, że automatyczna konfiguracja ułatwia i przyspiesza proces konfiguracji, jednak opiera się na danych uzupełnianych domyślnie przez program pocztowy. Po wykryciu konfiguracji, będziesz mógł zmienić niektóre opcje.

  1. Aby uruchomić automatyczną konfigurację, po uruchomieniu Thunderbird i rozpoczęciu konfiguracji nowego konta pocztowego, podaj: Imię i nazwisko (czyli nazwa nadawcy), adres e-mail oraz hasło.
    Automatyczna konfiguracja skrzynki e-mail w home.pl w programie pocztowym Thunderbird
  2. Program pocztowy Thunerbird dokona autoryzacji: potwierdzając poprawność loginu / adresu e-mail i hasła dostępu, a następnie uzyska pozostałe dane niezbędne do konfiguracji skrzynki e-mail. Thunderbird: konfiguracja znaleziona u dostawcy usługi pocztowejW sekcji: Konfiguracja znaleziona u dostawy usługi pocztowej możesz znaleźć dwie opcje do wyboru:
    • IMAP (zdalne foldery) – rekomendujemy konfiguracje oparte o protokół: IMAP oraz bezpieczne połączenie z certyfikatem SSL. Poczta e-mail będzie synchronizowana między urządzeniem, a serwerem pocztowym.
    • POP3 (poczta lokalnie na komputerze) – nie rekomendujemy, umożliwia konfiguracje poczty lokalnie za pomocą POP3. Twoja poczta e-mail będzie zapisywana tylko na Twoim komputerze.
  3. Kliknij przycisk: Gotowe, aby zakończyć automatyczną konfigurację poczty dla skrzynki e-mail w home.pl.

    Po wykryciu automatycznej konfiguracji, możesz przejść do konfiguracji zaawansowanej, jeśli np. chcesz ręcznie zmienić ustawienia:Konfiguracja zaawansowana przy automatycznej konfiguracji skrzynki w home.pl.Istnieją sytuacje, w których zmiana serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej może być konieczna. Przykładem takiej sytuacji jest chęć używania adresów serwerów w postaci adresu Twojej domeny (np. nowak.szczecin.pl zamiast serwer2088800.home.pl) lub włączenia obsługi SSL (zmiana numerów na porty szyfrowane).

Informacje dodatkowe o automatycznej konfiguracji poczty w programie pocztowym

  • Automatyczna konfiguracja poczty w home.pl funkcjonuje poprawnie przy większości popularnych programów pocztowych, np. Thunderbird, Outlook, Poczta Windows, Mailbird.
  • Jeśli masz wątpliwości czy wprowadzone serwery pocztowe i numery portów są poprawne, możesz je sprawdzić w Panelu klienta home.pl. Sprawdź: gdzie znaleźć adresy serwerów pocztowych IMAP/SMTP/POP3?
  • Rekomendujemy konfiguracje na podstawie protokołu IMAP oraz bezpiecznego połączenia przy użyciu certyfikatu SSL. Jeśli po automatycznej konfiguracji poczta e-mail nie działa lub informuje o błędach SSL, popraw ręcznie konfiguracje programu pocztowego.
  • Jeśli program do obsługi poczty e-mail nie wykryje automatycznie pozostałych ustawień i oczekuje podania wszystkich danych ręcznie, skorzystaj z instrukcji konfiguracji programów pocztowych.
Mechanizm autokonfiguracji może zaproponować niepoprawne ustawienia, jeśli posiadasz zaawansowaną konfigurację rekordów domeny, korzystasz z obsługi poczty e-mail na wielu usługach lub korzystasz z zewnętrznych serwerów pocztowych.

Poczta e-mail bez limitu załącznika

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.


Odbierz 25 zł do wydania na empik.com

Polecaj usługi home.pl i zdobywaj za każde polecenie kupon o wartości 25zł do wydania na empik.com

Zdobądź swój kupon na 25zł Sprawdź jak

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie